Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja vanaf dat ze zelf redelijk stabiel kunnen zitten, dus zonder ondersteuning van kussens enzo. Anders hangen ze wat scheef in die kinderstoel en dat is niet goed. Ze moeten zichzelf rechtop kunnen houden zeg maar

2 likes

We deden therapeutisch voeden, en op verzoek. Dus met kleinste speen en recht op.
Meestal dronk ie dan 100-125ml. Eigenlijk nooit meer dan dat…

Je kan grofweg wegen door eerst zelf en dan met baby op de weegschaal te gaan staan! Zal niet 100% exact zijn, maar op de 100gr komt die formule niet aan :blush:

1 like

En voor mij haha.

Ik weet echt niet wat ik C kan geven. We hebben zoooooooveel zooi. Ze wil eigenlijk fietsen met zijwielen, maar ze is nog te klein voor een fiets. En een driewieler wil ze niet.

Ben al aan het kijken voor educatieve spellen van haba of iets praktisch. Ben echt inspiratieloos.

Zo’n step met 3 wielen? https://www.decathlon.nl/p/step-expert-light-blue-voor-kinderen/_/R-p-X8523757?mc=8523757

3 likes

Grappig, mijn zoontje heeft gisteren dit boek cadeau gekregen van het KDV.

1 like

En hebben jullie al zo’n fiets zonder trappers, dus waar ze leren hun evenwicht te bewaren? Dan is een fiets met zijwieltjes mss zelf niet meer nodig. En een step is hier ook een hit ( hebben die van decathlon heel goedkoop en echt een stabiele step.)

2 likes

Ik weet niet hoe het voor die kleintjes is, maar ik werd net zelf ook zwetend en met nat haar wakker. Het is echt warm / benauwd.
Kan denk ik geen kwaad hoor, misschien toch een laagje uit en kijken hoe dat gaat?

1 like

Oh, als ze slaapt, is het vast ok, ja! Hopelijk kan jij ook een beetje slapen op de bank.

Als M. heel diep of onrustig heeft gedroomd wordt hij altijd kletsnat wakker, los van de temperatuur of wat hij aanheeft dan. Misschien een nachtmerrie?

1 like

Speelgoedtip: Smartmax. Wij kregen de set met wilde dieren en vandaag voor het eerst opengemaakt. Heel mooi stevig spul en het klikt makkelijk in elkaar. Voor die van mij nu alleen nog uit elkaar trekken, maar denk dat ze het snel onder de knie hebben. Er zijn ook bouwsets waar je zelf bouwwerken mee kunt maken.

11 likes

Heel leuk inderdaad. Nadeel wel mijn kind gooit soms met de ballen.

1 like

Dragen jullie kindjes een zonnebril? Mijn dochter is 9 maanden en ik vroeg me af of dat echt nodig is. Ik houd haar zoveel mogelijk uit de zon, met een zonnehoedje en een dookie over de wagen. Maar schoonmoeders had er een gekocht… want “lopen met een dookie over de wagen was zo ongezellig” :face_with_raised_eyebrow:
Ze kijkt altijd weg als de zon ik haar gezicht schijnt, dus ik zag zelf het nut niet.

Ging het hier laatst niet over het bannini bedje?
Zag dit bij rtl
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5158551/babybedje-baninni-campingbed-gevaarlijk-consumentenbond

Misschien de overweging waard om niet te kopen.

2 likes

Hier wel zonnebril in de kinderwagen of op de fiets (met lopen of spelen doet hij hem af haha). Maar die van mij werd ook woest als hij niet om zich heen mocht kijken, dus dooky’s waren hier sowieso al geen optie haha.
Volgens mij is het wel zo dat ogen van kleine kinderen kwetsbaarder zijn dan die van ons, dus het wel goed is om ze te beschermen tegen uv-straling. Met een hoedje kom je al een heel eind natuurlijk.

1 like

Ik vroeg me dit ook af, aan de ene kant denk ik goed om de oogjes te beschermen, maar ik las ook ergens dat ze dan niet leren om hun ogen af te wenden voor de zon?

1 like

K. houdt die niet op, een gewone niet en ook met zon elastiek niet. Ze houdt alles op, speldjes, haarband, elastiekjes allemaal prima. Maar een zonnebril, nee! Zelfs niet als ze in de zon kijkt en al aan het knijpen js niet. Dus hier petjes en hoedjes!

1 like

Wie heeft er hier een eigen stoeltje of tafel+stoeltje voor hun kindje? Gebruiken ze het veel? Waar verkopen ze leuke?
Wij hebben het idee dat hij een stoeltje wel leuk gaat vinden. Hij is nu 1,5 jaar. Laatst stond bv een teiltje in de woonkamer en dan zet hij dat ondersteboven en gebruikt hij het als stoeltje.

Ben je bereid om het een beetje op te pimpen? De IKEA Latt zie ik wel eens heel leuk op Pinterest voorbij komen. Moet je alleen wel zelf aan de slag met wat verf en plakfolie want hij is wel een beetje saai

1 like

Wij hebben de SUNDVIK van Ikea, een simpel, stevig stoeltje en niet duur. De tafel hebben we niet, hij past qua hoogte goed bij onze salontafel dus daar zit ze dan aan. Ze zit er veel op, elke dag sowieso wel!

1 like

Wij hebben dezelfde maar dan in wit!