Dan zou ik idd campingbedje doen. Ook omdat thuis dus ook al in een “groot” bedje ligt.
Oh dat is een goeie! Ik ga hem meteen bestellen. Dankjewel! En @Fishing voor het meedenken, het klopt dat ze al in best een groot bedje ligt dus het campingbedje is het fijnst en met een verhoger helemaal!
Festikaart, studiosjim, Het Uilennestje, StudioKuuk vind ik leuke dingen hebben!
Ons zoontje krijgt nog 1 fles per dag, 's avonds voor het slapen maar ik wil eigenlijk wel af van de opvolg/dreumesmelk. Hij is bijna 15 maanden.
Wat voor melk geven/gaven jullie je kindjes toen ze boven de 1 waren?
Ik heb gister amandelmelk geprobeerd maar dat wilde hij niet. Ook geitenmelk was geen succes.
De Oatly Whole (donkerblauwe pak uit de koeling) gaat er hier goed in. En bij 1 van de 2 was de Alpro groeimelk een succes.
Waarom wil je er vanaf? L is 1.5 geweest en krijgt nog 1 flesje opvolgmelk voor het slapen gaan.
Wij zijn gestopt met de fles en geen vervanging gegeven. Ging eigenlijk heel goed. Als ontbijt eet hij havermout met amandelmelk. Dat is dan zijn enige melk wat hij binnenkrijgt want verder drinkt hij alleen water en thee.
M krijgt hier gewoon een flesje volle melk voor het slapengaan. Ik wil eigenlijk helemaal van het flesje af dus als we over een week op vakantie gaan dan gaan we het cold turkey proberen (omdat het dan minder erg is om midden in de nacht op te moeten staan)
Edit: op de opvang krijgt ze vaak in de middag een beker halfvolle melk en ze eet ook veel yoghurt (‘chochum’ zoals ze zelf zegt) dus ze krijgt genoeg zuivel binnen.
Over drie weken gaan we voor het eerst vier dagen op minivakantie. Ik stress m nu al, wat moet ik allemaal meenemen? Hoe warm je flesjes op in een hotel? Neem ik zelf een verschoonkussen mee? Etc L is bijna 3 maanden.
Waterkoker in de hotelkamer?
Verschoonkussen had ik onlangs niet mee. Gewoon het matje wat in de luiertas zit!
Flesjes lekker maken met warm water! Water koken kan altijd en dan in een thermosfles voor ‘s nachts afhankelijk van waar je heen gaat kun je ook warm kraanwater nemen. Oh en ik vond het altijd wel chill om een verschoonkussen mee te nemen, past altijd wel bovenop en is gewoon altijd handig.
Als je geen kraanwater of waterkoker wilt gebruiken zou je een flessenwarmer kunnen meenemen. Soms kan je die ook krijgen van het hotel/verhuurder
Oatly whole tussen de middag en alpro jr voor in de brinta.
Ik was erg blij dat ik het verschoonkussen mee had genomen bij ons 1e reisje (3 maanden oud). Nu is ze 1 jaar, en verschoonkussen gaat gewoon weer mee! Blijft ze toch het beste liggen.
Flesjes hadden we met waterkoker gedaan. Even uitproberen hoeveel heet en hoeveel koud water, maar werkt heel handig.
Op de website van ‘mijn’ consultatiebureau staat een infoblad met tips: https://www.jeugdengezinutrecht.nl/pagina/infobladen/650476#Baby
En bij twijfel kan het nooit kwaad om een fysio mee te laten kijken, lijkt me.
Als het hoofdje gewoon mooi rond is ed helpt andersom in bed leggen vaak al, ze kijken vaak en bepaalde kant op in bed (bv richting het licht of waar iemand naast ze ligt). Verder idd veel “tummy time” (stom woord) en in de draagzak/doek opletten dat je haar hoofdje naar de niet voorkeurskant legt.
Wat hier het beste hielp is voorkeurskant in de box saai maken, tijdens verschonen aan de niet-voorkeurskant of bij haar voeten staan, en opletten met dragen. Wij droegen haar beide op de linkerarm, waardoor het voor haar makkelijker was om naar rechts te kijken want daar was meer te zien. Door haar ook meer op de rechterarm te dragen blokkeerden we het zicht naar haar rechterkant en ging ze meer de andere kant op kijken. Heb ik dat zo duidelijk uitgelegd?
Hoofd draaien in haar slaap was zinloos, meestal draaide ze zelf vrij snel weer terug
Het werd langzaam beter, ook de afplatting en dat dan voornamelijk sinds ze meer is gaan zitten (mocht er iemand meelezen die zich daar zorgen over maakt).
@Limoncello K krijgt sochtends nog steeds een papfles (want luie ouders), met flesvoeding. En dan savonds ook die Oatly. Maar van de avondfles drinkt hij vaak nog maar weinig, paar slokken maar het is vooral even een lekker rustig momentje voor het naar bed gaan.
Ik moet me er eerlijk gezegd nog wat meer in verdiepen maar heb het idee dat die opvolgmelk niet persé meer nodig is nu (sommige mensen blijven volgens mij lang die nr1 geven omdat dat het meest op borstvoeding lijkt?) En wil hem ook laten wennen aan plantaardige melk.
@360 Ja S dronk die avondfles ook vaak niet op maar bij het cb laatst zeiden ze dat ik er nog wel een tijdje mee door mag gaan omdat hij qua gewicht wel wat laag zit. Ik ga die Oatly proberen!
Bedankt allemaal voor jullie advies