Bedankt voor de tips!
Lijkt me inderdaad ook heel veel frustratie schelen. Leuk, krijg echt zin om ermee te beginnen !
Bedankt voor de tips!
Lijkt me inderdaad ook heel veel frustratie schelen. Leuk, krijg echt zin om ermee te beginnen !
Jaa en consequent doen, ze pikken t vanzelf op haha! Echt heel leuk!
Ik weet niet welke app ik genoemd heb, was dat Kindergebaren? Die is wel fijn iig. Net even gecheckt, en bij mij doet die het gewoon nu.
Nog wat tips:
Veel tips zijn vrij logisch, en het is eigenlijk niet anders dan het stimuleren van gesproken taal. Alleen dan een extra stap met het gebaar erbij.
De gebaren die je kan gebruiken, kan je vinden als je op babygebaren / kindergebaren zoekt, of op NMG (Nederlands met gebaren). Dit is niet de officiƫle gebarentaal. Je gebruikt gebaren voor de kernwoorden uit een zin en bijv. geen grammatica zoals bij de officiƫle gebarentaal.
Tips:
Op YouTube kan je zoeken op kinderliedjes + NmG, liedjes gebaren of gebarenliedje, daar zie je veel leuke voorbeelden. Liedjes met gebaren, zing je vaak langzamer dan normaal, dan heb je tijd voor de gebaren en je kindje tijd om goed te kijken.
Liedjes zijn een heel leuke en laagdrempelige manier om te oefenen!
Mamaās die wasbare zwemluiers gebruiken, welke zijn een tip/fijn? Zoveel keuze. K. is een echte waterrat en ik vind die wegwerp nog meer zonde dan gewone luiers, omdat ze ze relatief kort aan heeft. Als ze al heeft gepoept doe ik haar thuis of op het strand gewoon in zwembroek/bloot (risicoātje op ongelukjes wel hoor), maar we gaan ook iedere week babyzwemmen en dan kan dat natuurlijk niet.
En zon zwemluier, daar doe je dan niet zoān inlegger in toch? Hoe zit het dan als ze erin poepen? Zelfde als nu wanneer ze een zwembroek zonder luier aanheeft aka meteen uitspoelen om vlekken te voorkomen?
En is het dan handig er meerdere te hebben? Nu met het mooie weer heeft ze iedere dag gezwommen namelijk en zeker bij een meer oid zit er veel zand en vuil in haar zwemkleding en vind het zonde om iedere avond alleen een was te draaien voor zwemkleding.
(Kom hier wel lekker op tijd mee zo voor het einde vd zomer he)
Ik heb er een van totbots. Heel blij mee. Het werkt net als weg werp zwemluiers, er hoeft niet een inlegvel in. Als er niet in gepoept is dan spoel ik het uit en gebruik ik het de volgende dag weer. Maar misschien wel handig om er meerdere te hebben.
Ik heb ze Alvababy, via Ali express. Werken goed!
Kan ik iemand blij maken met een set van 6 wasbare luiers? Wij hebben ze anderhalf jaar geleden enthousiast aangeschaft om te proberen maar uiteindelijk niet gebruikt⦠Ze zijn van Ali Express. Stuur maar een dm als je belangstelling hebt!
Wauw!! Bedankt voor je uitgebreide reactie. Super lief! Heb hier echt wat aan.
Bedoelde inderdaad die app. Vreemd. Nog eens even kijken zo.
Lijkt me ook zo schattig als hij de gebaren gaat gebruiken. (En heel praktisch)
Wij zijn overgaan op de mini toen en ondanks dat mijn baby oprecht mini te noemen was, nooit last gehad van het feit dat die te groot zou zijn. Ze zijn vooral lang, maar daar heeft hij nooit hinder van gehad. Vond het ideaal dat ik gewoon die ritsjes open kon doen vanaf dat hij kon rollen.
Wij zijn ook over gegaan op de mini. Was vanaf de aanbevolen leeftijd een tikje ruim, maar de piep paste toen nog net.
Wij hebben hem eigenlijk niet lang gebruikt met de ritsjes dicht. Doordat de hittegolf er was hebben we hem op een gegeven moment zonder slaapzak in bed gelegd. En eigenlijk merkte ik weinig verschil met slaapzak op dat moment. Dus het afbouwen is hier heel abrupt gegaan. Hebben we geluk mee. Gebruik hem nu als āgewoneā slaapzak. Want hij begon met 4,5 maand ook om te rollen in bed en dan moeten de armpjes sowieso vrij zijn. Dus voor ons een beetje zonde van het geld, maar ach dat weet je van tevoren ook niet.
Je kan hem wel vaak in de aanbieding of via marktplaats kopen. Misschien is dat nog wat om het uit te proberen?
Ik heb mijne toen in de aanbieding voor 35 euro ergens kunnen halen. Misschien is er nu weer ergens een aanbieding te vinden.
Zag dat ze nu allemaal nieuwe printjes hebben dus kan best zijn dat de oude collectie nu goedkoper wordt verkocht
Heeft er iemand tips voor broodbeleg voor babyās vanaf 8/9 maanden?
Hier gaat er op het brood afwisselend: roomboter, geprakte avocado, 100% pindakaas, suikervrije aardbeienjam en soms roomkaas .
@tijgerlelie deed ik wel. Vanaf ongeveer 1 maand tm 7 maanden, toen paste ze hem niet meer. Op de opvang deden ze hem wel af en in een zakje in haar tas, dus 3x per week priegelen.
Hier gaan geprakte avocado, humus met minder zout, (vegan) creamcheese, appelstroop, pindakaas en van die potjes met groentespreads er goed in!
Misschien nog niet voor nu, maar hier zijn ze dol op smeerbare geitenkaas. Bij de natuurwinkel heb je varianten met minder zout.
Lijkt mij wel. Kun je je pink er nog tussen krijgen en er dan hard aan trekken? Als dat gaat zonder dat je het idee hebt dat hij kapot gaat, zou ik het wel aandurven.
@Zitzak oooh dat is ook een goede! Als ik een salade met geitenkaas eet pikt K. het liefste al mijn geitenkaas, dus kan daar wel eens voor kijken.
@Suikerklontje wij hebben ook te totsbots zwemluier en zijn heel tevreden! We hebben er 2 en dat was voor 2 weken vakantie prima. 1 keer heeft ze erin gepoept (ook echt megaveelā¦) en toen hebben we hem uitgespoeld en in de zon te drogen gehangen. De zon bleekt dan de poepvlekken en je ziet er niks meer van.
Fijn aan deze luier vond ik ook het klitteband, waardoor je m goed op maat kan stellen. En je gebruikt m zonder inlegvel of iets, gewoon als een normale luier aandoen. Ze hebben ook echt superleuke printjes!
Baby heeft bij de oppas hele dag in een shirtje met bananenvlekken gelopen en nu krijg ik het er niet meer uit. Ossengalzeep helpt zelfs niet. Precies het shirtje waarvan ik dacht, dit is eigenlijk veel te duur, kan eigenlijk niet, maar ik koop het toch. Hij had het voor het eerst aan. Zit er bijna om te janken Iemand toevallig een tip?
ossengalzeep inwrijven, laten trekken, voorwas biotex en dan wassen al geprobeerd?