Zo’n familyfix hebben wij voor € 40 op de kop weten te tikken op mp. handig voor mijn auto, de tweede auto.
Hou even rekening mee dat overzetten van een base of autostoel echt niet te doen is
Nee? Is dat echt een hele klus?
Ja. Een base is al best zwaar. Er zit een poot aan en die moet je echt afstellen. Ik denk niet dat je er blij van word om dat elke keer te doen. Bekijk maar is op YouTube hoe je een base moet installeren.
Ik zou een nieuwe goede stoel halen met base. En dan bijvoorbeeld de tweede stoel via marktplaats. En die bijvoorbeeld alleen gebruiken voor kleine afstanden.
Het is denk ik persoonlijk en misschien ook afhankelijk van het soort base dat je hebt? Wij hadden de 2way fix en doordeweeks zat die in mijn auto en in het weekend in die van mijn vriend. Heb overzetten eigenlijk nooit een probleem gevonden, was best snel gepiept. En nu heb ik een maxi-cosi axissfix en die haal ik er ook bijna iedere week een keer uit (omdat ik moet rijden met mijn wedstrijden en volwassen billen er helaas niet in passen haha).
Ongevraagde tip voor de vrouwen die nog een voordelig voedingskussen / zijslaapkussen zoeken:
https://www.lidl-shop.nl/MERADISO-Zijslaapkussen-145-x-40-cm/p100263980
Heerlijk om mee te slapen als je hoogzwanger bent en je ledematen niet meer goed kwijt kunt in bed, en tevens zeer handig als je kraamvrouw bent en een stevig kussen in je rug wil, en handig bij borstvoeden.
Ze zijn er niet altijd, vandaar dat ik het even roep hier.
Yes, heb hem ook (dankzij jou). Vind hem wel vrij slap. Voor mij prima, maar als je echt een stevig, goedgevuld kussen wilt, is het misschien geen goede keuze voor je.
F. heeft gisteren (en vandaag ) voor het eerst worteltjes gehad, eerste hapje dus maar een paar lepeltjes en meer dat er weer uitging dan dat er in bleef.
Normaal heeft ze moeite met poepen, ze krijgt ook lactulose. Ze poept meestal 1x per dag, soms 2x of niet.
Vandaag heeft ze 5 keer gepoept en de laatste keer was heel raar qua structuur. Kan dit al komen door het vaste voedsel? Heeft dat zo snel effect op de ontlasting?
Ja soms kan het best wel snel door zo’n lijfje gaan hoor!
M at 1 keer wortel en kakt sindsdien heuze drollen. Ik weet niet wat ik mee maak joh. Maar ik denk dat zon snelle verandering best normaal is
Ik heb de free to grow voor de baby en voor oudste van 2,5 een peuterdraagzak van Tula. De jongste zit prima in de free to grow en als t moet kan de oudste daar opzich ook nog wel in. Ik vind m heel prettig, maar het handigst is misschien wel langs bij een draagconsulent om te kijken of het lekker zit!
Ik heb even jullie expertise nodig Mijn collega is een aantal weken geleden bevallen en we gaan met het team donderdag op kraamvisite.
Nu hadden we bedacht een pakketje te maken met vooral dingetjes voor haar ipv de baby, omdat ze warschjinlijk al genoeg kleertjes ect krijgt. Ik had de volgende ideeën, maar misschien hebben jullie nog een tip uit ervaring:
- Lekkere/gezonde snack
- Tijdschrift
- Douchespul
- Paar biertjes 0% en misschien 2,5%, ik weet niet helemaal zeker of ze borstvoeding geeft.
- Zelfgemaakte chocoladetruffels
Wie o wie heeft er nog een leuke aanvulling? Want vind het nu nog een beetje standaard
Heeft iemand een fijne tip mbt wasbare zoogcompressen? De wegwerpcompressen vliegen er doorheen en ik vertrouw graag op forumtips.
Ja daar waren die chocoladetruffels al voor
Bloomon hebben we hier ook inderdaad! En zat ik ook aan te denken maar het budget is niet zo ruim. Dus 1x bloomon en dan nog iets kleins om donderdag echt mee te nemen vond ik misschien wat karig
Ik heb die van Philips Avent. Ze zijn nog best prijzig voor 6 stuks vind ik, maar er is vaak wel een (online) winkel waar je ze met korting kunt kopen. Ze zijn ook weer snel droog na het wassen.
Leuk idee om iets voor haar te geven ipv de baby. Ik houd zelf niet zo van die pakketjes, omdat dat allemaal van die kleine dingetjes zijn waar je niet zo veel aan hebt… Is het niet een idee om ipv een pakket een tegoedbon voor een massage te geven oid?
Al zijn zelfgemaakte chocoladetruffels natuurlijk altijd goed
Ik had zoiets! Nursing pads van eBay, echt top ik kan je ook voor de verzendkosten mijn setje opsturen. Doe er niks meer mee!
Wij hebben toen ook zo’n pakketje gekregen! Met iets voor de baby (rituals baby), en iets voor papa (nootjes en een ‘vader’ biertje) en iets voor mij (gewone rituals, iets wat ik lekker vond, en een shop-bon. Ik had namelijk al mijn kleding weg gedaan in week 20 met de wetenschap dat ik het nooit meer zou passen. Zat 3 dagen na mijn bevalling al weer op mn oude figuur, dus dat was een bummer hahaha. Dus daar hadden ze leuk op ingespeeld haha).
Ik vond de thuisbezorgd cadeaubon echt het beste cadeau ooit