Tips, ervaringen & aanraders #2

L heeft dat echt super lang gedaan. De één snapt het volgens mij gewoon eerder dan de ander. Volgens mij is het ook een vrij normale reflex dat ze dat doen.

2 likes

Die van mij snapte er de eerste paar keer ook niks van. Ik ben er inmiddels achter dat ze banaan niet lust, tenzij ik het pureer met appel. Anders gaan de lippen stijf op elkaar! . :joy: Weet niet hoe oud je kleine is? Maar ik had hetzelfde, het CB had het ook al over brood geven… nou die van mij eet net wat, dus ik blijf het lekker rustig aan doen. Ze eten vanzelf wanneer ze er aan toe zijn.

1 like

Ja is normaal, hij snapt het principe van happen en doorslikken dan nog niet. Even paar weken laten rusten en over een tijd nog eens proberen.

1 like

Dan zit het reflex nog op de voorkant!
Bij de kleintjes methode / rapley leggen ze als de signalen van klaar zijn voor vaste voeding oa uit dat dat reflex naar de achterkant is verschoven :)! (& daarnaast zelfstandig zitten en dingen naar de mond kunnen brengen).

Dus zou gerust even wachten :slight_smile:

1 like

Nou… het is een beetje landelijk beleid nu.
Eerste afspraak met 12 weken en geen afspraken tussen 16 en 27… dus ik vrees ervoor.
Ik val zelf echt NET in die termijn, waardoor we van week 14 tot 27 geen controles hebben nu :frowning:

Krijg echt amper wat uit mijn handen. Mijn vriend werkt in een vitaal beroep dus is gewoon de hele dag of nacht weg en ik zit met een peuter van 2,5 jaar. Moet zeggen ‘s avonds ben ik echt kapot maar ga proberen een inhaalslag te maken dit weekend. Maar ik werk “maar” 24 uur en probeer dat maar gewoon een beetje over de hele week te smeren, ipv 3x8 te werken.

Balen zeg! Ze is nu 15 weken. Lijkt me heel erg vervelend, ik vond de normale controles vorig jaar al zover uit elkaar liggen.

1 like

Ben wel jaloers dat je alles mag schrijven.

Toy boys kijk ik ook. Inderdaad spannend alleen erger me aan Andrea.
Mijn vriend komt elke net tijdens die stripscene’s binnenlopen en gelooft niet dat het een spannende serie is. Hij denkt wat fouts hahaha

Ik vond de Weleda billenzalf zelf het allerfijnste, dan verdwenen alle klachten super snel bij hem.

Ik heb mezelf alles van Naif cadeau gedaan voor de geboorte maar ben er eigenlijk helemaal niet blij mee :sweat_smile: het reageerde een beetje raar met mijn baby waardoor hij de hele tijd muffig rook als ik hem daarmee gewassen had. Olie gebruikten we niet bij hem, dus nu pas na 10 maanden begin ik het een beeetje te gebruiken (maar meer op mezelf om het maar op te krijgen)… vond het allemaal heel overbodig sorry :smile:

Naif is heerlijk :grinning:

Mijn vriend heeft ook een vitaal beroep dus we werken niet allebei thuis. Deze week hebben mn schoonouders nog 2 dagen opgepast maar daar zijn we nu toch maar mee gestopt voor de zekerheid.
Het is lastig maar ik probeer ook tijdens dutjes zoveel mogelijk te doen en heb gister op mn vrije dag ook nog wat gewerkt. Gelukkig is mn manager heel begripvol.
Denk dat ik mn uren (werk 32 uur) ook maar uit ga smeren over meer dan de normale 4 dagen. Moest wel erg wennen aan thuis werken en het systeem ligt ook regelmatig plat dus ben niet heel productief geweest deze week. Ons team werkt nu in 2 ploegen en ben ingedeeld in de eerste van 7 tot 14h en dat vind ik wel heel fijn. 'S avonds werken ga ik ook niet meer doen. Niet echt tips dus maar wel fijn om herkenbare berichten te lezen hier van andere thuiswerkende ouders. Ik denk dat we vooral niet te streng moeten zijn voor onszelf. Al het werk wat ik kan doen is meegenomen en als mn kind nog in leven is aan het einde van de dag dan ben ik tevreden :sweat_smile:

2 likes

Haha nee snap ik hoor. Mijn baby is dan wel 8 maanden maar is nog wel echt klein (onder de 7 kilo, maat 68). Het is alleen dat ze mentaal natuurlijk wel gewoon 8 maanden is en alles wil meemaken dus ze werd helemaal gek in die ligbak. Echt zitten kan ze nog niet maar we hebben 'm inmiddels toch omgebouwd en dat gaat echt helemaal prima!

We werden echt helemaal knettergestoord van de kids en dan weer tekenen en dan weer verven en overal zooi, dus we hebben dit gekocht voor ze.
Echt superleuk en je hoeft er niet naar om te kijken! Ideaal voor coronatijden.
https://www.bol.com/nl/p/rx-goods-magische-kleuren-water-tekenmat-incl-29-accessoires-aqua-magic-tekenen-tekenbord-mat/9200000124889904/
Wow hij is opeens veel duurder dan toen ik hem gister kocht :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wat doe je normaal op vrije dagen met hem?
Ik probeer daar aan vast te houden, wat basically betekend dat ik een rondje fiets, maar niet ergens heen, en idd op de grond zit met auto’s en dieren haha (16mnd).

En inderdaad; dat is kut met thuis werken.

Ik kwam dit net via IG tegen: www.droomdeurtjes.nl

Ziet er zooooo zoet uit! Ik weet al wat Babyzus voor haar verjaardag (december haha) gaat krijgen.

4 likes

Ik heb hem in babytijd 4x gebruikt. Vanaf het buggy-zitje wel vaker, daarvoor had ik hem beter niet kunnen hebben want m’n zoontje wilde er niet in en lag er alleen maar te huilen.

2 likes

Deze zijn echt een dikke hit! Eet zelf stiekem ook mee

6 likes

Ja inderdaad, @Konijntje wij hadden de eerste drie maanden helemaal geen kinderwagen en alles gedaan met de draagdoek. Daarna hebben we de Easywalker XS gekocht met een ‘soft cot’, wat eigenlijk een reisbuggy is, maar we dus vanaf 3 maanden wel afwisselend gebruikte met de draagdoek. Ik vond het zo zonde om een wagen met bak te kopen terwijl ze daar misschien maar 6 maanden in zou liggen. Dus ben wel tevreden zo, heb nu ook weer een draagzak gekocht die ik ook wel eens gebruik.

2 likes

Ik gebruik Weleda crème bad. Die ruikt zo lekker!