Jeroen Schipper is ook heel leuk! Ook “Met de kop in de wolken” van Sesamstraat. En inderdaad het lied van het molletje zoals @Mhysa zegt (ik ken hem toevallig ook van mijn moeder die werkzaam is in de kinderopvang) is hier ook één van de favorieten.
dit is zo jeugd sentiment!!
Hadden zij ook geen kerst cd?
Ik probeer een kansberekening te doen op iets totaaaaaal onwetenschappelijks.
Aan iedereen die bij een eerste kindje na de uitgerekende datum is bevallen. Zijn jullie bij de tweede ook later bevallen?
Ik moet nog (voor nr2) maar… mij is door de vk wel verteld dat lang dragen genetisch is, en… nouja je kan op 1 bevalling niks zeggen, maar als het nummer 4 is en je hebt 3x de 41 aangetikt dan schatte ze de kansen niet groot in dat het nu ineens wel vroeger kwam haha
Ja mijn verloskundige zei ook iets in die strekking. Maar ik ben aan net googelen geslagen en kan nergens gegronde info lezen.
Probeer (tweede zwangerschap nu) een beetje een mindset te vinden voor als ik weer grandioos over mn uitgerekende datum loop.
Vorige keer op 41+5 bevallen (goddank alleen gestript en verder zonder opwekking).
Maar ik hoop zo dat deze kleine zichzelf ook optijd aandient. 41+5 was bij dochter namelijk echt HET RANDJE.
Eerste 40+4 en de tweede op uitgerekende datum
Op het randje als in: heel groot kindje? Of placenta op?
Welk campingbedje hebben jullie?
Nadat ik de Babybjörn en Nuna zag wil ik alleen nog maar die, maar ka-chingggg…
Gewoon die van prenatal, wel met een extra matrasje. Wij hebben m overgenomen vd buren, hadden er zelf eigenlijk geen gekocht nog. Die paar keer dat je het gebruikt
Iemand tips voor een lekker zittende broek of (flared) legging? En dan vooral rondom de buik. Ik draag altijd high waist broeken dus dat zit niet echt lekker nu m’n buik soms wat opgeblazen is (ben pril zwanger dus nog geen echte buik).
Ik had al flared leggings van pieces/vero moda/sting gepast maar of ze waren te lang of ik vond de elastieken band niet lekker zitten. Bij de Hema zag ik een gestippelde wijde broek, maar die was echt veel te lang. Iemand tips?
Is ie een beetje makkelijk in- en uit te klappen/ op te zetten? Met die van m’n moeder ben ik altijd zo aan het stunten. En heb je gelijk in hoor!
@Grey ik heb een fijne van de Sissy Boy, die van Stieglitz zijn ook fijn (wel wat duurder). Ik klap aan 't end dan de elastieken band dubbel, onder mijn buik. En in het begin eroverheen, zit lekker ingepakt dan en geeft wat ondersteuning.
Ook die van Prenatal, met een extra matras.
@Grey Ik heb alle fijne broeken bij Asos besteld. Daar hebben ze onder en over de buik broeken en flared leggings. Had een highwaisted flared legging van de H&M 2 maten groter gekocht. Een zwangerschapslegging van H&M met een band over de buik, en die dan strakker gemaakt met een elastiekje toen mijn normale broeken niet meer fijn zaten en ik nog geen grote buik had.
Op het randje omdat ik anders ingeleid zou worden. Ben met 41+3 gestript en dat gaf gelukkig net het zetje om de weeën + ontsluiting op gang te helpen.
Anders hadden ze me met 41+5 op gang geholpen, en dat zou ik nu liever niet hebben.
Ja ik vind van wel. Je moet er ff handigheid in krijgen, maar dat vond ik in het begin ook van de wandewagen inklappen zeg maar.
Ooh zo.
Je zou nu met 40.5 kunnen beginnen met strippen. Ik ben zelf uiteindelijk 3x gestript (om de 24/48u)
En @Glitch Thanks, ik ga ernaar kijken! Ik heb inderdaad nog echt geen buik, m’n buik is gewoon een beetje opgezet, ben nog maar pril zwanger. Zwangerschapsbroeken zitten nog nergens naar (heb ik nog van vorige zwangerschap), zoek dus eigenlijk gewoon een ‘normale’ lekker zittende broek om in te kunnen uitbuiken zeg maar
Vriendin van mij is gynaecoloog en heeft heeeel veel echo’s gezien, maar zat bij haar eigen zwangerschap met de nub toch fout. Ze zegt dat het vaak wel klopt, maar je moet echt precies goed zitten met de termijn en veel ervaring hebben om het goed te hebben. Volgens haar is het bij leken vaak meer geluk dan wijsheid als ze het juist hebben.
Gefeliciteerd trouwens! Ja, die fase is lastig qua broeken. Ik had dus alvast 1 zwangerschapsbroek met hoge elastische band gekocht en dan maakte ik het smaller door aan de bovenkant met een haar elastiekje het soort van samen te binden. Lekker duidelijk verhaal
Pfff, heeft er iemand een gouden tip/methode om een baby zelf in slaap te laten vallen? Ik word langzaam aan he-le-maal gek.
Mijn dochter heeft nooit zelf in slaap kunnen vallen (behalve in de kinderwagen). Wij hebben haar altijd vastgehouden en in onze armen gewiegd tot ze sliep en dan slapend weggelegd. Ik wilde de eerste 6 maanden ook niets aan slaaptraining doen, dus zo hebben we het de eerste maanden gedaan. Nu is ze inmiddels 8 maanden en zijn we sinds een aantal weken begonnen met oefenen met zelf in bed in slaap vallen. We letten op vermoeidheidssignalen, doen een vast ritueel voor het bedje en zitten nog naast het bedje, zodat ze weet dat we in de buurt zijn. Ze valt in 50% van de gevallen dan uiteindelijk wel in slaap, maar het duurt superlang, vaak een uur. Ze slaapt dan vervolgens maar 30 min. Ze doet 3 slaapjes op een dag en dan voor de nacht, dus dit proces herhaald zich 4x per dag. De keren dat het niet lukt raakt ze compleet in paniek in bed, is niet meer te kalmeren en valt dan uiteindelijk uitgeput en huilend bij ons in slaap in onze armen. Verder weg gaan zitten van het bedje lukt niet, laat staan de kamer uit gaan. Ik heb deze methode uit het boek Slaap! maar we zijn nu al weken bezig zonder enige verbetering. Ondertussen raak ik echt wel gefrustreerd, zowel over dat het zo lang duurt voor ze in slaap valt als de korte slaapjes. Eerder bakerde we haar in waardoor de slaapjes in ieder geval wat langer waren, maar dat kan niet meer want ze rolt heel goed.
Ik kan de deur amper uit om iets af te spreken (naja goed is met corona toch lastig) omdat ze ergens anders sowieso niet in slaap valt (dat wiegen duurt ook lang dus kan ik ook moeilijk ergens anders staan doen). Ook bij de opvang en mijn ouders slaapt ze niet. Op mijn vrije dagen loop ik nu maar urenlang met haar, omdat dat de enige manier is waarop ze zelf makkelijk(er) in slaap valt en niet na 30min wakker wordt…Gelukkig slaapt ze ‘s nachts wel door, ik denk dat ze dan zo uitgeput is van de dag dat ze het dan inhaalt.