Tips, ervaringen & aanraders #11

Echt fascinerend hoe kinderen 0 om comfort lijken te geven als je kijkt naar hoe ze badderen en de houdingen waarin ze slapen.

13 likes

Mijn dochter is 3.5 en vindt grote strijkkralen helemaal het einde. Zeeman heeft/had die met twee bordjes erin. SĆøstrene grene ook en anders deze set: Little Dutch Mega Strijkkralen - Little Farm | bol

Kleine strijkkralen zouden voor haar wel moeilijk zijn. Dit is ca 2x zo groot als de kleine.

2 likes

Mijn kind is vanaf zijn vierde echt gek op strijkkralen. Ik had gewoon een set van action. Met sjabloon eronder is wel echt nextlevel. Nu hij vijf is kan hij dat wel goed, maar in het begin zou dat te moeilijk zijn. Die grote van zeeman zou ik niet doen. Mijn dochter van 3,5 doet die wel maar die zijn dan heel snel klaar. Gelukkig wil zij ze niet gestreken dus kan ze het keer op keer doen haha.
Ik haal nu trouwens altijd de plaatjes en extra kralen bij de kringloop.
Maar bij winkels als pipoos hebben ze ook die figuren los te koop.

2 likes

Mijn dochter van 4 is gek op eenhoorns, dus die heeft voor haar 4e verjaardag zo’n set normale strijkkralen met eenhoorn vorm gekregen. Ze vindt dat heel leuk, maar doet gewoon kleurtjes erop die ze mooi vindt. Echt het plaatje van de doos namaken is nog te complex.
Ze heeft ook nog een doos maxi strijkkralen van een eerdere verjaardag. Die pakt ze er ook nog vaak bij een daar maakt ze wel echt patronen mee.
Denk dat je qua merk niet heel veel fout kan doen? Ik zou zelf iets zoeken wat qua figuurtje of kleuren aanspreekt.

2 likes

Dit zijn goede tips! Kind is dol op paarden en dieren in het algemeen, dus dan wordt het maar zoiets om mee te beginnen :grin: ik neig wel naar de kleine kralen, maar dat is omdat ze al vanaf heel jongs af aan een goede fijne motoriek heeft. Dan maar ff oefenen voor een tijdje :wink:

1 like

Deze set van maxi strijkkralen van Hama is leuk. Zijn net iets groter dan die mini strijkkralen dus handig om mee te beginnen. Zitten ook 3 vormpjes bij van een hondje, een vlinder en een prinses. Hama - Maxi Strijkkralen - My First Hama Gift Box - 900 Delig | bol

2 likes

Hama is wel het OG strijkkralenmerk. Maar wij hebben het wel aangevulde met kralen en platen van o.a. Pipoos en Sostrene Grene.

Er zit trouwens soms wel kwaliteitsverschil in. Onze jongste had vroeger van die XL strijkkralen, die hadden we aangevuld met kralen van een ander merk en die ā€˜smolten’ duidelijk minder goed.

Heel eerlijk denk ik dat een vierjarige al snel uit de XL gegroeid is en zou ik voor de reguliere gaan :slight_smile:

Ik heb net de kleine maat van Hama gekocht, dus helemaal eens! Leuk om te zien dat het nog steeds een ā€œdingā€ is, heb me daar 25 jaar geleden echt uuuuren mee vermaakt!

1 like

Iemand tips voor een busy book voor een bijna 2 jarige? Liefst niet met teveel losse onderdelen ivm vooral voor gebruik in de auto etc. Temu etc staat er vast vol mee, maar daar ben ik niet van. Alles wat ik online vind lijkt van van die dropshippers te komen.

1 like

Maakt een soort/type zwemband wat uit? Onze baby is 3 maanden en zie zwembanden waarin ze meer zou ā€˜hangen’ (swimtrainer) en liggen (babyfloat).

1 like

Mijn baby vindt zo een babyfloat niks, maar die swimtrainer vindt ze wel leuk. Al vindt ze gewoon los op de arm het allerleukste.

Het belangrijkste is dat je een veilige/goedgekeurde band gebruikt en verder is het volgens mij voorkeur.

In een ander topic werden Milkbar en Jolly designs getipt!

3 likes

Mijn zoon van 5 heeft zo’n uitklaptafeltje van de Action en kan zich daar heel goed vermaken met doeboeken, stiften (Stabilo cappi aan onze hoofdsteun!), mini magnatiles en inderdaad een koptelefoon met verhaaltjes of muziek.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met een echt compacte buggy die achterop de fiets kan (met zo’n speciaal bagagedrager ding)?

1 like

Bedoel je gewoon een paraplu buggy? Mijn ouders gebruiken de maclaren van uit 1985 en die doet het nog prima. Ik zou het wel pas aanraden vanaf een jaar. Maar verder is het prima.

2 likes

Ik kan mijn joolz aer buggy met een speciale bagagedrager gewoon meenemen. Heel blij mee.

2 likes

Welke bagagedrager heb jij?

3 likes

Is dat een universele bagagedrager of specifiek voor de joolz?

Ik kan ook alleen maar die buggy aanraden, wat een topding. En fijn dat ze er nu fietsendragers voor hebben

Heeft iemand nog cadeau ideeƫn voor mijn neefje. Hij wordt 4 en is helemaal gek van alles wat met treinen te maken heeft. Maar hij heeft zo ongeveer alles al, heel veel van brio, gaat regelmatig naar het spoorwegmuseum, conducteur verkleedset etc.

Nog iemand anders met een treinliefhebber thuis en leuke ideeƫn heeft?

1 like