Tips, ervaringen & aanraders #2

Wat is een fijne autostoel voor een peuter van 3,5, maat 98/104?

Hier precies hetzelfde. Kleine wordt volgende week 6 maanden. Afgelopen week werd ze om de 2 uur wakker, door hoesten, verstopt neusje. Ik gaf dan een wat kleiner flesje als overdag, want daar had ze genoeg aan als ze echt wakker werd en overstuur was. Inmiddels een week later slaapt ze al veel beter, meestal nog maar 1 keer s’nachts of eerder wakker, 6 uur ipv 07:30/8:00 uur.

Wij zitten nog op 6 a 7 flesjes van 160 +5. Wat dan weer veel flesjes zouden zijn en we zouden haar niet om 00:00 nog een fles moeten geven volgens het CB. Doe ik dus gewoon wel, ze meld zich nog zo vaak en grotere flessen drinkt ze niet op, en ze zat heel vaak verstopt tot krijsen aan toe…dus ik vind het wel prima zo.

Het kan zo maar een fase zijn, hier gaat het ook weer beter! Ik zou gewoon doen wat goed voelt en kijken wat werkt voor jouw kind.

1 like

Babyhapjes gemaakt vandaag voor in de vriezer! Superhandig om in melk zakjes te bewaren, zo zit er weinig lucht bij. Onder: zoete aardappel, wortel, broccoli en vermicelli en boven zelfde met nog sperziebonen erbij :smile:

Voel me lekker productief vandaag :smiley:

En zou t zelf ook eten dus de smaaktest is :100:

12 likes

Als het lente/zomer wordt doe je je baby dan een zomerjas aan? Of kan de baby ook in een trui met dekentje in de wagen? Mijn baby is nu rond de 3 maanden dus hij kan zich goed op temperatuur houden.

Zelf nog geen eervaring mee hoor, maar misschien elke x uur op het potje zetten zodat er niks meer overblijft voor de luier?

In had altijd een borgjasje van z8 als het wat kouder was. En later een gehaakt jasje/vestje van de Zara. Mijn kindje is van maart vorig jaar. En als heel warm is lekker ik de romper hoor!

1 like

Hoi! Wat zijn jullie tips/aanraders voor zwangerschaps apps?
Ik weet net 2 dagen dat ik zwanger ben en zie nu al door de bomen het bos niet meer🤣

1 like

L. is vrijdag 6 maanden, en we zijn nu bezig met vaste voeding toevoegen. Maar ik schrok een beetje van de schema’s die ik online zie, zoals deze: https://www.24baby.nl/baby/voeding/voedingsschema-baby-6-maanden/

We moeten nog beginnen aan opvolgmelk, en ik probeer elke dag nu een fruithapje en groentehapje te geven. Maar het gaat nog niet van harte en het lukte me vandaag niet om nog groente te geven, ze wilde om 18 uur echt de fles en daarna slapen. Hier hebben ze het al over pasta en brood? :open_mouth:
Is dat iets om me druk over te maken? Ze krijgt nu 5 a 6 voedingen a 150+10 en 5 schepjes. Ze kan nog niet echt rechtop zitten, want we gebruiken alleen nog de baby bjorn wipstoel, dus ik pureer nog maar even voordat we wat grovere stukken gaan geven.

Nee joh, neem je tijd. Food under one is just for fun.

3 likes

Nee hoor, echt niet druk om maken. Het zijn nog oefenhapjes. Je kunt het rustig en in haar tempo opbouwen.

3 likes

Hier nu 8,5 maand en ze begint nu pas een beetje beter te eten! Dus niet druk om maken hoor!

1 like

Ik vond ZwangerHap erg handig, om op te kunnen zoeken wat je wel en niet mag eten. Daarnaast Zwangerschap+ om te lezen over ontwikkeling van de baby.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk!!

3 likes

Gefeliciteerd!

Zwangerschap+ was ook een van mijn favorieten. Daar zitten echt hele mooie animaties in om te laten zien hoe je kindje groeit. Ze hebben daarna zelfs een baby+ app om de ontwikkeling nog verder te volgen.

1 like

Thanks @Luna en @Cactuss! ZwangersHap heb ik al, erg handig idd. De andere die jullie noemen ga ik even bekijken:)

Gefeliciteerd! Ik ook trouwens, daarom ben ik dit topic aan het doorlezen. Ik ben vooral op zoek naar tips tegen misselijkheid. Ik heb hier al anderhalve week 24 uur per dag last van.

1 like

Weet niet of dat kwaad kan voor kinderen, maar van dat ranzige nagelbijt spul op de bedrand enzo?

Thanks voor de antwoorden. Wat opvolgmelk betreft, zit daar nog een Max hoeveelheid per dag aan?

Vandaag de eerste flesjes en ze was gelijk van slag. Kon niet opbouwen en mengen, want de voeding was overal op en kon alleen deze vinden. Kan dit weer leiden tot verstopping?Is de samenstelling zwaarder?

Je mag ook gewoon nr1 blijven geven. Dat is het advies van de WHO ook :)!

Hoeft ze ook niet te wennen / mengen / etc :kissing_heart:

Te laat. Heb dus alleen opvolgmelk nu :anguished:

Iemand hier die toevallig ook een Joolz day 3 heeft? Vanaf wanneer hebben jullie deze omgebouwd naar het zitje? Onze baby van 8 maanden is nog vrij klein en kan nog niet zelfstandig zitten maar de reiswieg is ze ook duidelijk zat :sweat_smile:. Bij sommige kinderwagens kan je het zitje nog meer in ligstand doen maar volgens mij is dat bij die Joolz niet zo? Twijfel nu of we echt moeten wachten tot ze kan zitten/groter is.