Ik wil dit weekend een autostoeltje kopen maar kom er niet uit
Is het de moeite waard om (minimaal) 200 euro extra te betalen voor een isofix base, of is het voor die paar maanden gebruik ook prima om gewoon met gordels vast te zetten? Ik snap dat met gordels minder makkelijk is maar ik vind 200 euro wel echt veel geld, en de meeste bases zijn dan ook nog alleen voor het babystoeltje te gebruiken
Wij hebben een base 2e hands gekocht voor 80 en kunnen echt niet zonder. Op vakantie moesten we opeens werken met gordels en dat vonden we echt de hel haha.
Ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Wij zijn gemaksmensen en klik klik is het beste hier haha.
Welke base en stoeltjes hebben jullie (gehad)? Het lastige is ook dat op onze kinderwagen maar een beperkt aantal stoeltjes past en dat lijkt me nou wel echt handig, dus wil het liefst zoān stoeltje, maar die stoeltjes/base combinaties hebben dan weer geen of nauwelijks passende peuterstoeltjes? Pff maak gewoon lekker 1 base en zorg dat alle stoeltjes daar op passen 
Maxicosi pebble plus met de familyfix geloof ik (2e hands gescoord). Ik vind het zooo ideaal haha.
We overwegen voor baby2 een tweede te kopen voor in mijn auto.
Wij hebben maxi cosi cabriofix met familyfix en gaan straks de pearl kopen, die hier ook oppast. Ik ben nogal onhandig en zag mezelf niet met die gordels klooien. 
Wij hebben geen adapter voor maxi cosi en kinderwagen en missen dat ook niet. We nemen de draagzak mee of gewoon ook de bak als we met de auto gaan.
Thanks voor de reacties, ga misschien toch maar op zoek naar een tweedehands base 
Ja dat is ook wel weer zo! Ik raak echt zo de weg kwijt in alle opties die er zijn voor autostoeltjes en bases etc. Helpt ook niet mee dat ze allemaal namen hebben die op elkaar lijken (pebble, pebble plus, pebble pro, pearl pro, 2waypearl, pearl smart etc), raak compleet het overzicht kwijt
Even tegenbericht hier: wij hebben een tamelijk ruime auto, maar ik vond de base echt veel ruimte innemen, en daardoor moet de bijrijdersstoel erg ver naar voren waardoor de bijrijder nauwelijks nog beenruimte heeft.
Het is inderdaad gemakkelijk om in te klikken, maar vind dat niet altijd opwegen tegen de beperkte beenruimte.
Je hebt er met de gordel ook snel handigheid in, vind ik althans.
Wij hebben de base met het opvolgstoeltje (noem je dat zo?) niet meer in gebruikā¦
Wij hebben ook geen Isofix, puur en alleen omdat ik geen zin had om er 2 (eigenlijk liefst 4 want 2 autoās) aan te schaffen. Met gordels werkt prima en na een paar keer ook heel snel. We hebben als zitje de Pebble overigens.
Ik heb de titan voor de jongste. Hoe wil je hem verstellen?
Nav de tips hier laatst over cadeautjes voor de eerste verjaardag ben ik bij Lilliputiens gaan kijken (die boerderij werd getipt) en zo heeft K. vandaag het kegelspel gekregen;
https://www.ilovespeelgoed.nl/lilliputiens-mijn-eerste-kegelspel-jungle.html
Er is ook een boerderijvariant en het is hier echt een grote hit! Ze heeft die kegels de hele middag achter zich aan gesjouwd haha!
Je kan hierover betrouwbare informatie vinden op de website Thuisarts (https://www.thuisarts.nl/nauwe-voorhuid/mijn-zoon-heeft-vernauwde-voorhuid)
Wij zetten de maxicosi gewoon vast met gordels als je het een paar keer hebt gedaan is het echt super makkelijk en heel snel gedaan. Maxicosi op het onderstel van de kinderwagen gebruik ik wel veel dus dat vind ik wel echt een must.
Wij hebben ook de maxicosi cabriofix met de familyfix gekocht. Nu zit mijn dochter in het opvolgstoeltje die op de familyfix past, dat is de pearl. Ben nou zwanger van de tweede en had dus nog een maxicosi cabriofix staan dus heb op marktplaats een extra familyfix gekocht voor 70 euro geloof ik.
Voor het opvolgstoeltje vind ik niet per se nodig om zo een familyfix te hebben. Maar met de maxicosi vond ik het wel echt chill. Je klikt het er zo op binnen 5 seconden terwijl je altijd moeilijk loopt te doen met een gordel. En ze zeggen dat het veiliger is, dus dat telde voor mij ook mee. Dit is trouwens vooral omdat die maxicosi vaak niet goed met gordels word vastgezet.
Iemand tips voor een kindje van 11 maanden beter alleen te laten spelen? Mān dochter vraagt echt de hele dag door aandacht van ons en kan echt nog geen minuut alleen even spelen. Het is een heel druk en beweeglijk kind (en slaapweigeraar). In de box heeft zij ook nooit willen spelen. Of hoort dit ook een beetje bij de leeftijd? Vraag me echt af of ik haar nu al heb verpest door steeds toe te geven 
Mijn dochter kan dat ook niet. Mijn moeder werkt op de peuterspeelzaal en zegt dat je het kinderen wel kan leren. Door dus samen met ze te spelen en dan even weg te lopen, en dan steeds vaker en langer.
Moet zeggen dat het bij mij niet echt lukt maar ze heeft ook weinig interesse in speelgoed eigenlijk.
Het is niet altijd zo op die leeftijd, ligt denk ik een beetje aan het kindje. Kan het zijn dat ze bij sommig speelgoed misschien een beetje hulp nodig heeft om te ontdekken wat je ermee kan? Wat hier bijv altijd leuk werkte was omstebeurt een blokje uit een doos pakken en dan aan de ander geven (en dan heel vrolijk dankjewel zeggen). Of omstebeurt een blokje stapelen (dus de baby en jij om en om), of het speelgoedje op tafel zetten. Misschien dat ze zo āgeĆÆnspireerdā raakt wat ze zou kĆŗnnen doen? Geen idee of het werkt hoor
maar ik snap dat het soms vervelend is dus ik probeer een beetje mee te denken
Hier kan je dat inleg ding er zo uittrekken, verder niet echt breder maken. En de hoofdsteun omhoog door de lus die bovenop zit. Moet je wel flink hard aan trekken!
Ik heb niet overal kunnen stemmen omdat ze nog klein is. Maar als ze wilt mag het. Leeftijd ben ik nog niet overuit, ze moet wel weten dat het zeer doet om te zetten.