Voor als je in de winter bevalt en de stoep / oprit glad is 
Beschuit met zoute muisjes
Rotten ze wel lekker snel weer op misschien. Tactisch uitdelen die
Niet heel erg baby gerelateerd maar heeft iemand aanraders wat betreft een (klein) bungalowpark of vakantiehuisje?
Ik ben aan het zoeken voor de zomervakantie maar zie door de bomen het bos niet meer. We willen in Nederland blijven. Mijn man zijn voorkeur gaat naar Limburg, mij maakt het niets uit. F. is tegen die tijd 9 a 10 maand oud dus qua entertainment zou een zwembad en kinderboerderij in de buurt leuk zijn. En mooie natuur in de omgeving.
Iemand succesverhalen?
Ik heb zojuist na heeeel lang twijfelen toch een fietskar gekocht ( Thule Coaster). Heeft iemand ervaring? Ik zag dat je er ook een ( nogal dure) regenhoes bij kan kopen, maar dan denk ik: zo’n karretje is toch al redelijk overdekt? En ik zou hem zelf daarna altijd in de schuur zetten.
Niet zo gek, zelfde reden dat moeders boven de wieg stonden te roken, kinderen speentjes gedoopt in jenever en suiker kregen, borstvoedende vrouwen vooral alcohol moesten drinken en baby’s van 3 maanden yoghurt met honing kregen. Ik ben eind dertig en mijn ouders hadden geen gordels achterin de auto. Dit was in de jaren '80 namelijk niet verplicht. Dus jep, het is gek voor ons. Maar het heeft natuurlijk te maken met veel onderzoek.
(net als de discussie hier pas. 2 jaar geleden vraten wij zwangeren vol tonijn uit blik. Nu mag dat niet
).
Ik denk wel eens, wat zullen onze kinderen over 30 jaar allemaal raar/eng/gevaarlijk vinden aan onze manieren 

Huh wat since when is dat tonijn uit blik
?!
Denk je: 2x zwanger in 2jr, dat komt goed: IS EE TOCH IETS VERANDERD 

Twee jaar geleden kwam het al eens voorbij, volgens mij advies vanuit voedingscentrum sinds 1,5 jaar? Kilo’s weggevreten tijdens mijn zwangerschappen
.
@anon13937616 ergens hoop ik dat wel. Dat het weer wat ‘relaxter’ wordt ipv al dat gegil over scheve heupen door loopstoeltjes en je kind tot 10 jaar vooral geen hamer vast laten houden ofzo (niet zo’n populaire mening I know
).
Volgens mij is er niks veranderlijker dan het advies voor zwangeren en baby’s. 
Vriendin van me is in juni bevallen en bij haar werden de kruikenzakken meteen van de kruiken afgetrokken door de kraamzorg. Dus ik zei tegen de kraamhulp bij de intake dat ik het weleens lastig vind dat er in de winkel dingen te koop zijn die worden afgeraden met dat als voorbeeld. Toen zei ze ook dat dat sinds november juist wel weer mag, maar dan i.c.m. een hydrofiel eromheen. Echt

NL is gewoon wat Amerikaanser geworden denk ik… Zo min mogelijk risico, ‘er is een kans van 0,001% dus laten we het voor de zekerheid maar afraden’. Snap ik ergens wel en laten we blij zijn dat sommige dingen goed onderzocht zijn voor zwangeren (zoals roken, alcohol drinken, rauw vlees etc). Maar ergens voelt het wel alsof het soms een beetje doorslaat, zeker als je het vergelijkt met andere Europese landen 
Ik denk idd dat er alleen maar dingen bijkomen… toen mijn vader jong was, rookte men in de klas. Gewoon lekker pijp met de raampjes dicht. Maar we komen er gaandeweg steeds meer achter dat veel dingen schadelijk zijn. Of andere dingen veiliger in elk geval haha (zoals de maxicosi)…
[details=“Schoonouderssss”].
Mijn schoonouders zijn opgegroeid in Zuid Afrika, en kregen hier hun kinderen. Maar vinden nog steeds alles wat we hier doen onzin: want dat hebben ze in Zuid Afrika ook niet hooooorrrr. Die luxe hebben ze daar niet en is ook goed gekomen. blabla
Ik houd dan, afhankelijk van m’n hormonale status, wijselijk mijn mond. Of vertel ze dat er vroeger ook veel meer kindjes ziek werden, kindersterfte hoger was, ongelukken fataler waren etc. En dat ik hun kleinkinderen en mezelf daar graag van weerhoudt. En dat ik blij ben dat we daar niet wonen… 

