Ik gebruik die kap iedere dag en vind het echt wel een aanrader. Voor de zon, maar ook als ze moe is, ze valt met de kap dicht zo in slaap en slaapt heerlijk door!
Thank, ook @Maison, @Unquestionable, @jahoor, @Fredje!
Goed om te horen dat ik niet de enige ben en dan het uiteindelijk vast goedkomen!
Ben me gaan verdiepen in Rapley (natuurlijk eerder weleens naar gekeken, maar leek me altijd zo’n gedoe en troep geven) en dit lijkt te werken! Ze pakt in ieder geval banaan en stopt dit zelf in haar mondje! Hopelijk gaat het zo beter, naja en anders wacht ik maar af…
(Ah het klinkt wel heel zielig wat ik opschreef dat ik haar aan het lachen maak en dan de lepel in haar mond doe, maar ik maak haar dan wel aan het lachen met de lepel. Ik doe dan of het een bootje of raceauto is, dus ze ziet hem wel aankomen. Voordat jullie denken dat ik een verschrikkelijke moeder ben …maar ik stop er toch maar mee, is inderdaad zielig.)
Fijn dat dat lijkt te werken!
En ook al zou je het wel op die manier doen, maakt het je geen verschrikkelijke moeder he! We doen allemaal wat ons het beste lijkt voor ons kindje en soms is dat nou eenmaal anders dan hoe een ander het zou doen.
Ja heb het er op gesmeerd !
Het lijkt vandaag eindelijk wat beter te gaan
Ik krijg dentinox bijna nooit direct op haar doorkomende tandje… ze hapt naar het wattenstaafje en zuigt er op mijn vinger mag niet in de buurt komen als ze last heeft.
Ik heb nu een speelkleed, maar wil graag tegels of iets, want ze begint in beweging te komen en dat lukt daar niet echt op. En op de vloer schuift ze over alle hondenharen…
Maar zie tot nu toe alleen heftige kleurtjes. Zijn er ook wat interieur vriendelijke versies te vinden?
Yessss kijk evne bij mamaloesbabysjop daar hebben ze wat meer pastelopties en bij boxenland kun je zelf samenstelen! Wacht ga even de link voor je zoeken!
Edit: bv https://www.boxenland.nl/a-53495616/speelmatten/speelmat-2-86-m2-mix-pastel-30-tegels-30-x-30-x-1-2-cm/?gclid=CjwKCAjwk6P2BRAIEiwAfVJ0rCUlTNR2jGFaDd_42Aflnp1d1S-5dOZZmh9LEMXFrMwWbLidk5-RnxoCvdkQAvD_BwE#description maar je kunt ook volledig zelf samenstellen!
De laatste wordt door oa de consumentenbond en in andere landen afgeraden, door het vele stof. Ivm rebreathing.
https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/aanschuifbedjes
Dus ik zou dan zeggen 1! Wij hadden zelf een bednest! Lijkt daar ook op
Mijn baby is nu 7,5 maand en we gebruiken het nog steeds. Het begint nu met zo’n inzetstoeltje wel een beetje klein te worden. Ik hoop dat ze binnenkort zelf kan zitten waardoor ze er weer beter in past.
Ik hier amper. Hij ging heel snel samen of met een band om zijn nek in het grote bad. Maar dit kwam misschien ook omdat het voor mij makkelijker was. Want moest het alleen doen allemaal. En samen in bad is leuk
Wij hebben geen ervaring met die jij noemt, maar wel ook gehuurd tijdens de eerste maanden.
Samenvatting
https://www.wieghuren.nl/product/co-sleeper-van-hout/
Deze hebben wij gehad! Super fijn vond ik.
Wij maar heel kort, het staat zo in de weg en we wonen njet zo groot. Hij gaat nu eigenlijk altijd met 1 van ons in bad of onder de douche
Hier eentje van 2 die nog steeds gebruik maakt van het badje, wel zonder standaard.
Precies 2x gebruikt; eerste keer in de kraamweek want makkelijker met wassen en een keer voor de vorm. Wij gebruikten vooral de tummy tub die vond ze echt super fijn en toen ze daar zelfstandig in kon zitten zette ik die bv naast mij in onze inloopdouche, kon ik lekker douchen ondertussen.
Verder ging ze samen met ons in het grote bad en toen ze uit de tummytub begon te klauteren (armen over de rand en zich omhoog drukken) hebben we zo’n matje gekocht voor op de bodem van het grote bad en dan een klein laagje water erin (ze kon toen wel al zelfstandig zitten en kruipen). En dan te bedenken dat ik zo’n tummy tub zonde van het geld vond want “die gebruik je zo weining”
Ik heb mijn badje + standaard + tummy tub (die paste ook op die standaard) via marktplaats trouwens voor €20,-- oid. Is allemaal plastic natuurlijk dus super goed te reinigen en daardoor iets wat je in mijn ogen prima 2e hands kan kopen!
Ja in principe wordt alles qua stof afgeraden, ivm rebreathing. Zelfde reden als waarom dus dekbed enz afgeraden wordt en zo’n bed bumper ook.
Alles over veilig samen slapen staat ook op
Ook hoe je je kindje verantwoord bij je IN bed kan nemen
En het badje gebruikten we de eerste weken en daarna weer toen T kon zitten zelf. En dan naast me in de douche. Nu bijna dagelijks dus. Maar als we een groot bad hadden gehad was dat niet geweest…
Toen ik zwanger was had ik ook heel veel stress over hoe ik een bedje op moest maken, maar geen zorgen de kraamhulp legt het je allemaal uit! En anders staan er geloof ik ook video’s op YouTube erover.
Wij nog, hebben een hele kleine badkamer zonder bad. Ze is 8 maanden, zit nu nog op het zitje (want ze kan nog niet zelfstandig zitten) en we douchen met haar samen. Ik durf dat nog niet alleen, er is niet echt veel plek om haar even weg te leggen als we uit de douche stappen.
Volgens mij kunnen we sowieso wel concluderen dat het allemaal geen bal uitmaakt haha, over de hele wereld doen ze alles anders en dat gaat allemaal gewoon goed
Idd!! De Kraamzorg legt het uit! En, je kan de baby altijd gewoon slaapzakje aan doen en geen lakentje
Hier nog nooit een bedje opgemaakt !
En hij leeft nog!!
Poppentips gezocht voor de dreumes boy. Kan ie daar mooi mee goochelen ipv met z’n echte baby broertje/zusje
Maar…
Stof of plastic?
Stof lijkt me “vriendelijker”? Plastic wat echter en kan je ook in bad doen.
Kan elke pop in zo’n poppendraagzak? Dat lijkt me echt e-nig namelijk
Hoef niet te kunnen plassen ofzo. Maar gewoon luiertje aan ofzo is wel leuk
En merk tips ook welkom
Iedereen gaat dit aanraden, inclusief ik haha