Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik vond de Weleda billenzalf zelf het allerfijnste, dan verdwenen alle klachten super snel bij hem.

Ik heb mezelf alles van Naif cadeau gedaan voor de geboorte maar ben er eigenlijk helemaal niet blij mee :sweat_smile: het reageerde een beetje raar met mijn baby waardoor hij de hele tijd muffig rook als ik hem daarmee gewassen had. Olie gebruikten we niet bij hem, dus nu pas na 10 maanden begin ik het een beeetje te gebruiken (maar meer op mezelf om het maar op te krijgen)… vond het allemaal heel overbodig sorry :smile:

Naif is heerlijk :grinning:

Mijn vriend heeft ook een vitaal beroep dus we werken niet allebei thuis. Deze week hebben mn schoonouders nog 2 dagen opgepast maar daar zijn we nu toch maar mee gestopt voor de zekerheid.
Het is lastig maar ik probeer ook tijdens dutjes zoveel mogelijk te doen en heb gister op mn vrije dag ook nog wat gewerkt. Gelukkig is mn manager heel begripvol.
Denk dat ik mn uren (werk 32 uur) ook maar uit ga smeren over meer dan de normale 4 dagen. Moest wel erg wennen aan thuis werken en het systeem ligt ook regelmatig plat dus ben niet heel productief geweest deze week. Ons team werkt nu in 2 ploegen en ben ingedeeld in de eerste van 7 tot 14h en dat vind ik wel heel fijn. 'S avonds werken ga ik ook niet meer doen. Niet echt tips dus maar wel fijn om herkenbare berichten te lezen hier van andere thuiswerkende ouders. Ik denk dat we vooral niet te streng moeten zijn voor onszelf. Al het werk wat ik kan doen is meegenomen en als mn kind nog in leven is aan het einde van de dag dan ben ik tevreden :sweat_smile:

2 likes

Haha nee snap ik hoor. Mijn baby is dan wel 8 maanden maar is nog wel echt klein (onder de 7 kilo, maat 68). Het is alleen dat ze mentaal natuurlijk wel gewoon 8 maanden is en alles wil meemaken dus ze werd helemaal gek in die ligbak. Echt zitten kan ze nog niet maar we hebben 'm inmiddels toch omgebouwd en dat gaat echt helemaal prima!

We werden echt helemaal knettergestoord van de kids en dan weer tekenen en dan weer verven en overal zooi, dus we hebben dit gekocht voor ze.
Echt superleuk en je hoeft er niet naar om te kijken! Ideaal voor coronatijden.
https://www.bol.com/nl/p/rx-goods-magische-kleuren-water-tekenmat-incl-29-accessoires-aqua-magic-tekenen-tekenbord-mat/9200000124889904/
Wow hij is opeens veel duurder dan toen ik hem gister kocht :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wat doe je normaal op vrije dagen met hem?
Ik probeer daar aan vast te houden, wat basically betekend dat ik een rondje fiets, maar niet ergens heen, en idd op de grond zit met auto’s en dieren haha (16mnd).

En inderdaad; dat is kut met thuis werken.

Ik kwam dit net via IG tegen: www.droomdeurtjes.nl

Ziet er zooooo zoet uit! Ik weet al wat Babyzus voor haar verjaardag (december haha) gaat krijgen.

4 likes

Ik heb hem in babytijd 4x gebruikt. Vanaf het buggy-zitje wel vaker, daarvoor had ik hem beter niet kunnen hebben want m’n zoontje wilde er niet in en lag er alleen maar te huilen.

2 likes

Deze zijn echt een dikke hit! Eet zelf stiekem ook mee

6 likes

Ja inderdaad, @Konijntje wij hadden de eerste drie maanden helemaal geen kinderwagen en alles gedaan met de draagdoek. Daarna hebben we de Easywalker XS gekocht met een ‘soft cot’, wat eigenlijk een reisbuggy is, maar we dus vanaf 3 maanden wel afwisselend gebruikte met de draagdoek. Ik vond het zo zonde om een wagen met bak te kopen terwijl ze daar misschien maar 6 maanden in zou liggen. Dus ben wel tevreden zo, heb nu ook weer een draagzak gekocht die ik ook wel eens gebruik.

2 likes

Ik gebruik Weleda crème bad. Die ruikt zo lekker!

Hier ook tweedehands. Vind het nieuw echt veel te duur…

Huh, maar jouw baby is heel jong toch? Hoe kan hij dan te groot zijn voor de Maxicosi?

Oh dat is balen!

Ja oké maar het ging nu gewoon even over de maat van de baby. En in dit geval viel het gewoon op dat een baby van 4 maanden niet meer in een maxicosi past, maar dat bleek dus iets anders te zitten.

2 likes

Tips voor een autostoel? Maxi cosi wordt echt te klein nu. We hebben nu niet zo’n basis voor isofix en denk dat we dat ook niet nemen (te duur).

Oh vervelend, dit had ik ook! Niet echt tips maar ik merkte dat ik er vooral last van had als ik (langere tijd) moest zitten. Op een harde ondergrond was het helemaal drama.

Je zou zo een orthopedisch wiebelkussentje kunnen proberen!

1 like

Het beste is om even te passen met je kindje. Maar dat gaat moeilijk worden denk ik door corona.

Je zou de anwb test kunnen nalezen en daaruit een keuze maken. Sommige zitjes zijn wat breeder dan andere. Wij hebben smalle kindjes dus een maxi cosi tobi was hier geschikt. Die kun je ook nog wat kantelen. Maar ja de ander zweert weer bij een römer bijvoorbeeld, of een cybex. Het is ook zo persoonlijk.

Wij hebben de maxi cosi Tobi.
Heel fijn simpel stoeltje. Zonder draaifunctie maar wel met opstaande riempjes (handig) en kantelstand (die ik overigens wel echt minimaal vind kantelen, had platter gemogen van mij)
Ik zag door de bomen het bos niet meer en heb toen eindeloos reviews zitten lezen.
Uiteindelijk gewoon naar babypark gegaan, kind er ter plekke in gepast en gekocht.