Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik slaap in niks met een hydrofiel tegen m’n lekkende tiet. Maar die van mij lekt alleen als ze aan de andere drinkt, niet “zo maar”

1 like

Ik slaap (nog steeds) op een badhanddoek en heb een matrasbeschermer om mijn matras. En een losse hydrofiel om die tegen de andere boob te houden

1 like

Wij hebben toen tijdelijk de ikea-stoel gebruikt, daarin zat ze veel beter dan in de stokke. Wij hadden de ikea-stoel al voor in de tuin, dus niet extra gekocht ofzo hoor

1 like

Na 14 weken is mijn dochter nu echt helemaal gestopt met bv. :cry: De afgelopen weken legde ik haar alleen nog even aan en dronk ze nog s’ochtends. De rest afkolfen en kv. Maar nu wil ze helemaal niet meer, iets wat er wel aan zat te komen. Nu loopt mijn productie ook achteruit en zal ik binnenkort toch echt op kv moeten gaan, maar ik vind het toch zo moeilijk om te accepteren…Denk dat ik ongeveer 100 euro heb uitgegeven aan een handkolf, huurkolf en kleine electrische kolf, is het absoluut waard geweest hoor, maar ik ben hier echt wel even verdrietig over en mijn vriend haalt maar z’n schouders op. :pensive:

:kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart:

1 like

Oh dat met handdoeken is een goed idee. Ga ik proberen,dankje! Dat plankje zit goed,stond idd in de gebruiksaanwijzing.

@Tessa & @Fishing thanks! Ik las het niet veroordelend hoor! Maar idd is een beetje een tussenfase want die newborn set is echt te klein.

@Suikerklontje we gaan het voetenplankje hoger zetten,dank voor de tip.

1 like

Herkenbaar, ik vond het ook verdrietig toen J aangaf er klaar mee te zijn. Je neemt echt afscheid van een heel bijzondere, intieme periode. Maar het krijgt echt een plekje.

Wellicht vind je het nog mooi om een aandenken te hebben aan de periode in de vorm van een moedermelksieraad? Bewaar dan wat gekolfde melk in de vriezer.

2 likes

Kende dat nog niet, zo’n sieraad. Eigenlijk het is nooit goed op gang gekomen, maar ik heb geprobeerd met bijvoeden en kolven het zo lang mogelijk vol te houden. Een aandenken is denk ik niet iets voor mij, maar thanks voor de tip. :heart:

Zij komt de afspraak niet na toch en jij geeft duidelijk aan waarom dit niet werkt voor jouw kind. Wat zegt je partner ervan? Vervelend als ze ineens zo doet.

Snap het helemaal hoor, hier ook altijd moeilijk gedoe met mijn schoonmoeder…Ze heeft een andere standaard wat betreft babyspullen, waardoor ik nu zelf een campingbedje heb gekocht voor daar en dat wordt me ook niet in dank afgenomen. " Ze kan toch prima op dit stoeltje zitten" Ja hallo, niet uren lang hoor.
En hier ook een baby die niet tegen zoveel prikkels kan, dus ik ben wel van plan om er wat van te zeggen als ze weer te veel aan het oppakken is of druk gaat doen tegen de baby. Of ik ga gewoon met de baby boven te gaan zitten of we gaan desnoods eerder naar huis.

1 like

Groot gelijk, ik zou het ook niet tof vinden als het ineens een halve jeugdherberg wordt. Schoonmoeders… :speak_no_evil:

2 likes

Lastig. Aan de ene kant snap ik je helemaal, onze dochter van 7 maanden kan ook niet zo goed tegen drukte en veel aandacht van veel verschillende mensen. Je laat je zoontje dan niet gerust achter lijkt mij, zeker omdat hij er de dagen erna misschien wel last van kan hebben.
Aan de andere kant, het is wel het huis van je schoonmoeder en misschien wil ze haar andere kleinkinderen niet ‘tekort’ doen. Wellicht even bespreken onder vier ogen, hoop dat dat de lucht een beetje klaart zo met de feestdagen!

1 like

Heel herkenbaar en vervelend. Ook altijd commentaar gekregen dat we onze zoon teveel beschermde vanwege teveel prikkels. Ik antwoord daar altijd op dat zijnniet met een overprikkeld kind zitten bij thuiskomst

2 likes

Ik weet niet of het al genoemd is, maar imps & elfs stopt en heeft 50% korting op alles.

2 likes

Vind het bizar, in de tijd dat mijn dochter werd geboren war I&E echt HET merk. Laatste jaren hoorde je er al steeds minder van en nu stopt het… Einde van een tijdperk wel :grimacing:

Hebben jullie tips waar je op moet letten bij zorgverzekeringen in het jaar dat je zwanger bent/bevalt? Ik heb al wat verzekeringen opgezocht en het verschilt nogal, maar ik heb geen idee of ik bv in het ziekenhuis wil bevallen, of ik extra fysio moet verzekeren, horen van een kolf duur is (sommige aanvullende verzekeringen dekken dat deels), of dekking eigen bijdrage kraamhulp het loont etc.

Naar mijn mening is het nog steeds het gunstigste om simpelste dekking te nemen, anders betaal je aan premie wat je zelf zou moeten betalen als je het niet zou verzekeren (ik hoop dat dit ongeveer duidelijk is gezegd). Voor de zekerheid zou ik wel wat fysiobehandelingen nemen.

2 likes

Ik wil m’n baby in de avond op bed leggen, zodat hij dieper slaapt en er geen ruis is voor hem. Dus gisteren ben ik daarmee begonnen om 20u had ik hem gevoed en daarna heb ik hem op bed gelegd. Hij sliep toen tot half 2! De voeding van 23u had hij dus overgeslagen. Maar om half 2 nadat ik hem had gevoed, was hij klaarwakker tot 4u en na 4u viel hij wel weer in slaap.
Ik voed op verzoek, maar kan ik hem dan beter rond 23u wel wakker maken voor een voeding zodat ik niet midden in de nacht een klaarwakker kind heb?

Thanks! Ga ik dat proberen. Ik geef ook borstvoeding en als je zo’n droom voeding geeft dan verschoon je waarschijnlijk niet haar luier?

1 like

Wanneer begin je eigenlijk met tandjes poetsen? Mijn beeb heeft nu 2 mini tandjes die bijna voor de helft door zijn. Ze is 5m

Zo vroeg mogelijk zodat ze eraan wennen. Ik weet niet meer wanneer wij begonnen, maar we begonnen iig met 1x per dag toen ze nog geen tandjes had. En nu ze tandjes heeft wordt ze 2x per dag gepoetst.

1 like