Ik heb er trouwens niks aan gedaan behalve elke dag gezichtje wassen met water en ingesmeerd met inoli crème om de huid soepel te houden. En inderdaad, het is niet mooi maar kan gelukkig geen kwaad.
Ons zoontje had het heel erg. Zn huid was ook super rood eromheen en heel droog. Mocht je het gevoel hebben dat het teveel is dan zou ik je HA even vragen ernaar te kijken. Wij hebben toen koelzalf gekregen om het vet te houden en het werd heel snel veel beter.
Zo zielig ziet het eruit he. Haha en ik zei precies hetzelfde. Waar is zijn egale babyhuidje
Ik ben effe kwijt of je borstvoeding geeft? Maar zo ja; je kan er moedermelk op deppen
Bij sommige kindjes werkt dat heel goed !
Edit: 50ml in het badje kan ook goed helpen. Ipv zeep/olie whatever je erbij gooit anders haha
Wow echt, dat ga ik eens proberen, geef inderdaad borstvoeding! Moet om 11 naar het consultatiebureau dus zal er dan uiteraard ook even naar vragen! Thanks voor de tip
Ik heb je lijst stiekem overgenomen en zelf nog wat dingen toegevoegd.
O.a. 2 slaapzakken, parasol en strandtentje (wij gaan naar zeeland), petje, kinderwagen, washandjes, tandenborstel en tandpasta, bepanthen.
Geen tips maar op je laatste alinea wil ik even zeggen dat je je nergens voor hoeft te schamen!
Een gegraveerd besteksetje?
Hmmmm ik zou iets geven voor een iets oudere baby. Iets voor 9 maanden of 12 maanden. Houten speelgoed. Denk dat ze nu al wel genoeg heeft voor de aankomende maanden.
Niks om je voor te schamen. Het is altijd even zoeken als ze zijn uitgebakerd. Het ene kindje is wat onrustiger dan het ander.
Heel klein tipje, wat misschien niets doet, maar ik las het eens en vond het een openbaring:
Als je je baby in bedje legt: eerst de voetjes het martas laten raken en daarna pas het hoofdje. Eerst het hoofdje activeert volgens mij de schrik reflex. Klinkt heel logisch maar ik kwam erachter dat ik uit automatisme altijd eerst het hoofdje neerlegde.
En verder: je doet het geweldig, schaam je niet! De warmte doet ook veel met de kleintjes en hun slaap.
Ik wil graag kruidvat luiers uitproberen, lees er veel enthousiaste reacties over. Wij gebruiken nu nog pampers premium protection maat 4, en erg fan van…maar ja wel duur. Zit er nog verschil in de type luiers van kruidvat?
Wij kregen een boek waarin de tweeling (qua namen) de hoofdrol speelt, dat vond ik erg leuk.
Hi!
We zijn bezig met inpakken voor de verhuizing, maar ik heb dus ook echt dozen met mijn eigen oude speelgoed gekrgen… Bijv ook 4 poppen, waarvan er 1 nog wel helemaal mooi is, dus die bewaren we voorT. Maar de rest is gewoon… oud. Oogjes hangen, haren in de klit. Ook BERGEN poppenkleertjes, en hard plastic speelgoed (autootjes, kleine poppetjes).
Ik denk dat het niet goed genoeg is voor de kringloop, of voor de speelgoedbank (door beschadigingen). Maar anderzijds wil ik het ook weer niet bij het grofvuil neerzetten?
Zijn er van die initiatieven die bijv naar oorlogsgebieden/arme gebieden gaan? Het is niet dat er helemaal niet meer mee te spelen is… Ik denk ergens diep van binnen dat een kindje wat écht niks heeft er misschien wel ontzettend blij mee is…
Wie weet waar je dit soort spul heen kunt brengen?
Wij moeten zo langzamerhand het huis babyproof gaan maken voor een kruipende baby. Heeft er iemand tips van wat voor soort sluitingen handig zijn voor keukenlades en -deurtjes? Links zijn uiteraard ook welkom ()
En hebben jullie nog andere tips? Van die dingetjes op puntige tafeltjes? Onze salontafel is van metaal, precies een mooie hoogte voor babyhoofdjes… alleen van die ronde hoekjes die je erop kunt doen pulken ze er toch zo af?
