Dank voor deze uitleg. Ons dochtertje heeft een enorme voorkeurshouding en ik maak me hier toch best zorgen over. Ze ligt graag op haar achterhoofd en die is al best afgevlakt. We proberen van alles maar blijft lastig.
(Lees al een tijdje mee, maar eerste berichtje. Hi!)
Bij onze dochter hetzelfde geval! Ze keek ook graag recht omhoog.
We hebben een kinder fysio ingeschakeld, en flink met haar geoefend. Vooral buikligging, manier van dragen, manier van voeden, alles aan de niet voorkeurskant interessant maken, etc.
Uiteindelijk loste het probleem zichzelf op toen ze ging rollen met 4 maand (best vroeg, gelukkig, het hoofdje laat zich dan nog makkelijk vormen denk ik) en een buikslaper werd. Nu niks meer van de destijds behoorlijke afplatting te zien.
No worries
Een kinderfysio kan overigens nooit kwaad. Wij hebben advies gevraagd omdat onze dochter steeds in de āvliegstandā bleef liggen als ze op haar buik lag (zeg maar, met haar armpjes opzij en naar boven). En zij had zoveel goede tips, maar vooral ook de geruststelling die ze gaf dat het geen kwaad kon.
Wij willen voor onze tweeling wipstoeltjes aanschaffen. Hebben jullie tips? Baby Bjƶrn zie ik vaak voorbij komen, maar is wel erg prijzig.
Maken jullie überhaupt gebruik van een wipstoeltje of volstaat de new born set en nestjes in de box?
Bjƶrn via mp haha
Vind m zelf erg fijn! En ook 2e hands
Ik vond dat stoeltje ook top, maar inderdaad lekker tweedehands. Ze zitten er niet vaak in dus die zijn meestal in hartstikke goede staat!
Wij hebben de Nuna leaf en ze zit er heel graag in! Hij blijft ook even doorwiegen als je hem een zetje geeft. We hebben nu voor vakantie een goedkoop wipstoeltje gekocht en ik merk wel dat de nuna veel fijner is.
Het is een fase? Hier ook zoān boktor die haar halve bedje heeft afgeknaagd. De reden dat ik geen 2e hands bedje wilde (ik was ook zo), want lekker eraan knagen, spugen etc.wat dan lekekr in het hout kan trekken. En een bedje met spijlen verven is megarot
5 rompers in 56 was hier iig te weinig. Verder is het ook wel erg persoonlijk hoor. Pakjes met voetjes zijn hier bijvoorbeeld geen succes, want onze baby heeft erg lange benen. Wij begonnen vanaf maat 62 met een pyjama, eentje bleek hier niet voldoende want het zit regelmatig onder de poep Ik zou in elk geval niet te veel van alles kopen. Het is zo bijgekocht en je weet ook niet wanneer je kindje in welke maat zit en welk seizoen het dan is.
Onze dochter is hier gek op. Buigt goed mee.
Ik heb geen spijt van onze wipstoel gehad. Hadden gewoon een goedkopere met goede review (ben niet thuis en weet het merk niet), vind die baby bjorn veel te duur. Het is een grijze met zoān boog erop waar twee gekleurde vlinders en een bloem aan hangen. Eerlijk gezegd dacht ik die lelijke boog haal ik er wel af , maar hij vond het geweldig die beestjes te laten bewegen en te grijpen.
Mijn zusje met tweeling kan ook niet zonder de wipstoeltjes.
Hmmm, heb je ook al zoān houten bijtring geprobeerd? Lijken een voorkeur voor hout te hebbenā¦
Wie heeft er tipsā¦
Dochter van 1 jaar wil maar niet meewerken met tandenpoetsen probeer al vanalles, maar elke avond weer een strijd
Ja⦠drama.
Wij gaan het drama dus elke dag aan en na maaaaanden gaat het nu beter. We zingen een liedje, beetje in de houdgreep en op die manier zou het kindje dan leren dat is het liedje moet āuitzingenā⦠inmiddels gaat het beterā¦
Wat we daarvoor al geprobeerd hadden (voor hout greep):
- andere tandenborstels (ook zoān elektrische voor kids)
- samen poetsen
- tegelijk poetsen
- jij poetsen bij mama en mama bij jou
- zelf laten poetsen tussendoor/ervoor/erna
- filmpje kijken
- verhaaltje vertellen ā¦
Hmm onze tandarts zei dat zolang de fluor in de tandpasta de tanden aanraakt het voorlopig genoeg is. Echt poetsen āhoeftā dus niet per se. Ik stop ook altijd als hij echt niet (meer) wil omdat ik het idee heb dat hij de keer erna dan nóg minder wil, maar ja daar heb je ook niks aan. Enige dat wij altijd doen is hem lekker de tandenborstel geven en dan gaat hij er op kauwen, vind ik prima want dan krijgt hij tenminste die tandpasta in zān mond misschien kan dat een beetje helpen.
Wat goed om te horen dat de afvlakking helemaal verdwenen is!
Bij ons zeiden ze bij de CB dat je het waarschijnlijk nooit meer helemaal weg krijgt. Gek, want ze pa toen pas 2 maanden.
Ik ha morgen ook maar eens en fysio benaderen.
@Fishing en @anon18050057 thanx voor de reacties
Ik laat haar ook eerst semmelen op de tandenborstel, dacht idd ook zolang ze in ieder geval maar de tandpasta binnen krijgt.
Maar ik kan een elektrische tandenborstel nog proberen
Ik merk dat ik het een beetje stom vind om mān baby een speentje te geven, want ik ben heel bang dat het afleren uiteindelijk een heel probleem wordt. Kan iemand even zeggen dat het helemaal prima is om een speentje te geven Soms huilt hij even voor het slapen en als ik hem een speentje geef is hij direct stil, het is precies het zetje wat hij dan nog nodig heeft om in slaap te vallen. Maar het voelt een beetje als falen ofzo? (Komt ook omdat in mijn omgeving iedereen zegt: die van mij heeft geen speen/nooit gehad)
Hier wordt ze morgen 1 jaar, (HOEDANš)
En wij hebben de eerste week meteen een speen gegeven. Niet bij ieder huiltje maar vaak als alles als geprobeerd was, was het toch zuignehoefte.
Nu is de speen troost en pakt ze hem zelf alleen als ze moe is. Tijdens de slaapt valt ie uit en dat is dan ook prima.
We merkte dat zij zelf op een gegeven moment de speen niet meer miste overdag. Binnenkort is de nacht aan de beurt
Mijn dochter weigert de speen, ben ik nu wel blij om omdat ik het straks niet hoef af te bouwen, maar ik heb echt vaak wanhopig geprobeerd dat ding er in te krijgen hoor! Als het je kindje helpt om zich prettig te voelen dan is het toch hartstikke fijn? Is niks āfalenā aan hoor, gewoon kijken naar de behoefte van je kindje!