Gelukkig zijn het hier sporadische momenten. We zijn best wel duidelijk geweest vanaf t begin, dat we heus “weten” wat we doen (voor zover je dat weet hahaha).
Maar ik weet dat ze vinden dat T zelf zou moeten kunnen slapen (nu kan ie dat vlekkeloos en OOK klokje rond, maar tot 9-10mnd had ie ons nodig en kwam zeker elke 2u), en vooral zichzelf langere perioden in de box moet kunnen vermaken, en meer teleurstellingen moet doormaken… Maar ze zegt het niet meer hardop, en ze zijn dol op elkaar
.
Ps. Laatst kwam ik er achter door m’n jongste schoonzusje dat mijn in woord niet-natuurlijk ouderschap supporterde schoonouders, dus een familiebed hebben gehad. HAHAHAH
Toen moest ik zo hard lachen, volgens mij zijn ze zelf soms een beetje vergeten hoe de kindertijd van hun kinderen nou echt was
. Want dat was omdat iedereen dan gewoon lekker sliep als ze bij papa en mama waren hihi…
[/details]
Oh jaaa E. en T. moesten idd ook op hun zij! En dan steeds op hun andere zij leggen na voeden… Haha die was ik helemaal vergeten
.
@Fishing natuurlijk ouderschap is ook juist erg gericht op ‘terug naar de basis’. Heel veel aspecten zijn juist dingen die 40 jaar geleden heel normaal waren. Behalve dat mijn ouders nog vol zaten te paffen in de auto dan 
Haha, weet het eigenlijk nieteens meer wat de reden was
. Nu mag het dus wel weer icm een hydrofiel.
@Tessa haha ja inderdaad! Heel fijn al die richtlijnen maar bepaalde dingen zijn inderdaad een beetje overdreven. Met gezond verstand kom je ook al een heel eind.
Haha ik word nu al gek van het advies van m’n schoonmoeder dat ik vooral veel bruin bier moet drinken na de bevalling want dat is goed voor de borstvoeding!! Ze is heel lief en bedoelt het goed maar sommige adviezen… (zo beweert ze ook dat aftersun helpt tegen verbranden… bij haar misschien maar ik hoef dat toch echt niet te proberen, het heet niet voor niets AFTERsun toch?
)
Na een dag
ik was ook heel rustig aan het overstappen. Bleek dat mijn vriend allang de nieuwe voeding aan het geven was hahaha. Niks van gemerkt. Zou het gewoon doen hoor.
Ze hebben er liever een hydrofiel omheen geloof ik. Met de uiteindes van de hydrofiel mak je een knoop aan de zijkant, wat ervoor zorgt dat de kruik niet kan gaan rollen.
Nou inmiddels een manier gevonden om mee om te gaan na 5 maanden.
Samenvatting
Deze tekst wordt verborgen
Maar dan nog trek ik haar slecht. Ze trekt conclusies die nergens op slaan " *ze is een echte buikslaper *" Ehm nee, ze houdt het nog geen 2 minuten vol. “Ze heeft echt jouw ogen en krijgt mooi zwart haar” mijn ogen zijn bruin en die van mijn dochter fel blauwgrijs zoals mijn vriend en ze lijkt blond te zijn. Ze vraagt naar redenen waarom we inbakeren, waarom ze overdag soms in de box slaapt ipv boven, waarom niet op onze kamer, waarom niet omgedraaid in de maxi cosi en voorin. Dat ik een uur durf te rijden met de kleine in mijn kleine Starlet. Vragen die geen vragen zijn, want ze weet het antwoord en vind het maar onzin, want vroeger was alles anders.
Ze koopt alleen maar lelijke kleren, speeltjes en zet ongevraagd dingen als kaarsen neer, verplaatst spullen en hangt setjes met haar eigen meuk in de babykamer. Inmiddels zit er een stop op haar koopwoede, op verzoek van mij tot afgelopen week. "kon het niet laten, maar er zit een bon bij. Ik wilde als grap het aandoen. Ik zie die outfit wel een keertje aan als ze hier heen komt he" . 
Eerst kwam ze ongevraagd langs, en wilde ze constant ook dingen doen en langs komen, ook in de laatste weken van mijn zwangerschap. Ze stond 3 dagen voor de bevalling huilend voor de deur, waarom we geen band hebben want al haar collega’s hebben dat wel en ze mocht zich nergens mee bemoeien met de kinderkamer en het huis. Ik zat bomvol hormonen en zat er al doorheen, want ik was overtijd en alles deed pijn en nul slaap. Ik wilde gewoon in mijn eigen coconnetje zitten, want 2 keer verhuizen, klussen en een hittegolf als je hoog zwanger bent is geen pretje. Maar ja het moet natuurlijk om haar draaien. Zoooo vermoeiend. Op dat soort momenten mis ik mijn eigen moeder. Natuurlijk ook deels de reden dat ik dat allemaal niet trek.
Maarrrrr, ze helpt met oppasen en maakt schoon, en dat maakt het leven wel een stuk makkelijker. Ik heb zelf geen familie meer. Ze heeft nu een plekje in ons leven waar ze blij van wordt en wij gelukkig ook. Al moet de rem er steeds weer op, maar ik durf nu ook duidelijk en eerlijk te zijn. Ze snapte ook mijn vermoeidheid niet en frustratie wat betreft de krampjes en reflux en verstopping, want het is toch zo’n blij kind. Inmiddels heeft ze ook een krijs baby mee gemaakt en snapt ze het. Ze was helemaal kapot en kon niet eens schoonmaken! 
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie helpen. Ik wil graag een Babyzen Yoyo kopen. Ik lees er erg positieve verhalen over en ik heb nogal behoefte aan een makkelijke en handzame buggy die makkelijk mee kan (ook op de fiets bijvoorbeeld). Het enige nadeel is natuurlijk de prijs (dat heb ik nou altijd
) Daarom ben ik op zoek naar een goede deal. Ik zie hem nu op internet voor 329, maar de 9 maandenbeurs is bijna en daar hebben ze vaak ook leuke deals. Hebben mensen hier nog herinneringen aan wat voor deals ik daar kan verwachten?
Is de 9-maanden beurs echt een aanrader? Vorige keer testte ik positief een week ervoor dus niet geweest, nu heb ik altijd gezegd dat ik bij een volgende perse wil hahah. Maar is het echt het waard?
Ik vond het vorig jaar niet bijzonder maar kwam wellicht ook omdat het zo overdreven druk was dat ik echt nergens bij kon/goed kon kijken.