Tips, ervaringen & aanraders #2

‘S avond raam open en ventilator aan zodat de kamer afkoelt. Dan doe ik haar onder de lauwe douche zodat zij ook goed afkoelt. Dan zet ik de ventilator enzo uit want vind dat eng zonder toezicht maar meestal is de kamer dan wel te doen. Wij hebben een schuindak dus die doet mijn vriend afspuiten met koud water maar weet niet of dat bij jullie ook kan.
En ik breng haar later naar bed.

1 like

Ja banaan zijn we al mee gestopt! Daar had ze al gelijk veel last van. Misschien geef ik idd te veel … ik ga wat minder te geven en kijken hoe ze daar op reageert. Dankje!

Dankjewel voor je advies. Ik ga het eens nalezen!

1 like

Mijn dochter poept ineens veel meer. De luier is boller, en soms 3 a 4 keer per dag. Was meestal 1 a 2 keer en best wel vast. Nu een stuk vloeibaarder, waardoor het regelmatig op d’r kleertjes terecht komt. Er is niks qua voeding verandert…zou dat door warm weer kunnen komen?

Denk het wel!

Over banaan: een echt GOED rijpe banaan is juist laxerend! Dus zeg maar zo rijp dat ie al semi gepureerd in z’n bruine velletje zit :crazy_face::joy:

Edit: zo een die je zelf dus liever niet meer uit t vuistje eet :sweat_smile:

Die gooi ik meestal weg! :joy: maar bedankt voor de tip!

1 like

Hahaha ja ik ook, tenzij kind of bananen brood :joy:

Noo liep vandaag langs kruidvat en dacht nee niks nodig. Zoek die al een tijdje. Morgen maar weer

2 likes

Ik wil dit weekend een autostoeltje kopen maar kom er niet uit :worried: Is het de moeite waard om (minimaal) 200 euro extra te betalen voor een isofix base, of is het voor die paar maanden gebruik ook prima om gewoon met gordels vast te zetten? Ik snap dat met gordels minder makkelijk is maar ik vind 200 euro wel echt veel geld, en de meeste bases zijn dan ook nog alleen voor het babystoeltje te gebruiken

Wij hebben een base 2e hands gekocht voor 80 en kunnen echt niet zonder. Op vakantie moesten we opeens werken met gordels en dat vonden we echt de hel haha.
Ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Wij zijn gemaksmensen en klik klik is het beste hier haha.

1 like

Welke base en stoeltjes hebben jullie (gehad)? Het lastige is ook dat op onze kinderwagen maar een beperkt aantal stoeltjes past en dat lijkt me nou wel echt handig, dus wil het liefst zo’n stoeltje, maar die stoeltjes/base combinaties hebben dan weer geen of nauwelijks passende peuterstoeltjes? Pff maak gewoon lekker 1 base en zorg dat alle stoeltjes daar op passen :sweat_smile:

Maxicosi pebble plus met de familyfix geloof ik (2e hands gescoord). Ik vind het zooo ideaal haha.
We overwegen voor baby2 een tweede te kopen voor in mijn auto.

1 like

Wij hebben maxi cosi cabriofix met familyfix en gaan straks de pearl kopen, die hier ook oppast. Ik ben nogal onhandig en zag mezelf niet met die gordels klooien. :grin:

1 like

Wij hebben geen adapter voor maxi cosi en kinderwagen en missen dat ook niet. We nemen de draagzak mee of gewoon ook de bak als we met de auto gaan.

3 likes

Thanks voor de reacties, ga misschien toch maar op zoek naar een tweedehands base :blush:

Ja dat is ook wel weer zo! Ik raak echt zo de weg kwijt in alle opties die er zijn voor autostoeltjes en bases etc. Helpt ook niet mee dat ze allemaal namen hebben die op elkaar lijken (pebble, pebble plus, pebble pro, pearl pro, 2waypearl, pearl smart etc), raak compleet het overzicht kwijt

Even tegenbericht hier: wij hebben een tamelijk ruime auto, maar ik vond de base echt veel ruimte innemen, en daardoor moet de bijrijdersstoel erg ver naar voren waardoor de bijrijder nauwelijks nog beenruimte heeft.
Het is inderdaad gemakkelijk om in te klikken, maar vind dat niet altijd opwegen tegen de beperkte beenruimte.
Je hebt er met de gordel ook snel handigheid in, vind ik althans.
Wij hebben de base met het opvolgstoeltje (noem je dat zo?) niet meer in gebruik…

1 like

Wij hebben ook geen Isofix, puur en alleen omdat ik geen zin had om er 2 (eigenlijk liefst 4 want 2 auto’s) aan te schaffen. Met gordels werkt prima en na een paar keer ook heel snel. We hebben als zitje de Pebble overigens.

1 like

Ik heb de titan voor de jongste. Hoe wil je hem verstellen?