Tips, ervaringen & aanraders #2

Littlejet, tuutsjes, little and cool, zoofs, hello little you

1 like

Hoe maak je de fles? Als je ermee gaat schudden terwijl de dop erop zit, krijg je overdruk en gaat hij lekken. Verder mag je het rubberen ventiel absoluut niet uitkoken, dan wordt het rubber poreus en gaat de fles ook heel erg lekken.

Tot nu toe heb ik er alleen afgekolfde melk in gehad. Dus schudden zal het probleem niet zijn. Maar heb wel alle onderdelen van de fles uitgekookt, dus ben bang dat het daar dan fout is gegaan.

Is alleen afwassen van het ventiel dan voldoende om m echt goed schoon te krijgen? Ben normaal niet zo’n bacteriĂ«n neuroot, maar met N wil ik liever geen risico nemen.

Wij hebben de flessen in het begin (eerste weekjes) gesteriliseerd in een magnetron sterillisator en daarna alleen afgewassen met de hand. Mijn schoonmoeder kookte de fles uit en die hebben we heel vaak een nieuwe fles moeten kopen :sweat_smile: Qua bacteriën, als je de fles meteen na de voeding al goed omspoelt kan er niets bederven. Ik denk maar zo: vrouwen die borstvoeding maken hun borst en tepel ook niet steriel vooraf.

Ik weet wel dat die groene dingen op een gegeven moment vervangen moeten worden. Mijn brede hals fles van dr Brown lekte ook op den duur. Toen was hij al wel 6 maand. Dus overgegaan op een advent fles. Want werd ook gek van schoonmaken. Al gooide ik ze wel in de vaatwasser.

Heel erg bedankt. Alleen little jet kende ik, rest niet😃

Daar heb je helemaal gelijk in. Lijkt me ook niet zo lekker voor je tepels als je die steeds steriel zou moeten maken :joy:

@Maison We gebruiken de fles nu pas een week ongeveer. Zo snel zal hij waarschijnlijk niet aan vervanging toe zijn haha. Heb nu weer een dr Brown gekocht, maar misschien dat ik de volgende wel fles dan wel een andere aanschaf. Ben je tevreden over de avent flessen?

O god herkenbaar. Toen ik net bekend had gemaakt dat ik zwanger was van A. was het een week erna mijn verjaardag. En van mijn schoonzus enkel dingen voor die baby. Hallo het was wel mijn verjaardag? Echt zo kut. Ben er nog steeds een beetje boos om.

1 like

Ik was een maand voor de uitgerekende datum jarig en kreeg ineens allemaal Prénatal bonnen? Vond dat zo stom.
Mijn zus had gelukkig een grote aankoop in de planning staan bij Prénatal voor zichzelf dus ik kon de bonnen met haar ruilen voor cash en toen heb ik een paar mooie kookboeken voor mezelf gekocht. :joy:

13 likes

Iemand tips voor fijne voedings singlets?
Wil een setje kopen. Maar verbaas me er sowieso over dat ze alleen in setjes met meerdere kleuren komen. Het liefst heb ik gewoon zwart. :woman_shrugging:

Hier was het dus precies andersom :joy:. Wij zijn ook dr Brown gaan gebruiken omdat Difrax bij ons aaaaaltijd lekte :joy::joy::joy::joy:

En dit antwoord is dus de reden dat ik vragen hier stel :grin: . Thanks!!!

1 like

Mijn zusje heeft weleens Dr Browns flessen terug gebracht omdat ze lekten en dan werd er gezegd dat je ze absoluut niet te strak dicht moet draaien.

Haha flessen is net als luiers! De een zweert bij Lidl, de ander haat ze. Je moet ook echt verschillende gebruiken om te weten; we have a winner.

Wij grappen altijd ‘ze zijn alledrie met hetzelfde recept gemaakt’. Bizar toch dat ze dan zoooo van elkaar verschillen :joy:

Hahahahahahaha een snor op zijn voorhoofd :laughing:

Late reactie maar wij hebben de maxi cosi mara tot 22 kg en klein op te vouwen! Echt ideaal!

1 like

Je hebt niet eens overdreven, ik ga stuk :joy: Echt midden op zijn koppie ook. Ben idd heel benieuwd wat dat voor kapsel wordt straks.

(Weerborstels, dat is toch een woord van onder de rivieren, of niet? Toen ik dat een keer gebruikte keek iedereen me aan alsof ik gek was (oorspronkelijk uit Brabant maar nu in Noord Holland))

Ik begreep dat mensen boven de rivieren het een ‘kruin’ noemen

1 like

Precies wat @Paardenmeisje zegt, maar kan met allemaal hemdjes, die van primark van €2 ofzo werken ook prima! Ik sliep er ook in ivm lekken

@Zitzak ik ben blij dat je even een vertaling geeft van weer borstels haha ik dacht al wat is dezee

5 likes