Tips, ervaringen & aanraders #2

dit is echt mijn held!! zo fijn.

Hoe lang hebben jullie baby’s maat 50 gedragen, en hoe groot/zwaar waren ze bij geboorte?
De verwachting is nu (29 weken) dat onze baby klein wordt (2500-3000 gram) maar ik heb dus geen idee of ik dan ineens wel 10 rompers en veel kleertjes maat 50 nodig heb?

Mijn baby woog 3620 gram bij de geboorte, ze heeft 2 maanden maat 50 gedragen. Ze groeide blijkbaar niet zo hard. Er werd door de verloskundige geschat dat het een grote baby zou worden, dus ik had 1 pakje en 2 rompers geloof ik in maat 50 gekocht. Mijn man is op dag 2 vanalles extra gaan kopen en dat was prima. Ze is nog steeds niet zo groot, nu 7 maanden en draagt maat 62.

1 like

Ik heb ook kleine baby’s gekregen;
L was 48cm en 2730 gram, I was 43 cm en 2620 gram.
L heeft maat 50 ongeveer een maand gedragen, voor I hebben we zelfs eerst nog maat 44 moeten kopen omdat ze zwom in maat 50. Die ging met een maand pas over naar maat 50 en na 3 maanden naar maat 56.
Ik zou dus zeker voor wat rompers en kleertjes in 50 gaan maar niet te veel. Naast dat het snel is bijgekocht, kloppen de metingen ook lang niet altijd.

1 like

K. was ruim 500gr lichter geschat dan ze was. Zehad een pakje in maat 50 en dat was meteen krap, maar dat had vooral met haar lengte te maken (54cm). Het was meteen een buiktruitje zeg maar. Qua rompers had ik hema maat 50-56 en die heeft ze lang aangekund. Ik zou zelf niet teveel kopen paar setjes, eventueel maak je vast een wishlist en als meer maat 50 dan nodig blijkt is het zo besteld/gehaald.

1 like

Vrij lang maat 50, ik had er niet veel 2 rompers en 1 of 2 pakjes. Snel wat bijgekocht. Ze zwom in maat 56
Daarna lang in maat 56. Ik vind de omslag rompers van h&m en bamboo van Hema fijn. Die bamboo mutsjes van de Hema zijn ook fijn. Geen enkele muts bleef zitten, behalve die.

1 like

Bedankt voor alle reacties! Loopt dus behoorlijk uiteen haha. Ik wacht de geboorte maar af en zie het dan wel :smile:

Ja het verschilt echt per baby (zoals met ongeveer alle vragen die je hebt :smirk:)
Onze dochter 8 pond bij geboorte - 53 cm, en na dag 4 terug op geboortegewicht. Zij zat na 2 weken niet meer in maat 50.
Beste is denk ik om niet teveel te kopen en bij te kopen/bestellen mocht het nodig zijn. (MOEILIJK!)

Die van Hema zijn hier favoriet.

2 likes

Ik vind die broekjes van de Hema ook fijn! Ze zijn niet heel skinny maar de stof is lekker zacht en stretch. Ze zijn (altijd? Bijna altijd?) in de actie 2e 50% korting.

1 like

Ja die universele handleiding gaat er niet komen hĂš? :pensive:

Name it. Iets duurder, maar ook prima 2e hands te scoren op bv vinted (kom ik weer aan hoor haha).

2 likes

Next heeft ook fijne skinny broekjes

1 like

Ik vind de skinny jeans van Zara ook heel fijn!

1 like

De beste vind ik Name it en dan de skinny variant. Niet de slim fit, die is echt een stuk wijder dan de skinny.

1 like

L ligt weer op haar buik te slapen. Ze kan nog steeds niet terug rollen, ik blijf het maar eng vinden. Gister avond heb ik haar even omgedraaid toen ik zelf ging slapen, maar toen werd ze wakker en was ze heel erg geschrokken en overstuur. Snachts werd ze nog een paar keer wakker en was ze gaan woelen en had ze haar hoofdje gestoten tegen de spijlen.
Als ik haar nu laat liggen wordt ze vannacht huilend wakker omdat ze niet kan omdraaien , als ik haar nu omdraai wordt ze ook huilend wakker. What to do?!

Hoe moeilijk ook, ik denk dat het een kwestie van ‘uitzitten’ is tot ze zelf kan terugdraaien. En overdag veel oefenen in zelf laten terug draaien.
Tenzij ze ‘s nachts echt huilt, dan naar terug leggen. Maar denk dat het een kwestie van tijd is eer ze terug moet kunnen rollen.
Sterkte in elk geval, want is vast een zware tijd voor jullie.

Ja, thanks! 15 minuten na mijn berichtje werd ze huilend wakker en moest ik haar omdraaien. Uurtje of 3 later nog een keer. Even doorheen I guess.

1 like

Heeft iemand nog tips voor leuk speelgoed voor een bijna 2 jarige? We zijn onlangs verhuisd vanuit het buitenland, dus we hebben niet veel speelgoed nu. Boekjes/kleurpotloden/duplo hebben we wel, het ikea keukentje willen we voor haar verjaardag geven. Iemand nog andere leuke ideeën?

Ze heeft een loopfietsje bij oma, maar wij hebben helaas geen tuin! Zoek eigenlijk echt iets voor binnen.