Tips, ervaringen & aanraders #2

Haha ja we moeten die wagen dan echt ombouwen met de reiswieg (bij Joolz krijg je niet het zitje kant en klaar) vandaar dat ik het graag even wilde weten. Dacht dat de maxicosi voor langere tijd “slecht” was voor de rugspieren? :thinking: maar misschien bij 8 maanden niet meer… anders zou dat zeker een mooie oplossing zijn! Thanks :blush:

Omg ik heb zo veel filmpjes gezien maar deze dus niet :joy:. Thanksss a lot! Dan gaan we ‘m sowieso ombouwen.

Edit: sorry voor de dubbelpost

1 like

Een tip voor alle wat oudere kindjes thuis, @buro_bis op Instagram geeft elke dag om 11.00 uur op insta tv een gratis kindertheaterles en het is zoooo leuk!! :smiley:

3 likes

Ja klopt onze kraamzorg zei dat dus ook. Had ik het maar geweten want wij hadden (hebben) een hele onrustige baby die daar echt baat bij had gehad. Weet ik het nu iig voor een eventuele tweede :blush:

Bij 8 maanden hebben ze normaal gesproken wel genoeg rugspieren. En zo’n kindje zit toch ook niet elke dag uren achter elkaar in de kinderwagen. Weet niet of je kindje omrolt, volgens mij is dat vaak het moment van ombouwen. Of dat ze te groot zijn voor de wiegbak.

Voordeel van nu thuiswerken is dat we nu echt serieus met de zindelijkheid aan de slag kunnen.
Heb een zindelijkheidsbox besteld. Vast vreselijk overpriced maar nu klungelen we ook maar wat aan.
Ben benieuwd!

Wat zit er in een zindelijkheidsbox? Een dweil? :stuck_out_tongue:

5 likes

Hahah! Ja dat zou mooi zijn.
Nee er zit in:

• instructies
  • beloningskaarten
  • stickers
  • plas diploma

Natuurlijk voor de plas diploma gedaan! :wink: nee die instructies lijken mij wel handig. Ben benieuwd, wordt straks bezorgd.

2 likes

Wij zijn vandaag begonnen. Ze heeft net 1 ongelukje gehad toen m’n ouders binnen kwamen en ze van spanning verstopt zat. Verder zegt ze “hè Mamma, plas uit!!” En dan loopt ze naar t potje

4 likes

Nee dat is waar hoor maar werd mij toen zo op het hart gedrukt, vandaar. Ze rolt nog niet helemaal om maar wel op haar zij en wordt gewoon heel onrustig dat ze niks kan zien/weinig bewegingsruimte meer heeft.

Als alles echt compleet dicht gaat ga ik me er ook aan wagen :ok_hand:

Onrustig in de wiegbak bedoel je hè. Ik zou het zelf dan ombouwen, maar ik ken jou kindje verder niet. Dus gewoon je eigen gevoel volgen.
Mijn neefjes zijn ook 8 maanden en net begonnen met af en toe omrollen en mijn zusje heeft een kleine maand geleden de wagen omgebouwd.

2 likes

Hoe hebben jullie de overstap gedaan van opvolgmelk naar gewone melk? En dan vooral: wanneer geven jullie de gewone melk? Zijn jullie snel gestopt met opvolgmelk? Geven jullie de gewone melk in een beker of nog in de fles?

Ik lees overal dat een dreumes van 1 ongeveer 300 ml melk mag krijgen, maar M krijgt nu nog zo’n 600ml opvolgmelk per dag? Ik snap ook niet helemaal wanneer het Voedingscentrum en het CB dan aanraden dat een kind de melk krijgt, want ik kan me niet voorstellen dat M snel zonder avondfles kan. Voor het beeld, ze krijgt nu nog ongeveer dit:

12.00 uur: fles van 120+4 of 150+5 (bouwen een beetje af)
17.00 uur: fles van 180+6
23.00 uur: fles van 210+7

Vaak komt ze ook om 4 uur ‘s nachts nog, die fles proberen we af te bouwen dus dan krijgt ze 120+3.

Als ik Google kom ik alleen maar op andere fora en vind nergens een duidelijk overzicht.

Eerlijk: Ik doe ook maar wat. Ons zoontje is 14 maanden en krijgt ook nog poedermelk.

Ik geef hem soms tussen de middag bij zijn boterham een beetje koude gewone melk uit een rietjesbeker. Drinkt hij maar een paar slokjes van, niet al te enthousiast.

Opvolgmelk nummer 2/3/4 enz. heb ik nooit gegeven. Daarmee bedoel ik dat ik na het stoppen met de borstvoeding alleen maar poedermelk nummer 1 (0-6 maanden) heb gegeven en dat krijgt hij nu nog steeds.

Sochtends na t wakker worden
rond 7:00u een fles van 150ml.
Savonds voor het naar bed gaan
rond 19:00u een fles van 150ml.

Hij wordt zo lekker loom van die avond fles, ik wil er nog niet mee stoppen eigenlijk.

En als hij nog wel eens snachts ergens tussen 2 en 4 loopt te spoken geef ik hem ook gerust nog een fles van 150ml.

Oh en verder drinkt hij op een dag wel heel veel water of een smoothie of sapje. Maar koude gewone melk, niet echt een succes.

1 like

Wij geven met 16 maanden nog een ochtend en avondfles poedermelk (momenteel 210+7 tijdje geleden nog 240+8). Het CB hier raadt juist aan om poedermelk te blijven geven, dus kwaad zou het vast niet kunnen. Met de 15 maanden controle zei de arts dat 2 flessen per dag ideaal is. Jou kindje is wat jonger toch? Ik denk dat jullie goed bezig zijn met het af proberen te bouwen, maar ik zou er ook geen drama van maken je kindje het wel nodig heeft.

1 like

Ik ga vanaf volgende week een combinatie maken. Hij is dan 1 jaar.

Geen idee of hij gewone melk ook lekker vind. Hij geniet nu nog erg van de poedermelk.
Wat ik ga doen. De ochtend en avond krijgt hij dreumes poedermelk en tussen de middag half volle melk (warm of koud)

1 like

Wij doen wat goed voelt voor J, ze is anderhalf.

In de ochtend 120 ml poedermelk. Voor het middagdutje 90 ml poedermelk. Voor het slapengaan in de avond een halve papfles van zo’n 150 ml.
Ze kreeg eerst een hele papfles en die bouwen we af.

Overdag drinkt J veel water, af en toe thee, en fruitsap verdund met water. Laatste doe ik vooral om haar aan verschillende smaken te laten wennen.
Volgens het CB mogen we stoppen met poedermelk maar ze heeft er nog wel echt behoefte aan, ze slaapt er beter op.

1 like

@Kindercola @Bathwater @morange @Maison @FrauHelga

Bedankt voor jullie reacties! We kijken sowieso altijd een beetje aan en moeten hiermee ook maar een beetje gaan testen.

Geen gek idee om de flessen overdag te vervangen voor gewone melk en dan ‘s avonds nog opvolgmelk te geven. We geven ‘s ochtends vaak geen melk trouwens (ze eet een broodje) omdat ze ‘s nachts nog een flesje wil.

2 likes

Helemaal prima toch, kijk gewoon hoe het gaat!

Zullen kindjes snel een schoenmaat overslaan? Hij is nu 16 maand een draagt al een tijd maat 20. Hebben schoenen gezien met goede korting, maar twijfel over 21 of 22.