Lekker los laten kruipen doen wij ook, daar kan hij wel druk mee zijn. Ons huis is vast ook niet 100% babyproof en bezeren doen ze zich toch wel in huis een beetje loslaten is heel fijn vind ik! En als er wel iets mis gaat ben je toch in de buurt.
Ik zoek autovakantie aanraders met een dreumes! Duitsland/Belgie/Noord-Frankrijk. Ik ben echt nog nooit in mân leven op auto vakantie geweest, dus ik weet niet eens waar ik moet beginnen haha.
Mijn peuter van 3 heeft de hele dag âhommerâ. En ik kan dat woord niet meer aanhoren zijn er meer peuters met veel honger?
Naar mijn idee krijgt hij genoeg maar we zijn nu geen uur verder na de lunch en hij heeft alweer honger. Ik heb het idee dat hij dat gewoon zegt omdat eten lekker is natuurlijk.
Ja, sinds dat ze kruipt/tijgert is ze niet te houden haha. Inmiddels kan zs ook al een beetje los lopen dus we laten haar haar gang gaan in de woonkamer. Wel hebben we tussen de woonkamer en keuken de koffietafel op zn zij gezet zodat ze daar niet naartoe kan kruipen, als roadblock Anders waren we de heletijd heen en weer aan het rennen.
Can relate to your peuter 100%
Ja misschien heeft hij het ook wel van mij hoor
Wat bedoel je met autovakantie? Ergens met de auto heen rijden en daar vervolgens een week in dezelfde accommodatie blijven of elke dag met de auto een stuk verder rijden? Of nog iets anders?
Haha sorry, beetje onduidelijk ja. Met de auto ergens heen rijden en dan een dag of 5 daar blijven idd
Wij hebben vorige week schoenen voor K. gekocht (van shoesme) omdat ze constant overal langs loopt en de slofjes of sandalen niet genoeg ondersteuning bieden, dan loopt ze langs de zool en gaat ze wiebelem. Ze staat nu ook constant los (dat ze zelf opstaat ook) en loopt aan een hand, dus we dachten tijd van voor schoenen.
Op advies van de dame in de winkel schoenen met zon bumperstukje op de neus gekocht. Maar die neuzen zijn nu al helemaal versleten? Na 2 dagen dragen op de opvang (vorige week was het megawarm dus geen schoenen). Zover dat als je er aan voelt je er al bijna doorheen duwt? Denk nog 2 dagen en dan zit er een gat in hoor⊠ik snap dat kinderschoenen sneller slijten en niet netjes schoon blijven ed, maar dit is wel extreem snel? Zeker omdat ik heb aangegeven dat ze ook nog kruipt en ze daarom juist deze schoenen aanraadde⊠Ga er morgen iig ff mee terug naar de winkel.
Edit: overigens haar stoffen sloffen van Bambino die ze al maandenlang draagt en waar ze dus al maandenlang mee buiten kruipt beginnen ook te verslijten. Maar die waren 4,95⏠en zijn minder versleten dan deze dure schoenen na 2 dagen
Leuk!! Heb geen tips voor accommodatie, maar misschien wel gebieden om naar te kijken. Weet niet hoe ver je wilt rijden? In Noord Frankrijk vind ik Normandië leuk. Vogezen ook, mooie natuur! Of Sauerland in Duitsland?
Wij waren dus net in het dorpje Winterberg in Duitsland, in Landal. Moderne huisjes en een prachtig uitzicht. Echt helemaal top!
Huh, ik zou zeker terug gaan!! Lijkt me niet horen nee
Komt het omdat ze nog veel kruipt?
Wij wilden toen overigens om dezelfde reden schoenen kopen, maar werd ons afgeraden; tot ie echt goed een meter of 10 kon lopen zelf. Dus wij werden naar huis gestuurd met soksloffen âŠ
Maar moet zeggen dat onze eerste shoesmeâs ook wel snel versleten waren, want als ie echt iets wilde pakken en vooral snel wilde pakken, dan ging ie toch over in kruipen en dat was echt funestâŠ
Ja daarom heb ik het er specifiek bij gezegd en ook gevraagd van ja ik weet niet of het dan al handig is? Want inderdaad als ze snel ergens heen wil, dan kruipt ze er heen. Maar ze had echt voor op de opvang iets nodig met meer stabiliteit om haar enkels dan slofjes.
Maar gewoon al het feit dat haar sloffen (van die voorgevormde stoffen met een semi-harde buigzame zool) na maanden op buiten kruipen op de opvang minder versleten zijn dan deze schoenen met leer/rubber na 2 dagen vind ik toch wel⊠opmerkelijk? Wacht ik zal er eens een foto van maken
Het is dus echt al helemaal door en zacht als je voelt, je duwt zo met je vinger erdoor als je door zou duwen. Gelukkig waren ze in de sale, maar dan nog een hoop geld voor iets wat er na 2 dagen dragen zo uitziet het stoort me ook gewoon mega dat ik het specifiek aan heb gegeven en ze daarom zei dan zou ik met zoân dingetje op de neus doen, want dat beschermd de neuzen dan beter. De keuze was daardoor een stuk beperkter, maar prima als ze er dan langer mee kon doen. Had het net zo goed door de goot kunnen spoelen.
Nou⊠zou zeeeeker terug gaan. Zo zien die van ons er ook uit - maar na maand of 4-5!! Dus niet 2 dagen.
@Ohappyday gaan we morgen idd even doen, mn man is dan ook vrij dus lopen we er morgen ff met zn 3en heen (heb ze hier in het dorp bij winkel gekocht). En zal dan ook wel even zeggen ânou ik heb van anderen gehoord dat die schoenen er niet na 2 dagen al zo uitzienâ ben benieuwd⊠wordt vervolgd.
Ik begreep van vriendinnen in de opvang dat een doos merci het altijd goed doet, ik wilde marsen geven met een kaartje erbij en een tekst van âdankzij jullie heb ik weer meer in mijn marsâ.
Moet het morgen nog allemaal gaan regelen (voor donderdag haha). 0 zin in
Ik had de beruchte Pinterest bananenbootjes gemaakt, en bij de kinderen had ik dan een doosje rozijnen gedaan als âonderkantâ en bij de juffen Rittersport miniđđ»
Maar dan met lieve dierenvlaggetjes haha, want hij werd 1 toen
Oh wat leuk ziet dit eruit!
Ergens vind ik het wel jammer dat de âechteâ traktaties niet meer mogen haha. Ik weet nog dat ik het zoooo geweldig vond als er dan weer iemand jarig en je dan uit zo een mega zak een zakje chips mocht kiezen haha. Het iets iets zelf maken was er bij ons helemaal niet als ik terugdenk.
Oooh ik ga bijna twijfelen om toch nog mn trakatie te veranderen, wat tof haha. Ik wilde eerste banaantjes als een diertje versieren ofzo, maar dat hadden ze dus laatst ook al (wilde nu gewoon doosje rozijnen doen met een wrapper eromheen met K. 1 jaar en dan een eenhoorn erop want der feestje zondag had ik ook beetje dat thema). Maar denk dat ik mezelf maar niet nog meer werk op de hals ga halen morgenavond
Ooh ik heb daar dus echt jaaaaren naar uit gekeken hahah!! Van âals ik moeder ben ga ik echt uitpakken!â
Bij ons maakten sommigen de gekste dingen (mân moeder en ik ook!).
Ik heb bijv getrakteerd als kindâŠ
- toverboeken (schatkist doosjes met allerlei Harry Potter schoolboek titels - ik was/ben fan haha) met een toverstok van zoethout!
- een Egel van papier-maché waar dan stokjes met fruit/kaas/etc uitstaken
- uilenballen gemaakt die je kon pluizen met cake en dan snoepjes er in haha
- muizen van koekjes ofzo? Met blauwe oortjes toen mân broertje geboren was
- vishengels met dropveters en dolfijntjes en die harinkjes
Ja echt kon niet op gewoon