Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik ben aan het oriënteren op een loopfiets voor de 2e verjaardag van m’n kind. Hij heeft nu een Puky maar wil graag een grotere en een twee- of driewieler. Dacht aan een Trybike 2in1 omdat hij daar nu al op kan, voor de Veloretti is hij nog te klein. Nu kwam ik een 2in1 fiets van Kovapaa tegen, die lijkt op die andere twee maar heeft ook een duwstang. Iemand daar ervaring mee?

En zouden jullie meteen een tweewieler kopen of toch eerst een driewieler die omgebouwd kan worden tot tweewieler? Lees dat kinderen vanaf 2 jaar al op een tweewieler kunnen, maar dat lijkt me al best snel eigenlijk.

Wij hebben een (2ehands) trybike 2 wieler! Vanaf 2 jaar en 8 maanden kon hij het supergoed ineens! Eerst was dat echt nog te zwaar voor zijn beentjes.
3 wieler functie hebben we er niet bij dus niet geprobeerd. We hadden de puky daarvoor.

1 like

Wij hebben een trybike en dat is een groot succes. Vanaf 2 jaar deden wij met 3 wielen. Rond de derde verjaardag met 2 wielen en vanaf 4 kon ons kind meteen fietsen op een grotere fiets zonder zijwieltjes. Denk door het oefenen met balans houden op de loopfiets dat hij dat heel makkelijk oppakte. Dat andere merk ken ik niet, maar denk dat vanaf 2 een duwstang niet meer nodig is.

1 like

Mijn kind kon voor de 2e verjaardag op een loopfiets van Bandits and Angels. Hebben wij 6 jaar geleden gekocht, maar zie dat ze nog ongeveer dezelfde verkopen (de starter). Deze is laag. Er zijn ook loopfietsen met een groter frame, daar passen de meeste 2-jarigen niet direct op.
Ik heb de duwstang of driewieler niet gemist. Als je kind motorisch handig is, lukt zo’n loopfiets vrij snel.

Die B&A starter lijkt op de Puky die we nu hebben. Daar fietst ie idd al een tijdje op, maar die heeft kleine wielen en ik wil graag een groter frame met (uiteindelijk) twee wielen. De duwstang leek me handig omdat we vaak langere afstanden lopen met de hond, nu moet m’n kind dan in de kinderwagen maar dan zou ie op z’n loopfiets kunnen wat hij natuurlijk veel leuker vindt.

Mijn jongste zat al voor haar tweede op een puky loopfiets de buurt onveilig te maken. Kan prima!

1 like

https://www.banditsandangels.com/bandits-angels/starter-vintage-groen-limited-p-750484541.html
Ik bedoel zo’n één. Of is die van Puky die je hebt hetzelfde? Want dit is bedoeld vanaf 2, dus ik kan me niet voorstellen dat je kind dat al voor z’n 2e verjaardag ontgroeid is.
Zijn vast meerdere merken met zo’n fietsje. Mijn beide kinderen hebben hier zoveel gebruik van gemaakt.

2 likes

Oh nee, je hebt gelijk! Die andere heet een little starter zie ik, die lijkt op wat we nu hebben. Ik ga die jij linkt eens beter bekijken. Thanks voor de tip.

Ja wij hebben dus een tweewieler en mijn kind wordt bijna 3 en kan er nog niet op. Ze is in alles heel voorzichtig dus durft dit ook niet goed. En dit hadden we vorig jaar op zich ook wel kunnen weten haha, dus ja het ligt ook aan je kind!

1 like

Mijn dochter kreeg de Trybike voor haar eerste verjaardag. Ze kon er eerder mee ‘fietsen’ dan lopen haha. Met 3.5 jaar omgebouwd, eerder wel geprobeerd maar ze durfde het niet met twee wielen.

Iemand tips voor een opvouwbaar bad voor een 5 jarige? Ze zit nu nog in de normale Stokke Flexi maar die wordt echt wel wat klein. Ik zie dat de XL niet hoger is, dus dat haar bovenlijf nog steeds koud blijft.
Ik wil echt het liefst iets wat je op kan bergen in want mn badkamer is echt mini. Mocht er niets anders zijn ga ik denk ik voor die ikea wasmand.
Ik zag dit maar die komt van Temu en daar bestel ik liever niet. Maar dit is wel exact wat ik zoek haha

2 likes

Ik weet niet hoe koud het wordt in je badkamer maar mijn kinderen zitten eigenlijk vaak maar tot de navel in het water en klagen nooit over kou? Ik vind het zelf afgrijselijk om zo in bad te zitten, maar kinderen kunnen daar toch vaak beter tegen. Dus tenzij je kind echt klaagt zou ik niet speciaal een hogere/onhandig bad nemen.

