Tips, ervaringen & aanraders #11

Mijn kind was 4 kilo bij de geboorte en ze heeft een Zara wollen truitje 0-1 maand een paar weken kunnen dragen :slight_smile: veruit de meeste babys passen in 50, en anders is een iets te krap pakje echt prima om even aan te doen voor eenmalig/de rit naar huis

1 like

De oudste van ons was bijna 4700 gram, die heeft nooit in maat 56 gezeten. Daarna kregen we een hele gemiddelde baby van 3500 gram en 50 cm en die heeft minstens 7 weken in maat 50 gezeten.

1 like

Mijn baby is geboren met 3,8 kilo en heeft 1,5 a 2 weken in maat 50 gezeten. Ik had maar 2 pakjes maat 50 gekocht, want ik was er van overtuigd dat ik een grote baby zou krijgen, viel allemaal wel mee dus, haha. Uiteindelijk heeft mijn moeder in de kraamweek nog wat 50 bijgehaald en dat heeft ze dus maar zo weinig aangehad.

Wat @Moment ook zegt, ik zou ook niet te veel focussen op het gewicht wat ze nu zeggen, want daar zitten ze zo vaak naast. Een vriendin van me zou ook een grotere baby krijgen, uiteindelijk was die baby nog geen 3 kilo en heeft 2 maanden in maat 50 gezeten. Het is zo lastig te zeggen en in te schatten wat je nodig hebt qua maat.

1 like

Ik zou het zonde vinden van het geld om te kopen, onze dochter is nu 3 maanden en wordt al krap in de newbornset & ze wil er de hele tijd in rechtop zitten dus gaat vaak niet meer ‘liggen’. Ze is wel motorisch snel (kan beide kanten op rollen, goed rechtop zitten met steun). Ik denk dat wij hem nog tot max maand 4-5 ofzo gebruiken, schat ik nu zo in.

1 like

Mijn baby was 3750 gram en echt maar heel kort maat 50… Ze was ook wel 54cm lang, lange benen. Denk alleen geboortepakje & kraamweek en toen al snel overgestapt naar 50/56. Ik vind zelf iets groter ook fijner dan strak aan. De meegroei overslagrompers van Hema hebben we veel gebruikt en nu nog.

Mijn verhaal is vergelijkbaar met de rest. :joy: baby werd 3-3,5 kilo geschat, kwam eruit met 4 kilo. Heeft wel een maand maat 50 gedragen omdat ze veel was afgevallen.

Zara valt wel klein dus gok dat hun 56 een 50 is. Ik had veel rompers van de Hema in maat 50/56, met dubbele knoopjes. Die gaan lekker lang mee!

2 likes

Ik zou hier wat terughoudend mee zijn vanwege de losse onderdeeltjes en dit volgens mij wel beetje bijna drop ship achtig spul uit china is allemaal , dus ik twijfel hoe veilig. Daarom zelf met die leeftijd niet gedaan want je zit er niet bij/naast wss in de auto

Bij ons op die leeftijd op lange autoritten had ze zo een magnetisch teken bordje, en boekjes met heel veel geluidjes (veel knopjes/versch geluiden)

3 likes

@flalamingo Dit is wel een goeie! De hema heeft ook veel meegroeibroekjes maat 50/56. Ik vind deze echt ideaal omdat je er langer mee doet en je dan gewoon steeds iets minder omslaat tot hij niet meer past.

Deze bijvoorbeeld:

4 likes

Vtech enzo komt ook allemaal uit China, dus daar is niet zoveel mis mee. Ik zou er bij een webshop als mamaloes wel op vertrouwen dat het gekeurd babyspeelgoed is met gewoon de juiste certificaten.

2 likes

Ik zeg niet dat het probleem is dat het uit China komt maar ik heb bij al die boekjes wel een beetje vaag dropship gevoel, misschien klopt dat niet, maar met dingen als knopen ed zou ik het er niet op gokken met een dreumes alleen achterin

2 likes

We schrijven nu online notities over onze baby, we twijfelen over twee opties:

1. Een groot album voor foto’s, verhaaltjes, liedjes, random dingen, plaatjes, etc.
  2. Foto’s los en in een los boekje verhaaltjes/herinneringen etc

En we kunnen ook geen fijn album vinden om foto’s in te plakken!

Ik vind Mama Loes bij uitstek een winkel die van die louche shit verkoopt. Dus ja ik zou liever iets van een bekend merk hebben, vooral op zo’n leeftijd waar ze nog van alles in hun mond stoppen.

9 likes

Dank allemaal! Ik zoek nog even verder naar ander vermaak.

Wat een uitvindingen zijn luisterboeken en koptelefoons voor kinderen toch. Ik zou echt niet meer weten hoe ik (of peuterkleuter) er zonder zou moeten. Zorgt altijd voor een fijn (uit)rust moment

6 likes

Ik heb hier ook een tijdje naar gezocht, wij rijden vaak lange stukken. Toen voor onze dreumes van 15-16 maanden deze gekocht:

Ik wilde ook eigenlijk geen chinese troep maar dacht wel dat onze zoon zo’n boek heel erg leuk zou vinden en na het lezen van de reviews durfde ik het wel aan.

Deze heeft weinig losse onderdelen, behalve de plakstickertjes met klittenband en is nu met 20 maanden nog steeds een succes.

1 like

Er zit zoveel verschil in babykleding maten, zowel tussen merken als soms binnen merken. Mijn baby (ongeveer 4kg) paste een romper van Petit Bateau in maat 54/1M een week na geboorte nog maar net, terwijl een Feetje pakje in 56 na 3 maanden nog kon. In diezelfde week paste een House of Bears pakje in maat 68 ook goed.

Bij geboorte paste 50 in elk geval wel, maar ik had vooral 50/56 meegroei rompers/boxpakjes (inderdaad van de HEMA) en verder 56, vond iets ruimer niet storend en wel makkelijker met aan- en uitkleden.

2 likes

Heeft iemand tips voor speelgoed/vermaak in de auto? Ze mogen sowieso een aantal momenten filmpje kijken of muziek luisteren, maar ik zoek nog wat leuke dingen voor daarnaast. Ik heb 2 meiden van 4 en 7 jaar.

Heb je al zo’n digitaal tekenbord? Daar zijn ze hier altijd best lang mee bezig.

Thanks voor de tip! Ik had hier niet aan gedacht en zie dat je ook via Vinted goedkoop en veel keuzw in luisterboeken hebt.

1 like

Mijn kinderen zijn even oud en wij hebben zo’n zwart tekentablet mee van de Action. Ze hebben er al uren op zitten tekenen.

1 like