Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik heb net de kleine maat van Hama gekocht, dus helemaal eens! Leuk om te zien dat het nog steeds een “ding” is, heb me daar 25 jaar geleden echt uuuuren mee vermaakt!

1 like

Iemand tips voor een busy book voor een bijna 2 jarige? Liefst niet met teveel losse onderdelen ivm vooral voor gebruik in de auto etc. Temu etc staat er vast vol mee, maar daar ben ik niet van. Alles wat ik online vind lijkt van van die dropshippers te komen.

1 like

Maakt een soort/type zwemband wat uit? Onze baby is 3 maanden en zie zwembanden waarin ze meer zou ‘hangen’ (swimtrainer) en liggen (babyfloat).

1 like

Mijn baby vindt zo een babyfloat niks, maar die swimtrainer vindt ze wel leuk. Al vindt ze gewoon los op de arm het allerleukste.

Het belangrijkste is dat je een veilige/goedgekeurde band gebruikt en verder is het volgens mij voorkeur.

In een ander topic werden Milkbar en Jolly designs getipt!

3 likes

Mijn zoon van 5 heeft zo’n uitklaptafeltje van de Action en kan zich daar heel goed vermaken met doeboeken, stiften (Stabilo cappi aan onze hoofdsteun!), mini magnatiles en inderdaad een koptelefoon met verhaaltjes of muziek.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met een echt compacte buggy die achterop de fiets kan (met zo’n speciaal bagagedrager ding)?

1 like

Bedoel je gewoon een paraplu buggy? Mijn ouders gebruiken de maclaren van uit 1985 en die doet het nog prima. Ik zou het wel pas aanraden vanaf een jaar. Maar verder is het prima.

1 like

Ik kan mijn joolz aer buggy met een speciale bagagedrager gewoon meenemen. Heel blij mee.

2 likes

Welke bagagedrager heb jij?

2 likes

Is dat een universele bagagedrager of specifiek voor de joolz?

Ik kan ook alleen maar die buggy aanraden, wat een topding. En fijn dat ze er nu fietsendragers voor hebben

Heeft iemand nog cadeau ideeën voor mijn neefje. Hij wordt 4 en is helemaal gek van alles wat met treinen te maken heeft. Maar hij heeft zo ongeveer alles al, heel veel van brio, gaat regelmatig naar het spoorwegmuseum, conducteur verkleedset etc.

Nog iemand anders met een treinliefhebber thuis en leuke ideeën heeft?

Er is eens apart topic voor cadeautips, misschien vind je daar iets? Cadeautips voor kinderen

Waar ik of aan denk zijn van die tussenstukjes voor een treinbaan en duplo. Dan kan hij de baan ook de hoogte in bouwen: Brio Treinbaan Duplo Adapter Set - Bouw Kleine Treinrails met Brio & Duplo | bol
Maar dat heeft hij misschien ook al.

Lidl heeft ook leuke spullen met treinen, ook leuke elektrische treintjes (al heeft hij die vast ook).

En anders een uitje? Met de trein uiteraard. Of naar de stoomtrein in Medemblik / Hoorn of Dieren / Apeldoorn?

1 like

Een leuk boek over treinen?

Of een broodtrommel& beker in thema voor op school

Heel eerlijk, geen idee. Erop laten zetten in de fietsenwinkel. Is wel op mijn bakfiets.

2 likes

@Masterchef
Ik deed de joolz aer achterop met deze constructie, kan je zelf makkelijk op je bagagedrager zetten en met die band een beetje prutsen tussen de stangen door en dan zit ie vrij stevig.
https://www.bol.com/nl/nl/p/steco-bagagedrager-verbreder-monkey-mee-staal-31cm-breed-zwart/9200000017121564/?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

3 likes

Hier ook een treinen gek thuis, ook niet gek met een vader als machinist :wink:

Brio is fantastisch, extra wissels of bijzondere overwegen, seinen, bruggen of andere aanvullingen zijn altijd leuk.

Contector set:Brio Treinbaan Duplo Adapter Set - Bouw Kleine Treinrails met Brio & Duplo | bol
combineer je brio houten treinbaan met Duplo en bouw de meest fantastische bruggen. Geeft een hele nieuwe dimensie aan je treinbaan en er ontstaat echt weer ander spel.

Boeken: Van Apekop tot Dwarsligger - Groot kijk- en weetboek over de trein | bol
Ultieme favoriet hier thuis. Legt echt heel veel uit over alles rondom de spoorwegen.

De reizen van Tommie en Tess vallen ook goed in de smaak.

Hoe werkt een trein: niet alleen een trein maar ook alles rondom het spoor met veel flapjes en uitleg. Heel veel te ontdekken maar niet meer nieuw te krijgen. Wellicht nog te vinden via vinted: Hoe werkt een trein? - Lonely Planet Junior boeken over treinen | bol

Spel: ticket to ride junior: Ticket to Ride: Mijn Eerste Reis - Junior Editie - NL | bol
vanaf 5 jaar maar onze 4 jarige doet ook heel leuk mee en had het spel na een keer oefenen helemaal door.

En anders: https://www.nsfanshop.nl/
Hier vind je leuke broodtrommels en bekers, een echte knuffeltrein en een tof kwartet spel.