Tips, ervaringen & aanraders #2

De 4 seizoenen slaapzak is al binnen :see_no_evil: gister besteld.

1 like

Je kan het simpelweg nog niet zeggen? Ik heb er eentje in juli gekregen die zichzelf slecht op temp kon houden. Die heeft zeker 2 weken lang 2 lagen aangehad :woman_shrugging:t3:

1 like

@Ohappyday en @anon18050057 Ahh oke, ja zat te twijfelen of ik ook rompertjes met lange mouwen moest hebben. Maar toch maar een aantal inslaan.

@Patagonia Dat valt nog wel mee hoe vaak eigenlijk! Ja, want je had iets als tepel/speenverwarring toch?

@Tessa Nee dat niet, maar moet natuurlijk wel het een en ander in huis hebben. Twijfelde een beetje over korte of lange mouwen. :stuck_out_tongue:

Jaa, met die hittegolven van vorig jaar! Ben benieuwd of het dit jaar weer zo heerlijk warm word. Is natuurlijk ook wisselend per kind. Mijn dochter is van januari dus bij haar had ik gewoon alles lang en dan kan je makkelijk meerdere laagjes doen.

Ja, dat is mij toen inderdaad ook aangeraden. En dan af en toe met de fles oefenen, maar misschien heb ik af en toe verkeerd begrepen :stuck_out_tongue: Weet dat je nooit garantie heb hoor, maar vond het echt heel stressvol dat ik moest werken en mijn dochter moest achter laten terwijl ze dus weigerde te drinken. Mijn productie ging ook mega achteruit en ben toen uit eindelijk na 9 maanden helemaal gestopt. Vind het echt jammer dat ik de bv periode niet echt ‘‘mooi’’ heb kunnen afsluiten en ik er niet echt van heb kunnen genieten.

Hier ook een die bang is voor de hittegolven. Heb nu een november kindje, dus makkelijk laagjes stapelen. Straks eind augustus, en vorig jaar werd het gemakkelijk 34gr in huis. De VK vertelde dat ze vorig jaar voor het eerst een wiegje moest koelen met ice packs ipv verwarmen met kruiken, omdat het gewoon ri de 40gr ging overdag. Toen dacht ik echt: dat wordt bevallen in een ijsbad ofzo haha!

Maar voor het zelfde geld is het nat en 21gr, je weet het niet in dit land…

En over de bv: hier ook geleerd 4-6wk niet ivm productie en ook speenverwarring. Maar als je druk af moet kolven zou ik dat zeeeeker opvangen en invriezen haha. Ik hoorde laatst iemand die met de hand de druk af kolfde (makkelijk 50ml) en het had weggespoeld. Zo zonde!

Ik zit nog op 7 flessen (baby is 20 weken) van 150. Inmiddels naar 160 + 5 omdat ze veel last had van verstopping. Mijn CB vond het teveel, ze was toen 5,6 kg…zal inmiddels wel boven de 6 zitten. Ze komt soms om de 2 uur…verdikken is geen goed plan hier denk ik ivm die verstopping. Ik zou echt graag naar minder voedingen willen gaan, maar wat denken jullie zal ik dan meer geven per fles en kijken hoelang ze dan door slaapt of ook eens Forte proberen? Ze krijgt meestal ergens tussen de : 07:30 - 11:30 - 14:30 17:30 - 21:00 - 00:00/00:30. Die laatste is ongeveer 90 want ze drinkt dan niet zoveel en ze valt weer in slaap. Maar vaak eerder dan om de 3 uur en momenteel slaapt ze minder overdag en schuift de boel een beetje. Ze slaapt de laatste dagen ook ineens niet meer tot 07:30 maar tot 05:00/05:30. Is dit dan een sprong, of groeispurt of gewoon een kwestie van meer geven per voeding?

Inderdaad! En wil niet zo heel veel kopen, mijn dochter heeft toen zoveel niet eens gedragen. Jeetje wiegjes koelen, echt omgekeerde wereld. :stuck_out_tongue:

Dat deed ik ook met stuwingen inderdaad! Onder de douche me borsten leeg laten lopen omdat ze zich anders bijna stikte in de hoeveelheid die eruit spoot :joy: Toen ik later ging kolven dacht ik ook wat zonde dat dat allemaal in het doucheputje is beland.

1 like

Jaaa! Maar ligt er wel aan of je kindje ingebakerd moet worden of niet. Ik heb ze altijd met veel plezier vanaf dag 1 gebruikt

2 likes

Ik kan er nog niet over meepraten want mijn eerste moet nog komen. Maar zag het toevallig voorbijkomen en weet dat hier veel liefhebbers zitten. Ik lees dus even mee met je vraag :smile:

1 like

De Piep hebben we veel plezier aan, inmiddels de mini aangeschaft. Maar die is nog geen succes, ze zit nu in een fase dat ze aan haar vingers wil sabbelen en heeft nog teveel beweegruimte. De armpjes eruit werkt nog niet, ze gaat dan teveel wurmen en valt niet in slaap.

1 like

Hier ook de piep! Met veel plezier gehad en na 3 maanden was hij eruit gegroeid en zijn we zonder problemen op een gewone Hema slaapzak overgestapt.

1 like

Even een tegengeluid van mijn kant, mijn baby kon niks met de piep. Die sliep graag met zn armen boven zn hoofdje en als ie dan zn beentjes optrok, trok ie zo die zak over zn gezichtje. Vond ik een beetje te eng. Wij hebben de SwaddleMe zakjes van Meyco gebruikt en dat zit wat strakker en ging dus beter!

1 like

Ja, volgens mij is het zo dat als ze te vaak aan een fles gaan drinken niet meer uit de borst willen en andersom. Ik heb ook een kennis die haar dochter heel af en toe uit de fles liet drinken en toen dachten ze nou prima dat doet ze en toen stopte ze ermee. Nu is ze 4 maanden en wil ze niet uit de fles drinken.

Tips voor cadeaus die we kunnen vragen voor de eerste verjaardag?

Zijn er hier mensen die een Studio Noos tas hebben? Ik ben geinfluenced maar is ie nou echt 50 euro waard? Of zou ik m zelf ook kunnen maken?

Je hebt ook een teddy tas voor €7 bij de Hema, maarrrr ik weet niet of dat hetzelfde is :grimacing:

1 like

Ik heb hem en vind hem heel fijn. Er zitten verder geen vakken in dus je moet soms wel even zoeken naar je spullen. Er kan wel super veel in.
Maar eigenlijk kan je hem makkelijk zelf maken!
Ik ga denk ik ook een leuk stofje op de markt kopen en maak ik hem na haha.

1 like

Dan wil ik ook een eckte Patagonia.

En waarom kan iedereen op dit forum alles zo creatief en naaien enz. Ik kan alleen sporten :sweat_smile:

5 likes

Zelfs dat kan ik niet. Eigenlijk kan ik alleen goed wijn drinken en vloeken.

9 likes

Als t lukt mag je kopen voor 49,95 :euro::euro::euro::euro:

2 likes