Tips, ervaringen & aanraders #2

Niks haha. Ik ben naakt bevallen. Voor daarna had ik goedkope lange hemden van de zeeman gehaald. Die heb ik simpelweg opengeknipt tot net onder m’n borst om makkelijk te kunnen voeden.
Vond het zonde daar veel geld aan uit te geven… want de kans dat het onder t bloed komt (vloeiennnnn) is toch wel aanwezig :see_no_evil:

1 like

Oe deze ziet er wel comfy uit inderdaad!

Thanks ook voor alle andere adviezen. Veel naakt dus haha, zal bij mij ook wel zo zijn – want hoogzomer. Maar dan heb ik deze voor ervoor/erna. Thanks!

Hahaha ja, zo stom dat ik daarin getrapt ben…

2 likes

Ik had een heel duur, mooi bevaljurkje gekocht. Ik had me er helemaal in verdiept, eindeloos webshops bezocht en deze moest het worden! Uiteindelijk ging het allemaal razendsnel en ben ik thuis bevallen ipv het ziekenhuis en zat dat hemd nog ergens onderin m’n ziekenhuiskoffertje en ben ik in een doodgewoon zwart hemdje bevallen. Tussen het persen door riep ik nog ergens dat ik dat jurkje niet aanhad. Vroeg de verloskundige nog heel lief of ze het even moest pakken, haha, nou naar omkleden stond m’n hoofd op dat moment ook niet meer.

Dat hemd ging prima omhoog voor huid-op-huid en borstvoeding. En dat het kort was zodat ik in m’n blote kont zat maakte me op dat moment ook niet meer uit, want de verloskundige moest toch in dat gebied zijn ;)!

Dus lang verhaal kort, hier maakte het allemaal niet uit wat ik aanhad!

3 likes

Ik had een pyjama dress shirt met knopen van hals tot onder. Maar had uiteindelijk een t shirt aan het eerste gedeelte van de bevalling, daarna volgens mij iets van een ziekenhuis hemd en dikke sokken. Ik ben sowieso best onzeker over mijn lichaam, maar het boeide mij al snel niet meer. Ik heb dat hemd na de bevalling aangedaan, makkelijk voor controles en aanleggen…maar ik zweette me kapot en had liever iets luchtigers gehad.

Ik heb luiers etc. bij Kruidvat besteld en nu heb ik een mail gehad dat de bestelling is verzonden en vandaag op te halen is. Kan ik met deze mail het ophalen of moet ik nog een andere mail krijgen?

Je krijgt nog een mail dat je bestelling klaar ligt met een afhaalbewijs. Maar misschien is het er al wel, je kan altijd even bellen.

1 like

Die van ons heeft een afwijkende maat wat lastig is met een hoeslaken, ledikant is te groot en wieg is te klein. En ik snap het principe niet helemaal, want om veilig te slapen moet die tussenflap dicht blijven en hij is niet in 1 beweging open te ritsen waardoor het sneller is uit bed te gaan en haar eruit te tillen. Daarbij snap ik niet hoe je je bed uit moet komen als de cosleeper tegen je bed aan staat dan kun je pas ergens bij je voeteneind het bed uit. Misschien ligt het aan mij hoor maar als ik opnieuw had mogen kiezen met de kennis die ik nu heb was ik 100% voor een wiegje gegaan! Over die wij hebben las ik ook dat het niet helemaal veilig is omdat hij van stof is… dus ik denk dat wij hem snel weg gaan doen.

Maar jullie hebben er dus ook niet zo’n goed gevoel bij?

1 like

Thanks! Ga ik dat even doen.

Ja ik denk dat we dezelfde hebben. Hij staat klaar ik moet nog bevallen maar loop nu te klooien met de lakentjes voor erin en inderdaad hoe die zijkant snel open te maken en me afvragen waarom je die zijkant niet juist open kunt laten staan? Ik ben in de war en betlst wel geërgerd. Eens kijken hoe het eruit ziet als de klossen er ook nog zijn…

1 like

Heeft iemand tips voor fijne boxertjes die strak zitten? Mijn zoontje is erg gevoelig als het gaat om kleding en is de hele dag bezig met zijn boxers tussen z’n billen vandaan vissen. :upside_down_face: Hij draagt nu Hema maat 98/104 en die zitten dus niet goed. Van de week een paar 92 gehaald van de Hennes en die zitten goed, dus denk dat hij gewoon een maat kleiner moet voor ondergoed. Maar vind de kwaliteit van die van de hennes weer niet zo.

Ja precies! Ik las over veilig samen slapen en dat die zijkant dan dicht moet, dan kun je hem om te voeden open doen. Ik weet niet of dit bij andere cosleepers wel makkelijk gaat in het donker maar bij deze dus niet dus daar gaat het hele cosleep principe. Best wel balen! En ik vind het ook best een lomp ding met die schuine poot :see_no_evil:

2 likes

Ik heb hem zojuist gehaald bij de boekhandel! Cadeautje van baby voor papa’s verjaardag binnenkort, kan hij verhaaltjes verzinnen (hij houdt niet van lezen)

2 likes

Onze co sleeper staat gewoon open. Hij staat toch direct tegen het bed aan en als ze slaapt dan beweegt ze niet. En ze rolt toch nog niet :sweat_smile:

3 likes

Wij hebben de co-sleeper inderdaad ook gewoon open om precies dezelfde reden. Daarnaast komt de topper van onze boxspring nog boven t randje van de co-sleeper uit. Dus zelfs al zou ze midden in de nacht opeens besluiten te gaan rollen en zitten dan nog kan ze nergens naartoe. :joy:

5 likes

Ik had ook cosleeper van Banini. Idd niet meest praktische maar vond het toch wel fijn. Had flap gewoon open, hij bewoog de eerste weken toch niet in z’n slaap en ik vond het heel fijn dat ik dan m’n hand op z’n buikje kon leggen etc.

Qua voeden had het niet per se meerwaarde omdat ik hem er toch uit ging halen om z’n luier te verschonen.

4 likes

Ik heb bij de Hema deze gekocht:

Heel zacht soepel stofje en lekker dun en valt precies over de buik (al houdt het niet over). Je kijkt er wel doorheen beetje maar is toch zwart.
En deze badjas, ook heel fijne stof en met een extra strikje in de taille zodat hij mooi dicht blijft zitten:

En dan nog katoenen hipsters en bamboe topjes ipv die nare voedingsbehas, alles voor de prijs van de helft van Maschas bevaljurk geloof ik. Ik heb geen aandelen naar aan mij zal het ook niet liggen als ze failliet gaan

3 likes

Oh top, fijn dat je er nog aan dacht!
Maakt hij te veel geluid om bij te slapen denk je? Bij ons wordt het boven zo warm dat het denk ik niet voldoende is om alleen te koelen voor we naar bed gaan.

Die van ons had geen zijkant :grimacing: de eerste weken bewoog de baby toch niet en ik sliep oppervlakkig genoeg om niks geks te doen. Dus het kan opzich prima zonder!

1 like

Oh welke airco hebben jullie? Dat heb ik even gemist. Bij ons wordt het ook veeet warm en twijfel nog tussen rolluik en airco :thinking: