Tips, ervaringen & aanraders #2

Iemand hier leuke tips voor een boek voor de grootouders ?

Goeie ouwe opa en oma pluis, misschien in een dialect nog.

2 likes

J is heel gek op deze rijstwafeltjes van Hipp:

https://www.dm.de/hipp-reiswaffeln-himbeer-ab-8-monat-p4062300348325.html

O.a. te koop bij DM.

2 likes

De mol! Of “sssst. de tijger slaapt”

2 likes

Heeft iemand de gouden tip?
Een zijn opzoek naar een kinderstoelspeeltje (met zo’n zuignap). We hadden Freddie vuurvlieg. Maar die plakt niet? Zelfs M. Krijgt hem binnen 2 seconden los.

1 like

Idd, die zijn leuk @anon23429397!

1 like

Ik bedoel eigenlijk voor oo het blad van de stoel waar ze inzitten om te eten :grimacing: misschien een beetje onduidelijk sorry

1 like

Wij hebben van de week de babyset op de tripp trap kinderstoel gezet maar ons zoontje lijkt er niet goed in te zitten. Hij hangt heel erg naar voren. We hebben een tuigje maar ook dan zit hij niet goed rechtop. Wat doen we fout? We hebben het kussen setje er niet bij gekocht en het blad ook niet. Misschien dat toch doen?
Hij is 7,5 maand en kan echt goed zitten (nog niet helemaal los zonder omvallen maar hij zit wel stevig).

Ik had in het begin handdoeken om hem heen gedaan als hij er in zat. En even controleren of het plankje goed zit, geloof dat de bovenste 2 vingers-dik moet uitsteken? đŸ€· Is vast ergens te vinden!

2 likes

Wat Anna doet @Limoncello hebben we ook gedaan. Denk halve maand en toen D 8 maanden was, alweer wat steviger, zat ze zonder die handdoeken. Zij hing ook wat naar voren voor ze 8 maanden oud was.

1 like

Hier bleek het blad de oplossing! Daarop hield 'ie zichzelf een beetje tegen en hing hij niet meer naar voren. Onze eettafel was ook net te hoog en was bang dat 'ie anders op de tafel zou bonken met zijn hoofd :joy:

1 like

M. zit er nu met 5 maanden in. Maar alleen met blad. Anders heeft ze echt 0 houvast. Maar ze is natuurlijk wel een stuk jonger nog.

1 like

In principe gaan ze in de zit set als ze zelfstandig kunnen zitten :slight_smile:! Maar snap dat het soms niet meer handig is, dan kan je met handdoeken ondersteunen. En zorgen dat ze genoeg voetensteun hebben.

Trouwens is rechtop kunnen zitten wel belangrijk voor vaste voeding, zodat ze genoeg kohals vermogen hebben en niet verslikken/stikken

1 like

Ik denk dat iedere moeder hier heus weet dat ze pas in de kinderstoel ‘mogen’ als ze zelf kunnen zitten. Ik vind dit altijd van dat momshamen op een ‘aardige en helpende’ manier. @Limoncello weet dit heus en ze vraagt tips om haar kindje te ondersteunen in de stoel. Niet of het al mag.

De stap daarvoor is het newborn setje en daar groeien baby’s nu eenmaal uit. Dan zitten sommige moeders net even met 1-2 maanden een goede manier vinden om hun baby hapjes te geven. En @Limoncello kennende zit haar baby echt geen uur per dag in die stoel. So calm you horses

2 likes

Zo bedoel ik dat niet
 ze vroeg dacht ik “wat doen we fout”
 volgens mij doet ze niks fout, maar hangt het kindje omdat het dus nog niet recht op kan zitten. Niet omdat ze het tuigje verkeerd heeft oid


En idd, zoals ik zeg: het is opgeven moment niet meer handig dus dan handdoeken


Ps
 ik zei bewust geen mogen, omdat alles mag. Het is je eigen kind ten slofte :wink:

Oke my bad, ik vatte je bericht anders op, excuus.

1 like

No problem. Dat heb je met woorden op “schrift”
 :slight_smile:

In de nacht lekken mijn borsten best veel melk, maar met een bh aan slapen vind ik niet lekker slapen. Hebben jullie nog andere tips of moet ik toch maar met een bh aan slapen?

Merkkleding wel hier. En ik breng het naar tweedehands kinderkledingwinkeltje hier in de buurt

Ooh dat is wel een goeie! Dat ga ik ook doen