Tips, ervaringen & aanraders #2

Voor wat extra inspiratie: wat geven jullie je kind (mijn zoontje is bijna anderhalf) als gezonde tussendoortjes?

1 like

Worteltjes, komkommers, advocadooo (megahit hier), gekookt eitje.

1 like

waaraan merkte jullie dat de eerste tandjes door kwamen? Mijn dochter is 5 maanden en kwijlt zo ontzettend veel nu
en ze was gister ineens een uur lang ontroostbaar. En vooral, hoe help je ze door zo’n huilbui heen?

Ja nu ik zo jullie antwoorden lees denk ik dat ook! Ga ik morgen even met m’n team overleggen. Superbedankt voor de input :smiley:

2 likes

Kwijlen indd. En wij hadden echt 2 terror nachten en toen opeens voelde ik een randje tand

Kwijlen, al doet ze dat al vanaf twee maanden en ineens aan een kant d’r wang helemaal rood.

Hangerig, huilerig, veel kwijlen en bijten. Maar dat betekent niet altijd tandjes. Maar als er wel een tandje doorkomt is het vaak wel terug te herleiden naar een lastige dag/periode.
Vrees dat je er weinig aan kunt doen behalve proberen te troosten. Lekker bij je laten knuffelen als ze daar behoefte aan heeft.

Ja op zich wel dingen die ik herken! Ze is alleen ook al een paar dagen verkouden en af en toe nog last van verstopping, dus weet het nog niet zeker. Heb zelf voor de 2e keer in 1 week buikgriep en ben helemaal gesloopt door zelf ziek zijn en een kind wat s’nachts aan het spoken is en s’avonds de boel bij elkaar huilt. Ik vind het maar heftig hoor. Elke keer denk ik dat we weer stappen hebben gemaakt, dat ik m’n kind beter begrijp, is er weer iets nieuws aan de hand.

Thanks! :blush: ja zij gaf zondag een paar keer flink over, ik dacht toen dat ze griep had. Nou ja
 we gaan het zien. Ze heeft vanmiddag weer wat huil uurtjes gehad bij oma, hopelijk dan een beetje meer slaap vannacht.

Een bord carpaccio :drooling_face:

Geef ik bijna altijd als iemand bevallen is en valt altijd heel goed in de smaak (mits je weet dat ze het lekker vindt). Of filet americain. Of drop of zalm of leverworst. Damn ik wil het allemaal

2 likes

STOP. Ik mis dat zo hahaha.
Na mijn bevalling is mijn schoonzusje biefstuk gaan halen. En mijn man de volgende dag warme Kaiserbroodjes met rosbief.

Ik ga alweer kwijlen.

1 like

Oei goed punt! Dan drop? Haha

Ik lag een uur na mijn 1e bevalling een enorm broodje rosbief weg te vreten in het ziekenhuisbed :joy:

2 likes

Ohh hou op hoor. Kan niet wachten weer alles te mogen eten. Heb mn vriend al instructies gegeven :grin:

1 like

Hahaha yes! Mijn moeder had m’n vader ff goed geïnstrueerd en die kwam na een uur langs met een broodje carpaccio. Helden :heart:

Overigens ben ik nu nog steeds de 9 tergend lange maanden dat ik geen carpaccio mocht eten aan het inhalen en vreet ik het standaard bij lunch in restaurants, gewoon omdat het kan. Net als wanneer je na verkouden zijn ineens zo blij bent dat je normaal kan ademen, dat heb ik met carpaccio.

4 likes

Dames ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Ik heb een dr Brown fles met zo’n speen die op een tepel zou moeten lijken en die lekt iedere keer weer. Het is echt op het stuk tussen de speen en de ring die je vastdraait. Ik heb echt geen idee wat ik nog anders kan doen. Want te los en hij lekt nog erger, maar als ik m strakker draai dan lijkt de onderste rand van de speen uit die ring te komen door dat groene ding dat erin zit.

Wat doe ik verkeerd? :sweat_smile:

GEJANKT heb ik op mijn verjaardag, toen ik alleen maar babycadeaus kreeg. Voelde me zo onbelangrijk :joy::joy:

9 likes

Dit is je leven nu :joy:. Als ik mijn moeder, zusjes of een ander familie lid facetime of bel is het waar is B??? Laat haar is zien/horen, stuur gelijk 1000 foto’s. Als ze mij bellen is het: hoi, waar is B? Ik ben alleen handig om de telefoon goed gericht te houden :sleepy:

7 likes

Haha nee, wen er maar vast aan. Zodra het gebroed er is word jij begroet met een klein knikje en je kind met ballonnen en gejuich :stuck_out_tongue: de babies winnen het. Mijn ouders vinden mij ook echt veel minder interessant nu ze een kleinkind hebben. Zodra die hormonen weg zijn, kan je er de lol een beetje meer van inzien.

2 likes

Weet iemand nog een leuke webshop/instagram met zelfgemaakte babykleding?