3 likes

Dochter van bijna 4 wordt volgende week grote zus, we willen haar iets kleins geven. Ze houdt enorm van creatief bezig zijn en ik vond zelf strijkkralen vroeger echt fantastisch. Is dit goed te doen voor een 4 jarige? Ik zat zelf aan doorzichtige vormen te denken zodat er sjablonen onder kunnen? Waar vind je die? Zo met googlen vind ik ze maar heel weinig. En welk merk is fijn? HEMA, IKEA heeft ze, maar ook Ses (?)

1 like

Ja hier zit ie ook vaak maar in een kleine laag en als we het bad wel voller laten lopen als we er zelf bij zitten dan gaat hij steeds staan. Heb idd niet het idee dat hij het dan koud heeft.

1 like

Echt fascinerend hoe kinderen 0 om comfort lijken te geven als je kijkt naar hoe ze badderen en de houdingen waarin ze slapen.

12 likes

Mijn dochter is 3.5 en vindt grote strijkkralen helemaal het einde. Zeeman heeft/had die met twee bordjes erin. Søstrene grene ook en anders deze set: Little Dutch Mega Strijkkralen - Little Farm | bol

Kleine strijkkralen zouden voor haar wel moeilijk zijn. Dit is ca 2x zo groot als de kleine.

1 like

Mijn kind is vanaf zijn vierde echt gek op strijkkralen. Ik had gewoon een set van action. Met sjabloon eronder is wel echt nextlevel. Nu hij vijf is kan hij dat wel goed, maar in het begin zou dat te moeilijk zijn. Die grote van zeeman zou ik niet doen. Mijn dochter van 3,5 doet die wel maar die zijn dan heel snel klaar. Gelukkig wil zij ze niet gestreken dus kan ze het keer op keer doen haha.
Ik haal nu trouwens altijd de plaatjes en extra kralen bij de kringloop.
Maar bij winkels als pipoos hebben ze ook die figuren los te koop.

2 likes

Mijn dochter van 4 is gek op eenhoorns, dus die heeft voor haar 4e verjaardag zo’n set normale strijkkralen met eenhoorn vorm gekregen. Ze vindt dat heel leuk, maar doet gewoon kleurtjes erop die ze mooi vindt. Echt het plaatje van de doos namaken is nog te complex.
Ze heeft ook nog een doos maxi strijkkralen van een eerdere verjaardag. Die pakt ze er ook nog vaak bij een daar maakt ze wel echt patronen mee.
Denk dat je qua merk niet heel veel fout kan doen? Ik zou zelf iets zoeken wat qua figuurtje of kleuren aanspreekt.

2 likes

Dit zijn goede tips! Kind is dol op paarden en dieren in het algemeen, dus dan wordt het maar zoiets om mee te beginnen :grin: ik neig wel naar de kleine kralen, maar dat is omdat ze al vanaf heel jongs af aan een goede fijne motoriek heeft. Dan maar ff oefenen voor een tijdje :wink:

1 like

Deze set van maxi strijkkralen van Hama is leuk. Zijn net iets groter dan die mini strijkkralen dus handig om mee te beginnen. Zitten ook 3 vormpjes bij van een hondje, een vlinder en een prinses. Hama - Maxi Strijkkralen - My First Hama Gift Box - 900 Delig | bol

2 likes

Hama is wel het OG strijkkralenmerk. Maar wij hebben het wel aangevulde met kralen en platen van o.a. Pipoos en Sostrene Grene.

Er zit trouwens soms wel kwaliteitsverschil in. Onze jongste had vroeger van die XL strijkkralen, die hadden we aangevuld met kralen van een ander merk en die ‘smolten’ duidelijk minder goed.

Heel eerlijk denk ik dat een vierjarige al snel uit de XL gegroeid is en zou ik voor de reguliere gaan :slight_smile: