Tips, ervaringen & aanraders #2

Volgens mij waren er hier meerdere die net als ik op zoek waren naar de Feetje Panther paul pyjama in grotere maten (@Camper ?) en ik vond er net nog een paar op deze site

1 like

De broer van m’n man gaf een cheap aas geurkaars ‘tegen de stank van poepluiers’. Hij rook niet eens, ongebruikt weggeflikkerd :ok_hand:t2:

7 likes

Ik vind sowieso het verschil in kraamkado’s groot. Mensen die wat verder staan soms echt veel en leuke dingen. Dichterbij soms niks of heel klein. Of totaal niet passend.
Tante van mijn vriend die hij 1x per jaar ziet (dat is nog veel) had echt superleuke en mooie kleding gegeven. Verwachtte niet eens dat ze langs zouden komen.
Mijn broer bijv was even snel klein knuffeltje met de belofte komt meer, maar 5 maanden later nog niks.
Doe die belofte dan niet. Maar hij slaat ons vaker over.
Moet je bij zijn gezin niet maken. Maar dit is een ander frustatie puntje.

3 likes

Over cadeautjes gesproken, mijn neefje wordt volgende week 4 jaar. Wat is een leuk cadeau voor een jongen van 4? Meestal koop ik iets van rond de €25 maar het mag nu wel wat meer zijn

Oh ja ik heb zo’n zus die altijd zegt dat er meer komt en dan komt het niet. Juist daarom vind ik het irritant, het gaat me niet om het cadeau maar wel om altijd die show van ‘ja het komt nog blabla’. Zeg gewoon niks?

En inderdaad leuk hoe mensen je kunnen verbazen met kraamcadeaus. Een oud collega van mijn vriend die hij alleen nog af en toe spreekt over de app kwam langs, 1u rijden enkele reis, had een doos met allemaal cadeautjes van verschillende winkels, dus hij was echt gaan shoppen, zo leuk.

7 likes

Weet je wat een beetje zijn interesse heeft nu? Ik vraag meestal aan m’n zus of er iets is wat hij heel leuk vindt. Afgelopen jaar was dat regenboogprint, dus had ik allemaal spullen gekocht met regenboogprint. Regenlaarzen etc.
Bellenblaasmachine is ook een grote hit hier.

Niet echt, helaas heb ik hem al heel lang niet gezien door de coronacrisis. Ik dacht zelf aan een spel dat ze buiten kunnen spelen, bijvoorbeeld een sjoelbak of petanque of blikken gooien. Maar is dat misschien te moeilijk voor een kind van 4? Ik ben hier zo slecht in haha

1 like

Haha ja inderdaad die show en belofte. Doe het niet. En als je erop terug komt ohja ohja…
Duurt even voordat hij jarig en dan krijgt hij wat ik kreeg: een loze belofte.

Voor zijn kinderen kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om zo te doen. Maar neemt wel het plezier oid beetje weg. Als niks terug komt. (Ook niet eens voor mijn baby)

1 like

Heel snel, is altijd na 4 dagen binnen ofzo!

Nee sjoelbak is juist leuk denk ik! Petanque ook. Je brengt me op ideeën :laughing:

1 like

Ik kom er zelf niet op terug, kan de show niet aan die ik dan weer krijg haha.

Als ze het bij mijn kind blijft doen terwijl die oud genoeg is om het te begrijpen ga ik er wel wat van zeggen, anders vind ik het zielig.

Ik haal mijn schouders er inmiddels maar bij op, doei. Alleen je bericht triggerde toch even haha.

Edit: ja dat je niks krijgt voor de baby is wel pijnlijk hè? Vond ik zelf wel. Zit je daar mega gelukkig te zijn met je baby, krijg je weer zo’n stom excuus. Iemand anders kwam ook zonder cadeautje maar ook zonder excuus, dat irriteerde me helemaal niet.

1 like

Haha naja ik heb het wel gezegd na altijd niks gezegd te hebben. Het verslechterd de band gewoon en dat vind ik jammer. Hij was niet zo.
Voor de baby had ie wel snel klein knuffeltje gehaald bij het snelle kraambezoek (en toen die belofte.)
Maar ook alleen omdat ik had gezegd dat bij de feestdagen de baby werd overgeslagen. We zouden alleen de kinderen doen, ik was elk moment uitgerekend en toch werd ze niet meegerekend door zijn gezin. Ze dachten alleen aan zichzelf. Dat was echt pijnlijk, vooral omdat ik met mijn dikke hoogzwangere buik nog kado’s heb gehaald voor zijn kinderen en daar ook heb gezeten. Ik kon toen letterlijk elk moment bevallen. Dat was de druppel.
Moet er niet aandenken als de baby straks bewust is en ze elke keer wordt overgeslagen.

