Tips, ervaringen & aanraders #2

Wie geeft er ervaring met je kindje zelf in slaap laten vallen? Ze is nu bijna 5 maanden en de keren dat ze zelf in slaap is gevallen zijn op 1 hand te tellen. Ze moet altijd gewiegd worden en soms ook echt lang. Heel schattig allemaal, maar die 8 kilo beginnen me wel op te breken en ze start bijna op het kdv.

Ik vind haar nog te klein om te laten huilen, heb het wel eens geprobeerd (steeds even troosten) maar ze houdt dan echt pas op als we haar gaan dragen.

Ik zit nu te denken om zo’n projector te proberen met sterretjes en muziek, ik merk in de kinderwagen dat ze graag naar bomen kijkt dus misschien hetzelfde effect?

Wij hadden ook een wiegbaby haha. Op gegeven moment ook te zwaar en gewoon niet praktisch.

We zijn toen begonnen met haar te wiegen terwijl ze al ligt. Dus haar een beetje heen en weer schommelen liggend. Daarna gewerkt naar aaien, en nu voldoen vaak alleen even erbij blijven totdat ze slaapt.

Hoe oud was ze toen? En bedoel je echt haar heen en weer laten schommelen op het matrasje? In de kinderwagen wiegen moet ze daar bij mij niets van hebben, terwijl het bij m’n moeder wel lukt op die manier.
Is het naïef om te hopen dat het vanzelf doorbroken wordt als ze straks 3 dagen oppas heeft en dat die niet zo gek als wij zijn om een half uur met haar rond te sjouwen steeds?

Ik lees mee.
Hier lukt dat na 10 maanden nog steeds niet. Ik heb wel, om het onszelf wat makkelijker te maken, m’n zwangerschaps/beval-bal van zolder gehaald. Dan ga ik daar lekker daar op zitten hopsen met haar, dan is het iig minder zwaar…

Hier heeft de opvang iig niks doorbroken…

1 like

Wij hadden ook echt een wiegkind, en van de een op de andere dag was het over, haha. Toen wilde ik hem wiegen en duwde die zich echt van me af richting zn bed, zo van ‘leg me maar neer mam’. Dus er is hoop!

1 like

@Cactuss @seveneleven haha twee heel verschillende berichtjes onder elkaar. @Cactuss hoe doen ze het op de opvang?

Ik lees ook weer mee. Hier moet ik na 9 maanden nog steeds wiegend rondlopen en de afgelopen dagen was dat echt bloedheet.
Maar haar wiegen terwijl ze al ligt heb ik nog niet geprobeerd.
Hopelijk gaat dat helpen.

Bij de opvang valt ze vaak in een hangmatje in slaap.

1 like

Ik denk maand of 6/7? In de kinderwagen lukte hier ook nooit want ze lag er niet graag in.

Wat wij ook wrl eens deden als het echt niet lukte is een groot plat kussen pakken, haar in het midden leggen, en dan het kussen aan de zijkanten vastpakken en daarmee wiegen op bed, zodra ze sliep overleggen. Misschien helpt dat!

2 likes

Daar wiegen ze haar ook, of leggen ze haar in het schommelwiegje (ze is heel klein, dus daar past ze met 10 maanden nog steeds is). En ik vermoed dat ze haar daar soms ook wel beetje laten huilen, maar daar vraag ik niet te expliciet naar, want dat kan m’n moederhart niet aan…

2 likes

Ik! Tot 2x toe, bij de eerste kon ik wel janken en dacht ik dat t nooit goed zou komen… Bleef in de douche ook maar plukken haar uit t putje halen. Maar eerste keer helemaal goed gekomen, en de 2e is nu bijna 10 maanden en merk sinds 1,5 maand echt verschil, veel minder haar uitval, heb heel veel nieuwe haren, daardoor is het ook weer een pluizenbol. Gelukkig verdwijnen de inhammen nu al wel. Maar echt, het komt goed!

Oja en het verbaasde me hoeveel haar ik kwijt kon raken, had verwacht dat ik dan al lang kaal zou moeten zijn omdat ik zo fijn haar heb. Maar had kennelijk meer haar dan ik dacht. Alleen dus de inhammen, maar die kon ik verbergen door m’n haar niet strak naar achter te doen of door een haarband in te doen

1 like

Mijn haaruitval is vorige week begonnen en ook ik vraag me af hoe het kan dat er nog haar op m’n hoofd zit als ik zie wat er uitvalt. Geen idee hoe dit gaat aflopen maar I feel your pain.

1 like

Ohh, ik lees ook even mee! Hier ook een wieg kindje en volgende week 5 maanden!

@Printemps, lees ook even mee.

Helaas geen tips dus.

2 likes

Heb je al geprobeerd om haar in bedje te leggen en dan je hand op haar buik te houden? Of op haar hoofd? Als het mijn baby niet lukt om in slaap te komen, ze is ook 5 maanden, dan hou ik mijn hand op haar gezichtje dat vind ze op een of andere manier heel fijn, dan houdt ze mijn hand vast en valt in slaap.

Ja ik! Het komt echt goed!! Maar het heeft wel een paar maanden bij mij geduurd ik denk dat toen m’n baby 6 maanden was over was.

1 like

Ja al geprobeerd! Helaas geen effect :slightly_frowning_face: moet echt met haar blijven lopen en dan hopen dat ik haar weg kan leggen.

Mmm euhm wat mijn moeder wel eens doet dat als ze ligt dan een beetje gaat zij/been heen en weer bewegen. Krijg een beetje een wieg effect. Poeh lastig uitleggen haha. Hoop dat je het begrijpt.

1 like

Hier ook een baby die alleen door wiegen in slaap viel. Vanaf 6/7 maanden kon ze zelf in slaap vallen. Was van ene op ander moment dat ik het merkte dat ze het wel zelf kon. Nu nog wel eens wiegen, maar alleen als er iets is. Bv. een te drukke ochtend en dus overprikkeld. Of nu dat ze door de hitte niet goed in slaap kan vallen.

1 like

Ja hier ook, heel erg! Ik ben bij +/- 4 maanden vitamines gaan slikken met biotine en een maand later was mijn haaruitval helemaal over. Of het aan die vitamines lag weet ik niet, misschien dat het sowieso rond de 5 maanden was gestopt. Ik was echt bang dat ik kaal werd trouwens, zo extreem viel het uit! Maar ik zie er nu niet heel veel van terug als in kale plekken ofzo, wel is het wat dunner.

1 like

Dit toevallig net geprobeerd, ze werd me toch een partijtje kwaad :joy:
@Timeless daar hoop ik dus ook heel erg op, dat het zichzelf oplost

Ik tip m weer even: ik volg snuggles and dreams op instagram.
Ben me een beetje gaan verdiepen in slaap bij baby’s en het blijkt een veelvoorkomende slaapassociatie te zijn.
Is te doorbreken door je kindje leren zelf (zonder tranen! Of met, als je dat aankunt, maar de meesten kunnen en willen dat denk ik niet) in slaap te laten vallen.
Een slaapassociatie is niet erg, zolang je er geen hinder aan ondervindt. Maar als dat wel zo is is het echt te doorbreken. Ik weet even niet hoe, maar de persoon op het instagram account geeft daar al veel tips en er zijn ook (best prijzige) ebooks op haar site te koop.
Ik heb in elk geval al veel aan haar tips gehad!
Zet m op!

1 like