En hebben jullie echt alle kasten vast geschroefd? Ik wil niet zoveel gaten maken in de muur
Het enige wat wij hebben gedaan is giftige planten en al het breekbare spul omhoog zetten / weghalen (ja ze moet leren niet overal aan te zitten, maar dat hoeft ze niet met een vaas oid te leren) en kinderslot (gewoon vd bouwmarkt of prenatal) op de kastjes die ze open bleef trekken (onze kastjes en lades in de woonkamer gaan vrij zwaar open, dus duurde even) waar we dingen in bewaren waar ze niet aan mag. Er is bv 1 Lade met hydrofiele doeken enzo, ja jammer dan. Wij hebben wel vrij zware meubels, die je dus niet zomaar omtrekt. Als je minder zware meubels hebt of bv van die ladekasten met meerdere lades boven elkaar kijk dan even wat er gebeurd als je meerdere lades open zet, ik had vroeger thuis bv op de slaapkamer een ladekast en als er 2 lades tegelijk openstonden begon die wel eens te kantelen dus zoiets zou ik wel vast zetten. Ohja en van die dingen in de stopcontacten.
Een vriendin van mij zweert bij die kindersloten met magneet, dan hou je er aan de buitenkant een mag eet tegen aan en gaat je kast open. Haar zoontje kreeg al het andere open, maar ik zou mn eigen hoofd nog kwijt zijn als het niet aan mn lijf vast zat en loop regelmatig te zoeken naar telefoon/insulinepomp dus geen goed plan hier.
Wij hebben het gaandeweg gedaan, ik had bv planten op de grond staan die zijn omhoog gegaan toen ze daar aan ging trekken en eten. Toen ze ook op die hogere plek erbij kwam zijn ze of naar mn kantoor of naar een nog hogere plek gegaan etc.
Wij hebben eigenlijk niks baby proof gemaakt. Wij hebben mijn zoontje van jongs af aan geleerd waar hij niet aan mag zitten, bijvoorbeeld plantje op de salontafel. En ook dat hij lades niet open mag maken. Vergt soms heel veel geduld door steeds te herhalen, maar hij zit nu echt nergens aan.
Snap wel dat als je een metalen tafel hebt dat je daar op de punten wat van die rondjes wil plakken.
Ik gebruikte eerst ook die dure pampers maar vind kruidvat veel fijner. Er zijn wel meerdere soorten luiers maar je moet die met blauwe sticker (droog en vertrouwd) hebben
We zijn alvast bezig met zomervakantie 2021 en Denemarken trekt ons wel. Tips voor welke regio’s wel en welke niet? Aanraders voor accommodaties? Uiteraard kidsproof: ze zijn dan 5 en 1,5 jaar.
@Suikerklontje dat van die ladekasten is een goede tip, dank je! En die sloten met magneet heb ik ook gezien ja. Het gaat vooral om de keuken en ons fornuis werkt ook met een magneet, dus op sich is er altijd wel een magneet bij de hand. Ik ga het eens bekijken.
@Roggebrood inderdaad leren dat ze ergens niet aan mag komen wil ik ook zeker doen We hebben alleen een open keuken dus in ieder geval twee kastjes met scherpe spullen en schoonmaakmiddelen wil ik wel echt dicht hebben. Daar kan ze natuurlijk nog niet gelijk bij als ze gaat kruipen maar ik wacht liever niet tot ze de fles schoonmaakmiddel aan haar mond zet
Van die stopcontact-afdekkers zijn wel handig, en traphekjes.
Voor de rest hebben wij hier alles gewoon gelaten zoals het was. Maar ik ben ook wel erg spartaans wat dit soort dingen betreft
Thanks voor je reactie. Ik zie dat ik die andere heb gehaald gister.
@1207 ja ik koop ze ook altijd in de aanbieding online. Op het KDV gebruiken ze ook kruidvat luiers, dus ik dacht toch maar eens proberen. We gaan het zien de komende week! (en ws ruiken dan)