Maar misschien doe ik ook gewoon teveel of hecht ik er teveel waarde aan. Probeer het ook maar los te laten.

2 likes

Oké. Ben benieuwd. Door de Corona duurt het vast allemaal wat langer nu.

Voortaan zijn gezin ook overslaan of een keer super klein cadeau geven en zeggen ohja komt nog wel? Zulke mensen begrijpen het anders toch nooit. Binnen mijn schoonfamilie deden wij ook altijd cadeaus van 20-30 euro bij elk kind. En dat zijn er echt veel… wij hebben maar 1 kindje en toen een schoonzus aan kwam met een cadeau van 9.99 (stond er nog op) was ik er zo klaar mee. Klinkt misschien heel materialistisch, maar als jezelf wel altijd dure cadeaus wil en maar nooit terug geeft dat houdt het een keer op. Moet zeggen dat mijn man het allemaal prima vind, maar ik niet.

Ik heb tijdens de Coronette al es wat besteld en toen duurde het even lang, dus hopelijk bij jou ook

Hem ga ik dus wel overslaan. Maar voor zijn kinderen kan ik het niet. Merk wel dat inderdaad kleinere kado’s koop, omdat je zelf niks terug krijgt. Wat jij ook zegt, wel vragen niet teruggeven. Moet altijd aan Sheldon denken van Big Bang Theory met zijn kado principe, zo is het stiekem wel. 50 dollar kado krijgen is ook ongeveer 50 teruggeven.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik letterlijk bijna alles gehad. Kamertje, kinderwagen, maxicosi, dekentjes, babyfoon. Stapels kleren, speelgoed noem maar op. Was echt overdreven op een gegeven moment.

Deze zwangerschap heb ik echt heel weinig gehad. Vooral bij mijn schoonmoeder is er zo duidelijk verschil. Van haar 1 pakje en paar rompers ipv de 40 pakjes + knuffels + groot kado + pretecho’s. Bij andere familie ongeveer het zelfde. En ik merk dat het me zoooooo erg irriteert. Het voelt als een soort desinteresse naar deze baby itt tot mijn dochter? Alsof hij nu al minder interessant is ofzo. Nou klink ik misschien heel ondankbaar en materialistisch maar het gaat me niet echt om de spullen. Maar wel om de hoeveelheid dat ze er mee bezig zijn ofzo.

2 likes

Dit is een heel leuk boek, vind ik: https://www.bol.com/nl/p/nelsons-acrobatenboek/9200000016499875/?Referrer=ADVNLGOO002008P-G-89205209162-S-863538171001-9200000016499875&gclid=CjwKCAjwqpP2BRBTEiwAfpiD-8_8zxfzuYT-EPaGMvja2gl0V_oxUva6V6HbiTnWK7Fs0CdysF7yThoCuVMQAvD_BwE
Het is wel geschikt voor kinderen van vier, maar ik weet niet of het zo’n leuk cadeau is om te krijgen voor het kind zelf…

1 like

Oh wow, dat vind ik best heftig. Kan me voorstellen dat dat echt niet leuk is…
Ik heb ook overdreven veel kado’s gekregen tijdens de zwangerschap van mijn ouders en schoonouders (zoals de kinderwagen en maxi cosi) en veel tweedehandsjes van mijn zus (zoals de Stokke wieg en isofix). En mijn schoonmoeder gaat helemaal los op de kleertjes, ik ben inmiddels al voorzien t/m maat 86 :see_no_evil: Hoe dankbaar ik ook ben voor al die spulletjes, soms vind ik het ook wel jammer. Niet alles is echt mijn stijl en als ik zelf wat koop wat ik echt mooi vind, krijg ik direct commentaar want “jullie hebben toch al zoveel?”. Terwijl ik het ook juist heel leuk vind om zelf dingetjes te zoeken op tweedehands sites enzo.

Jaa, snap ik hoor. Dat commentaar is zo irritant. Terwijl het juist leuk is om zelf ook een beetje te shoppen!

Ja vind het ook verschil echt mega groot. Wat aan ik aan de ene kant snap omdat ik natuurlijk nog wel vrij veel spulletjes heb en het niet zo nieuw meer is. Maar dit is wel weer de andere extreme kant. Ook met echo’s/doktersafspraken enzo word er minder naar gevraagd enzo. Een naast familielid van me vriend vroeg zelfs hoe ver ben je nu precies, 22 weken? Eh nee bijna 31. Dat ze het niet precies weten snap ik hoor maar bij mij dochter wisten ze precies welke week en volgens mij zelfs dag en nu gok je er 10 weken naast? :sweat: