Tips, ervaringen & aanraders #2

Nav de tips hier laatst over cadeautjes voor de eerste verjaardag ben ik bij Lilliputiens gaan kijken (die boerderij werd getipt) en zo heeft K. vandaag het kegelspel gekregen;
https://www.ilovespeelgoed.nl/lilliputiens-mijn-eerste-kegelspel-jungle.html

Er is ook een boerderijvariant en het is hier echt een grote hit! Ze heeft die kegels de hele middag achter zich aan gesjouwd haha!

3 likes

Je kan hierover betrouwbare informatie vinden op de website Thuisarts (https://www.thuisarts.nl/nauwe-voorhuid/mijn-zoon-heeft-vernauwde-voorhuid)

1 like

Wij zetten de maxicosi gewoon vast met gordels als je het een paar keer hebt gedaan is het echt super makkelijk en heel snel gedaan. Maxicosi op het onderstel van de kinderwagen gebruik ik wel veel dus dat vind ik wel echt een must.

1 like

Wij hebben ook de maxicosi cabriofix met de familyfix gekocht. Nu zit mijn dochter in het opvolgstoeltje die op de familyfix past, dat is de pearl. Ben nou zwanger van de tweede en had dus nog een maxicosi cabriofix staan dus heb op marktplaats een extra familyfix gekocht voor 70 euro geloof ik.

Voor het opvolgstoeltje vind ik niet per se nodig om zo een familyfix te hebben. Maar met de maxicosi vond ik het wel echt chill. Je klikt het er zo op binnen 5 seconden terwijl je altijd moeilijk loopt te doen met een gordel. En ze zeggen dat het veiliger is, dus dat telde voor mij ook mee. Dit is trouwens vooral omdat die maxicosi vaak niet goed met gordels word vastgezet.

1 like

Iemand tips voor een kindje van 11 maanden beter alleen te laten spelen? M’n dochter vraagt echt de hele dag door aandacht van ons en kan echt nog geen minuut alleen even spelen. Het is een heel druk en beweeglijk kind (en slaapweigeraar). In de box heeft zij ook nooit willen spelen. Of hoort dit ook een beetje bij de leeftijd? Vraag me echt af of ik haar nu al heb verpest door steeds toe te geven :sweat_smile:

Mijn dochter kan dat ook niet. Mijn moeder werkt op de peuterspeelzaal en zegt dat je het kinderen wel kan leren. Door dus samen met ze te spelen en dan even weg te lopen, en dan steeds vaker en langer.
Moet zeggen dat het bij mij niet echt lukt maar ze heeft ook weinig interesse in speelgoed eigenlijk.

Het is niet altijd zo op die leeftijd, ligt denk ik een beetje aan het kindje. Kan het zijn dat ze bij sommig speelgoed misschien een beetje hulp nodig heeft om te ontdekken wat je ermee kan? Wat hier bijv altijd leuk werkte was omstebeurt een blokje uit een doos pakken en dan aan de ander geven (en dan heel vrolijk dankjewel zeggen). Of omstebeurt een blokje stapelen (dus de baby en jij om en om), of het speelgoedje op tafel zetten. Misschien dat ze zo ‘geĂŻnspireerd’ raakt wat ze zou kĂșnnen doen? Geen idee of het werkt hoor :grinning: maar ik snap dat het soms vervelend is dus ik probeer een beetje mee te denken

Hier kan je dat inleg ding er zo uittrekken, verder niet echt breder maken. En de hoofdsteun omhoog door de lus die bovenop zit. Moet je wel flink hard aan trekken!

1 like

Ik heb niet overal kunnen stemmen omdat ze nog klein is. Maar als ze wilt mag het. Leeftijd ben ik nog niet overuit, ze moet wel weten dat het zeer doet om te zetten.

1 like

Ja onze oudste ziet mij met oorbellen en wilt dan ook. Ze wordt begin augustus 3. Maar ik vind het lastig om te bepalen wanneer ze dat zou “mogen”. Met het besef dat het zeer doet ook bijvoorbeeld

1 like

Mijn oudste is nu 5, net gestart met zwemles en we hebben met haar afgesproken dat ze oorbellen mag als ze is afgezwommen voor A, B en C.
Duurt dus nog wel even!
Bij haar in de klas zijn er een paar meisjes die oorbellen hebben, sommigen echt al vanaf baby en anderen die ze nu net hebben.

