Tips, ervaringen & aanraders #2

Wij hebben gelukkig een ander bedje van dit merk met een ander systeem maar goed dat je het deelt, ik schrok wel even toen ik het linkje zag!

1 like

Heeft iemand een tip voor sandalen in maat 17/18? Kan ze niet op internet vinden en ook niet in de lokale schoenenwinkel… voor een jongen trouwens

Als ze zelf kunnen zitten toch?

@Sambal
Shoesme niet?
Die vallen vrij klein ook… wij hadden shoesme 20 toen hij 18-19 had van bergstein bijv

Nee helaas, die hebben we in de schoenenwinkel gepast maar nog veel te groot!

Ik heb haar er nu maar ingezet, ze is 8 maanden en kan in de babyset wel stabiel zitten, maar nog niet zelfstandig gaan zitten. Ik wilde daar eerst op wachten, maarja…duurde me nu te lang en iedereen om mij heen had hun kindje er al maandenlang inzitten terwijl die dat ook nog niet konden…maar geen idee of het goed is.

1 like

Ik heb dr ongeveer vanaf 7 maand in de babyset gedaan. Ze zat toen nog niet echt zelf (bijvoorbeeld op de grond rechtop). Maar vond die newborn set toen niet meer praktisch, ook ivm hapjes geven bijvoorbeeld, en heb de indruk dat de babyset toch nog wel support geeft voor het ruggetje.
Maar volgens mij is het ‘officieel’ pas als ze goed zelf rechtop kunnen zitten. Bij ons deed ze dat pas vanaf een maand of 9? Dus had dr achteraf ook niet tot dan in dat newborn kuipje willen houden…

1 like

Hier nu een paar weken. Ze kon toen nog niet zelfstandig zitten, sinds deze week wel :smiling_face_with_three_hearts: We lieten haar er niet lang in zitten, gewoon even een hapje en dan weer in de wip als wij nog aan het eten waren.

1 like

Liewood? Niet super ergonomisch misschien haha?

Nee helaas ook vanaf maat 19/20… en om nou 19 te bestellen en te kijken of ze passen vind ik ook zo wat.
Ik ga volgende week maar even naar de stad om een rondje schoenenwinkels te doen.

1 like

Van Toms hebben ze kleine maatjes, die had ik hier ook nodig, maar of ze ook sandaaltjes hebben weet ik niet

Devellab valt klein en zitten super goed, zijn er heel blij mee. Hij heeft maat 19, maar in deze 21.

Ze komen hier vaak genoemd, maar nog even een shoutout voor de hydrofiele Jollein slaapzak! (En dankjewel aan @Zitzak voor de tip). Ik heb maat 90 gekocht omdat maat 70 voor baby niet zo lang meer zou passen, maar hij zit echt goed! Wel veel te lang nog, maar hij zit wel strak genoeg bij de hals en armen. Misschien voor de echte tropische nachten iets te warm, maar verder is het echt een mooi stofje en lijkt het een goede zomerslaapzak.

4 likes

Donsje dan ?

Wij hebben nu een ByKay draagzak, is opzich prima, maar ik vind het draagcomfort toch niet zo superieur als ik verwacht had. Daardoor gebruikte ik toch vaker de doek, maar een draagzak is wel handig. Zeker omdat er nu een nr2 komt.

Wie heeft er ervaring met ByKay t.o.v. Tula? Of, om maar eens helemaal knetter gek te doen, artipoppe?

Of een tula half buckle overweeg ik ook…

Dit heb ik dus ook. En doek knopen werd lukt me niet op de rug met drukke dreumes die alle kanten op wil.
Op buik op geven moment ook niet. En draagzak lukt dan wel, maar die ByKay zit altijd zo mwamwah ofzo …

1 like

Als je al een draagdoek gewend bent; wij hebben een little frog draagzak, die zijn van geweven draagdoekenstof gemaakt (de tula van katoen geloof ik). En wat ik daar zelf fijner aan vond is dat die traploos te verstellen is bij de knieën door klittenband ipv de tula die drie standen heeft (drie drukknopen). Zijn dezelfde prijsklasse

Ik ben nu aan het oefenen met K. op de rug dragen (vooral het haar er alleen goed op krijgen) en dat gaat steeds beter :slight_smile:

Ook de ftg? Of the half buckle?

@Suikerklontje
Ziet er vrij identiek uit idd haha. Goed om te weten! Ik heb een rekbare doek van BAM+BOE en geweven van yaro.

Ik heb een Tula free to go maar geen vergelijkingsmateriaal. Ben er wel blij mee!

@Bathwater Vanaf hoe oud kunnen ze er in? Heb hem bij I. na drie maanden ofzo gekocht maar ik verwacht dat het deze keer wel sneller handig is :blush:

Ik heb een ByKay draagdoek en twijfel al een tijdje voor een draagzak voor erbij. Tot hoe lang kunnen ze in die tula ftg? Tot 20 kg staat er, weet iemand tot welke leeftijd dat ongeveer is? Klinkt wel als een ideaal ding!

@Coco: volgens mij kan het nog niet vanaf de geboorte als je een kleine / lichte baby hebt. Op de site staat iig vanaf 3,2 kg. Maar wel al heel snel dus!

Ik ben gaan oefenen met een youtube filmpje haha. Mijn draagzak kan wel recht bij de banden (of schuin wat je zelf fijn vindt), die van bykay zitten de banden schuin toch? Of niet bij allemaal?

Ik doe K. Op mijn heup, draagzak onder vast, banden wat langer, mijn arm voor haar en dan trek ik haar met mn andere hand door naar achter (en dan doe ik die hand in de band) en dan de banden weer strak. Klinkt heel vaag zo haha je moet er echt beeldmateriaal bij zien. Kan vanmiddag wel eens kijken of ik dat filmpje kan vinden😂

@Fredje tot maat 86-92 meestal.

2 likes