Tips, ervaringen & aanraders #2

Is een ringsling een aanrader? Niet te zwaar met al het gewicht op 1 schoudr? Het lijkt me handig voor korte stukjes en je stopt hem inderdaad zo in je tas. Maar ik heb zelfs als ik lang loop met de tula al zere schouders/rug dus ben bang dat ik hem om die reden weinig ga gebruiken…

@June88 volgens mij heb je al een hele complete lijst en goede tips gehad! Wij hebben veel plezier gehad van een plat opvouwbaar wipstoeltje mee op vakantie maar onze baby is nog maar 3 maanden . Ik weet niet of dat voor jouw baby nog handig is!

Ik sluit me aan bij wat @printemps zegt. Ik droeg K. met de draagdoek veel op de heup en toen ze ouder werd, werd goed knopen lastiger omdat ze niet meer stil zat. Vind de ringsling daar heel fijn voor, maar met een doek op de heup knopen is het makkelijker om het gewicht goed te verdelen, bij de ringsling vind ik dat nog steeds wat lastiger en ben ik haar soms weer paar keer op aan het tillen zodat ik hem op mijn schouder beter kan verdelen. Gebruik hem trouwens wel vaak als we bv op de fiets naar het dorp gaan en we de drogist/hema/zeeman etc in gaan. Ik ben zwanger en kan haar niet meer fijn op de buik dragen nu en op de rug vind ik teveel gedoe voor ff snel een winkel in.

@Konijntje Mijn ringsling en draagdoek zijn van geweven stof, heb nu voor de nieuwe baby ook een van stretchy stof want lijkt me idd vooral in het begin heel fijn. Geweven stof moet inderdaad wel soepeler worden door gebruik. Ik heb een draagzak van geweven draagdoekenstof, van little frog. Zelfde prijsklasse als de tula free to grow en heel fijn. Het grootste verschil met de tulp vond ik dat de tula in 3 verschillende standen/maten is te zetten met drukknopen (bij de knietjes) en deze met klittenband te verzetten is en daardoor veel meer standen heeft als het ware.

1 like

Mijn baby is ietsje ouder als die van jou en wij gaan over 2 weken weg dus ik neem je lijstje over!
Naast de hydrofiele doeken die al genoemd waren neem ik ook echt een hele lading billendoekjes/vochtige doekjes/snoetenpoetsers mee en een klein zakje waspoeder en Vanish om eventuele vlekken alvast te laten weken.

1 like

Wij nemen ook meestal de Ikea kinderstoel mee, tenzij we zeker weten dat er een kinderstoel aanwezig is.

Edit: wij hebben twee lijstjes (zomervakantie en wintersport) in een gedeelde notitielijst. Die kunnen we dan ook afvinken. Mijn man is hier een paar jaar geleden mee begonnen en ik vind het echt fijn werken.

3 likes

Mss nog een thermosfles om flesvoeding onderweg te kunnen maken?

1 like

Net zwangere newbie hier… Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met aanschaffen van alle benodigde spullen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

En ik ben me vast aan het orienteren op een fijne olie om mijn buik mee in te smeren (ik heb niet de illusie dat ik geen striae zal krijgen hoor maar vind het gewoon fijn om te doen), iemand tips?

Gefeliciteerd! :grin:
Ik zit net in het tweede trimester en er is nog geen buik te bekennen (m’n baby groeit in m’n borsten denk ik, dat is het enige wat groeit :wink:) maar ik gebruik deze van Weleda. Geen idee of het z’n werk dus doet, maar ik smeer m’n borsten er mee in en daar is vooralsnog niks van striae te zien. Mn buik smeer ik ook gewoon al lekker mee. Misschien zijn er anderen die kunnen beamen dat deze fijn is of juist afraden? Dan kan ik ook op zoek naar een andere haha

Nu het toch over dragen gaat, wie heeft er nog tips voor een fijne draagzak? We hebben de tula ftg maar ik krijg er na een tijd dragen ook last van m’n rug van (@Ketel). M’n vriend heeft er geen last van maar mijn houding is ook niet zo goed, een beetje slouchy dus misschien komt het daardoor.

Gisteren zag ik iemand met deze van Bykay en die vind ik echt mooi, maar weet niet of dit een goede is (en de stof misschien te warm in de zomer?). De banden op de rug kunnen gekruist en dat lijkt me wel wat voor mijn rug.

We gaan nog wel naar winkels passen, maar toch handig om me alvast wat te oriënteren. Ohja en geen artipoppe (@anon50301661 :stuck_out_tongue_winking_eye:).


@nutsaboutbeauty Bedoel je welke dingen je nodig hebt? Kraamzorgbureaus hebben vaak een uitzetlijst op de site staan, die heb ik destijds aangehouden, kan je zo afvinken wat je hebt. Vond het wel overzichtelijk. Tijdens het kennismaking met kraamzorg bespraken we die lijst ook, wat er belangrijk was/waarom. Je zou daar eens naar kunnen kijken.

1 like

Gefeliciteerd! Nee volgens mij kan je er niet tegen smeren hihi, al heb ik ook zo’n stemmetje in m’n achterhoofd hoor!

Ik smeer 2x per dag met Palmers voor de groeiende buik (zelf geen strepen bij de eerste gehad en nu bij 2 nog niet - 38wkn). Ik vind het ontzettend stinken, maar het houdt wel echt m’n buik soepel…
Soms als ik het een paar dagen niet doe (omdat zon en met dat spul verbrand je levend als je er mee in de zon gaat) heb ik een veel trekkender gevoel. En vriendinnetje van mij heeft er ook mee gesmeerd, juist toen ze al strepen had. Niet om ze tegen te gaan meer maar omdat ze zo’n leuk had van de striae, en dat hielp bij haar ook! Dus strepen of niet: zou sws smeren haha!

Wij hebben een bykay, maar overweeg juist een anderen. Vind ‘m niet zo fijn voor lange afstanden… en niet zo super gemakkelijk als gedacht.
Maar denk dat het per persoon verschilt! Dus zou idd gaan passen!

Wil zelf ook als baby geboren is ergens half buckles gaan passen.
Vraag me af of je dan ook tot aankoop verplicht bent…? Want ik koop ‘m vervolgens liever tweede hands :see_no_evil: - maar voelt zo gierig om dat te zeggen?

1 like

Dan is het inderdaad niks voor mij @Printemps en @Suikerklontje, helaas!

@Grey oeh die is zeker mooi

1 like

Oh ja, wij zoeken ook juist iets voor langere afstanden. Maar zal eens gaan kijken in de winkel!
Denk trouwens dat als je gewoon in een winkel past, dat dat wel kan hoor. Bij een draagconsulent zou ik het niet doen. Maar misschien zijn er ook draagconsulenten met tweedehands producten? Geen idee. Had jullie berichten laatst over die okapi (?) half buckle on gelezen, maar vroeg me al af of je die ergens kon passen.

@mores bedankt voor je reactie, goed om te weten dat ze hem ook niet overal hebben. Vind het sowieso wel onhandig als je draagzakken wil kopen/passen, het aanbod in winkels is (hier) wat beperkt en in onze stad zitten die winkels ook echt heel ver uit elkaar. Bijv Prenatal heeft Bykay maar geen Little frog of Tula.

1 like

@Grey ik heb een ByKay en ik ben er medium tevreden over. Heb geen vergelijkingsmateriaal verder maar ik kan K geen uren daar in dragen. Mijn man btw wel!

1 like

Geweven. Wat wil.je er aan besteden? Ik ken alle merken denk ik maar het verschilt nogal qua prijs.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ringsling is juist ideaal voor newborns! Zo fijn als ze nog zo klein zijn.

De draagzakken van LennyLamb vind ik heel fijn. Heel soepele stof, echt draagdoekenstof ipv canvas (wel wat dikker misschien, dat weet ik niet meer in vergelijk met anderen, maar ademt wel goed). Ik ben zelf wat smaller en veel andere draagzakken zaten gewoon niet goed bij mij omdat ze te ‘log’ waren. Deze sluit heel fijn aan. Andere aanrader, waar ik een peuterdrager van heb, vind ik de Isara.

1 like

Mijn knappe baby van 3 weken zit onder de puisten :sob: baby acne, zo zegt Google. Iemand ervaring in hoe lang dit duurt? Hij heeft er volgens mij geen last van, maar halló geef mijn baby zijn gave babyhuidje terug :sweat_smile:

@Grey

Prenatal! Komt die van ons vandaan en hebben ze er (in Amersfoort) enkele hangen :)!
Maar toen niet gepast :crazy_face::see_no_evil:
Ik ontdekte dat pas later :tipping_hand_woman:t3:

2 likes

Wij hebben precies die van je foto, maar dan in het beige! Alleen ivm het weer nog niet geprobeerd, een baby dragen op die manier met een hittegolf leek me geen strak plan :see_no_evil:

1 like

Heeft iemand ervaring met de geweven doeken van Artipoppe? Zit er kwaliteitsverschil in ten opzichte van bijvoorbeeld Littlefrog? (@Tunnelvisie)
Ik vind de Two Birds zooo mooi maar weet nog niet of ik het aan mezelf kan verantwoorden :sweat_smile: