Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik vind de skinny jeans van Zara ook heel fijn!

1 like

De beste vind ik Name it en dan de skinny variant. Niet de slim fit, die is echt een stuk wijder dan de skinny.

1 like

L ligt weer op haar buik te slapen. Ze kan nog steeds niet terug rollen, ik blijf het maar eng vinden. Gister avond heb ik haar even omgedraaid toen ik zelf ging slapen, maar toen werd ze wakker en was ze heel erg geschrokken en overstuur. Snachts werd ze nog een paar keer wakker en was ze gaan woelen en had ze haar hoofdje gestoten tegen de spijlen.
Als ik haar nu laat liggen wordt ze vannacht huilend wakker omdat ze niet kan omdraaien , als ik haar nu omdraai wordt ze ook huilend wakker. What to do?!

Hoe moeilijk ook, ik denk dat het een kwestie van ‘uitzitten’ is tot ze zelf kan terugdraaien. En overdag veel oefenen in zelf laten terug draaien.
Tenzij ze ‘s nachts echt huilt, dan naar terug leggen. Maar denk dat het een kwestie van tijd is eer ze terug moet kunnen rollen.
Sterkte in elk geval, want is vast een zware tijd voor jullie.

Ja, thanks! 15 minuten na mijn berichtje werd ze huilend wakker en moest ik haar omdraaien. Uurtje of 3 later nog een keer. Even doorheen I guess.

1 like

Heeft iemand nog tips voor leuk speelgoed voor een bijna 2 jarige? We zijn onlangs verhuisd vanuit het buitenland, dus we hebben niet veel speelgoed nu. Boekjes/kleurpotloden/duplo hebben we wel, het ikea keukentje willen we voor haar verjaardag geven. Iemand nog andere leuke ideeën?

Ze heeft een loopfietsje bij oma, maar wij hebben helaas geen tuin! Zoek eigenlijk echt iets voor binnen.

Playmobil 123, waterteken doek voor op de grond, van de Hema heb je platte houten blokken.

1 like

Wij hebben I. de Kullerbu knikkerbaan van Haba gegeven voor haar tweede verjaardag. Zijn diverse sets en uitbreidingen van. Ze is nu 2,5 en begint ook steeds meer zelf mee te bouwen.
De duplotrein pakt ze ook vaak.

Keukentje is heel leuk! Als je daar nog pannen etc bij zoekt dan is mijn tip om houten spullen erbij te doen. L. had er metalen pannetjes bij gekregen van m’n ouders maar dat maakte echt zo’n herrie (met een garde erin roeren, pannetje dat op de vloer valt). Met de houten is dat echt een stuk minder.

2 likes

Wij hebben hier net de Flisat tafel + Trofast bakken van Ikea gekocht voor onze 2-jarige. Hij staat nu met dit mooie weer buiten met water en bekertjes e.d. Maar hij kan ook binnen met bijvoorbeeld kinetisch zand, gekleurde rijst, pompoms, packing peanuts, enz. en dan ook met bijvoorbeeld schepjes of een hengelspelletje met magneetjes.

Puzzels vind hij ook schitterend, en al z’n verschillende dierenpoppetjes. En hij heeft pas een setje groente gekregen die je “doormidden kan snijden” met klittenband, ook een groot succes!

1 like

Leuke ideeën! Bedankt allemaal!

Leuke cadeau’s om te vragen voor een eerste verjaardag voor een meisje? Het duurt nog even, maar ik ben vandaag sinds lange tijd weer bij mijn schoonouders en die gaan anders weer dingen kopen die we niet willen hebben en denken minimaal altijd een jaar vooruit :joy:. Ze hadden al een kinder stoel voordat wij er een hadden, hebben al een loopstoeltje terwijl ze nog niet zelf kan zitten en een autostoel gekocht voor zichzelf.

Boeken, van die houten inlegpuzzels, een loopfiets, vormenstoof. Verder weet ik ff niet :slight_smile:

1 like

Mijn baby is ook nog lang niet jarig, maar ik hou al wel een lijstje bij wat we eventueel kunnen geven/vragen.

2 likes

Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik dit zeg maar loopstoeltjes worden heel erg afgeraden. In andere landen zijn ze ook verboden. Ik heb dat ook op het forum geleerd en vond het fijn dat iemand me daarop wees.

1 like

K. wordt over een maand 1 wij hebben op haar lijstje staan:

• houten stapelkubussen/nesting cubes
  • poppenwagen (waar ze ook achter kan lopen qua hoogte)
  • van grimms: sorteerbord, ballen en de bouwplaten en halve cirkels (ze heeft de regenboog en poppetjes al en begint daar nu echt mee te spelen)
  • foam badletters
  • plan toys vormensorteerspel
    -magic touch piano

Anderen dingen waar ze nu veel mee speelt (maar die ze dus al heeft)

• activiteitenkubus little dutch
  • loopwagentje
  • duplo (ze kan er nog niet zelf mee bouwen maar haalt wel dingen uit elkaar en probeert de blokken dan weer op elkaar te doen)
  • kleine bal (13cm geloof ik, kan ze zich lang mee vermaken)
  • zandbak
  • boekjes met flapjes (en dus ook dikke paginas)
  • popje
  • een koffertje met daarin little people diertjes. Open, dicht, erin, eruit, met de diertjes stappen over de vensterbank etc. Helemaal geweldig.
  • houten auto’s
  • zwembadje met stapelbekers met gaatjes erin (speet ze ook in bad mee)
2 likes

Ja ik weet het. Mijn schoonmoeder is vermoeiend. Ik moet het vandaag nl tegen haar gaan vertellen, want vorige keer stuurde ze een filmpje met mijn dochter erin en kregen we weer eens ruzie over iets.
“ je blijft ons het idee geven dat we in jouw ogen niet veel goed kunnen doen, omdat je altijd zo kortaf reageert.”

Ze had ook een zonnebril gekocht want wandelen met de dookie over de wagen vond ze zo ongezellig :unamused:

Dus als je nog tips hebt hoe ik het aardig kan brengen :wink: ik heb nul geduld met die mensen. Het is slecht voor de houding en rug toch, en door het harnasje leren ze juist verkeerd de benen te gebruiken?

Wij hebben nu helemaal geen trap hekjes (kiddo is 18mnd), maar overwegen juist binnenkort wel te doen.
Als hij uit z’n ledikant gaat en in groter bed, zie ik m al zo half slaapdronken onderweg naar ons, of de wc of whatever de trap af lazeren :sweat_smile:

1 like

Ik! Wij hebben een illustrator aangeschreven die we heel gaaf vinden en gevraagd of hij ons kaartje wilde maken :slight_smile:

2 likes

Een pop met en wagentje/buggy?