2 likes

Ik mocht ze zelf ook toen ik 8 was en vind dat ook een mooie leeftijd. Zolang ze er niet om vraagt sowieso niet, dus voorlopig nog niet aan de orde hier.

1 like

Ja zoiets las ik ook al inderdaad. Ik probeer op het begin altijd even mee te spelen maar als ik dan weg loop is ze er alsnog na 2 minuten alweer klaar mee. Hier ook (nog) weinig interesse in speelgoed.

@anon18050057 Thanks voor de tips! Blokjes hebben we niet, wel een soort plastic stapeltoren. Daar maak ik dan vaak een toren mee om het haar te laten zien maar die slaat ze dan alleen maar om :joy: . Misschien moet ik op zoek naar speelgoed met meer uitdaging oid.

1 like

Wie gebruiken er kruidvatluiers? Is de plasluier en dan gewoon normaal doorzichtig of soms wat lichtgeel of andere kleur?

Het viel mij net namelijk op dat ik K. haar plasluier wat oranjeachtig vind. Mijn man zegt ja is opvangluier en wij hebben anderen dus daarom zienje dat nu. Maar lijkt me weinig verschil moeten maken toch? En dan had ik dat toch wel een keer eerder gezien, want haar luier die we ‘s avonds voor het badderen uitdoen is op de opvangdagen altijd een Kruidvatluier.

Gewoon normaal doorzichtig, tenzij er te weinig gedronken is. Dan is het meestal wat geliger,
Logisch ook

Thanks, leek mij ook en het is me niet eerder opgevallen. Even in de gaten houden dus morgen.
Volgens hun app heeft ze wel goed gedronken vandaag, fles helemaal leeg en meerdere malen tussendoor wat water. Vraag morgenochtend wel even of ze er extra op willen letten dat ze voldoende drinkt en dan zien we het morgenavond wel.

Volgens mij hebben we hetzelfde kind haha, ook 11m.

Ik ga wel eens ernaast op de grond zitten dat lijkt wel te helpen maar ik kan vrijwel nooit even rustig zitten en haar laten spelen want dan komt ze al naar me toe met dr handjes naar me toe gestrekt.

En speelgoed vindt ze ook niet altkjd even interessant. Had laatst wat tupperware dozen op de grond gelegd daar was ze wel eventjes zoet mee. Denk dat je wellicht kunt variëren in speelgoed/spullen die je geeft om hwt een beetke nieuw te houden ofzo

1 like

@Paisleypark @HotMomma wat hier het verschil maakt is een mix van speelgoed en geen speelgoed idd. Zoals tupperware bakjes en een pollepel. Z’n verjaardagskaarten zijn ook een enorme hit haha.
Verder merk ik hier wel dat als ik hem speelgoed aanreik, hij er echt totaal geen interesse in heeft. Maar nu zit alles in 2 manden en dan kan ie echt op z’n gemak door die manden gaan en er in en uit halen. Hij wil het nu al zelf doen haha. Misschien een idee?

2 likes

Ik heb idd ook veel speelgoed enzo in een grote krat liggen, en dan haalt ze er soms wat uit

1 like

@HotMomma Haha ja lastig is dat he. Soms moet je ook gewoon even tussendoor iets doen en dan zou het fijn zijn als ze gewoon eventjes kunnen spelen. Laat jij je kindje gewoon altijd vrij rondkruipen? Vind ik nu ook zo’n dilemma want ze trekt zich overalll aan op en ons huis is redelijk babyproof maar natuurlijk niet 100%. Ik ben dus de hele dag haar aan het vermaken en achterna aan het zitten zodat ze zich niet bezeerd :sweat_smile:. Dat laatste zal nog wel even uren denk ik, al helemaal als ze straks ook loopt. Wel een goede tip van die bakjes trouwens! Die heb ik in overvloed dus dat ga ik zeker proberen.

@seveneleven Thanks voor de tip! Ik geef haar nu inderdaad altijd zelf het speelgoed. Ga het eens proberen. :blush:

1 like