Tips, ervaringen & aanraders #2

Bedankt! Dat van olie wist ik niet. Dacht dat juist vet houdt.
Het kwam dit weekend opzetten en gisteren haar hals.
Morgen moet ze voor een prik dus kan meteen vragen.
Ik smeer liever niet nu al hormoonzalf, heb het zelf ook moeten gebruiken en toch witte vlekken gekregen, ookal bleef ik uit de zon. Zijn nu na paar jaar wel weg.

1 like

Wij gebruiken de hormoonzalf alleen als het heel erg is en ze helemaal onder zitten. En dan gebruiken we een schema van de arts voor op en af bouwen.

Maar ik denk dat dat in jullie geval misschien niet nodig is (kan natuurlijk lastig inschatten via internet)

Maar dan weet je iig welke zalven er zijn, dat vind ik altijd wel fijn voordat ik naar de dokter ga.

Wij hebben overigens koelzalf zonder rozenolie mocht dat nog wat uitmaken :slight_smile:

1 like

Hier 's ochtends een papfles (ja lui, I know maar ik geniet er nog ff van) 180+6, na het ochtendslaapje fruit (banaan, peer, aardbei, mango, kiwi, net wat er in huis is) en water, lunch 1 boterham (meer krijg ik er nog niet in, beleg verschilt) met water, rond 13.00 fles van 150+5, na middagslaapje water en klein snackje (rozijntjes, stukje soepstengel, maisvinger oid). Avondeten is met de pot mee tegenwoordig en dan voor het slapengaan nog een papfles van 180+6

1 like

Ik hou echt niet bij wie nou wel en niet borstvoeding geeft (sorry​:sweat_smile:)… Maar mocht je dat nou geven, moedermelk deppen op eczeem of in een mm badje (100ml in badje) kan heel goed helpen :slight_smile:!

2 likes

@OhWatErrug fijn juist die tips! Zonder rozenolie is ook wel goeie. Ik vraag morgen aan de kinderarts wat beste is, die zet morgen de prik als ik het goed heb. En anders de ha.

@anon13937616 stond altijd in de bijsluiter. Ik ging ervanuit dat het door de zon kwam, omdat je huid dunner ervan wordt. Ik had idd op de eczeem plekken witte vlekken, maar daar smeerde ik ook die crème. Klinkt ook wel logisch zo met pigment.
Misschien zeggen ze morgen wel of het aan te raden is om vroeg te beginnen.

@Fishing helaas geen borstvoeding.

2 likes

Welk matrasje hebben jullie in het ledikantje. Er zijn zoveel soorten dat ik echt niet weet welke goed/fijn zijn :sweat_smile:

Goeie tip! We hebben daar even gekeken :grin:

1 like

Ik heb ook gekozen voor IKEA krummelur. Ga nog een topper en hoeslaken van abz erbij halen, die hebben ze bij Consumentenbond getest in combinatie met IKEA matras en zag er goed uit

1 like

Aerosleep. Wel duur maar zogenaamd veiliger? Ze speelden in ieder geval goed op je zwangerschapshormonen in met het laten zien.

1 like

Ja wij ook Krummelur!

Oh hang aan de verkeerde. @Minnepin dus

1 like

Ligt eraan welke maat je nodig hebt. Maar de standaard 60x120 ledikantmaat past ook gewoon in andere ledikantjes met die maat.
De maat van de wieg lijkt wel wat afwijkend te zijn idd.

1 like

Ikea matrassen passen prima in normale ledikanten hoor!

Hier ook de bekende ikea matras en een ledikant die niet van de Ikea is.

1 like

Die heb ik gehaald en de badolie. Hij smeert wel fijn en geen geur.
Zolang ik het daarmee onder controle hou is goed.
Pas als erger wordt naar de huisarts volgens cb.

Ja ik weet het. Voor mezelf moest ik altijd eerst langs voordat het kreeg.
Vandaag is het rustig bij haar gelukkig.

1 like

Ik moest foto’s sturen toen mijn zoontje eczeem had. Kreeg een vette crème en hormoonzalf.

1 like

Sinds ik 's nachts flesvoeding geef kom ik echt veel moeilijker in slaap na de voeding. Vannacht om 3.00u gevoed, 3.20u klaar, O. sliep vrijwel meteen en ik lag tot 5.30u wakker. Mijn gedachten gaan echt alllllle kanten op. Heb al geprobeerd niet op mijn telefoon te gaan, juist wel, boek lezen… heeft iemand de ultieme tip? Ik wissel de nachtvoedingen gelukkig af met m’n man en dan ben ik alleen in het begin wakker :+1:t2:

Mijn dochter ging gister voor het eerst weer naar het KDV. Ik dacht dat die wel zo moe zou zijn, dat ik weer eens goed kon slapen maar volgens mij is het juist andersom? Ze zit ook net in sprong 6…maar om 01:30 was ze een uur huilerig, draaien op de buik en brabbelen. Om 05:30 weer op d’r buik en niet terug kunnen rollen en weer wakker om 06:15. Heerlijk om weer de handen vrij te hebben overdag, maar de nachten worden weer pittig zeg.

1 like

Ja ik denk het! Ik hoop dat ze daar dan mooi even leert terug te rollen de komende weken, scheelt een hoop gedoe s’nachts :joy:

1 like

Als ik weer ga werken, gaat mijn dochter 3 dagen naar de opvang, 1 dag past oma bij ons thuis op en 1 dag ben ik thuis.
Tot nu toe zijn maandag en woensdag opvangdagen. Donderdag komt oma. De derde opvangdag is nog niet beschikbaar. Voor mijn werk zou het beter uitkomen als ik vrijdag vrij ben, maar voor haar lijkt het me fijner als ik dinsdag vrij ben.
Wat is jullie ervaring met de opvang voor een baby? Juist dagen achter elkaar (ma, di, wo), zodat ze een beetje in het ritme daar komt? Of een dag ertussen (ma, wo, vr), zodat ze thuis even bij kan komen?

TIP

Bij de kruidvat zijn de sokjes en bijna alle babykleertjes 50% (komt nieuwe collectie aan)

Heb gelijk paar pakken sokken meegenomen, raak ze altijd kwijt

3 likes