F. doet ook maar hele korte slaapjes overdag. Ze slaapt langer als ze buiten ligt, thuis ligt ze in de kinderwagenbak (dat past nog nét) en op het kdv in een lutjepotje.
Volgens mij is het ‘aan elkaar koppelen’ van slaapcycli (die dus ieder 45 min duren) iets wat ze met de tijd leren en kun je er niet echt iets aan doen om dat te versnellen.
Ik zou de tijd dat ze wakker is tussen korte slaapjes gewoon ook verkorten dan denk ik, zodra ze tekenen van vermoeidheid vertoont gewoon weer naar bed doen. Is lastig maar denk dat het iets is wat je ff uit moet zitten. Je kindje is nog niet zo oud toch?
Ik denk dat je baby dit zelf op den duur gaat regelen. Hier deed hij eerst ook alleen maar slaapjes van 45min.
Toen hij voor de eerste keer 1,5uur sliep stond ik echt te juichen.
Nu slaapt hij al maandenlang 2x per dag tussen de 1,5 en 2 uur. Soms 2,5uur, maar dat gebeurd zelden.
@Kameleon
Ik gebruik Zwitsal luiers en aangezien wij een jongen hebben die op z’n buik slaapt draai ik de luier voor de nacht om.
Hier werkte een lakentje en dekens ook niet dus hij slaapt in een puckababy 4 seizoenen slaapzak met mouwen eraan. Eronder een romper en pyjama voor de nacht. Op zijn kamer is het altijd 18 graden.
Ja dat punt dat ze van echte newborns naar baby gaan en dus niet meer uren aan een stuk slapen
Sterkte
Ja donker maken en elke keer precies hetzelfde ritueel doen als ‘s avonds doen werkt goed. Dat dagnachtritme krijgen ze vanzelf wel door. Maar hier heeft hij ook lang maar 45 minuten per keer geslapen. Daarna gewoon wakker en dan 1,5 uur later weer in bed leggen voor weer drie kwartier slapen.
En hebben jullie dan nu de hele 4 seizoenen slaapzak aan? Alle delen?
Ja alle delen. Ik deed hem eerst zonder mouwen aan maar dan werd hij sneller wakker met hele koude armen en handjes.
Maar misschien hebben wij wel een koukleum?
Hij ligt nu te slapen met z’n kleren aan plus de hele slaapzak
Heeft er iemand ervaring met een kind van 13 maanden dat veel eet? Ben een beetje bang dat mijn baby teveel eet…Gaat huilen als het niet snel genoeg klaar is en weer huilen als het op is. Dan geven we maar wat meer…We geven nu zo’n 300 gram (groenten, pasta en soms wat vlees) en dat is een stuk meer dan ik online lees Alles gaat verder volgens mij prima en baby weegt denk rond de 11 a 12 kilo
Ah thanks, daar was even een kleine taalbarriere maar ik snap m!
Het soort badstof elastiekje van jouw foto die blijven vaak niet goed zitten, gaan glijden in kinderhaar.
Hier werken de kleine siliconen elastiekjes het beste en anders de kleine stoffen.
Qua knipjes gewoon de klik-klak knipjes.
Schuifspeldjes en klemmetjes glijden er ook weer snel uit.
Hartjes voor de woorden froufrou en rekkertje
Ik heb via Instagram hele leuke clipjes besteld bij Minimonster en Klein Leer. Kun je zelf dingen samenstellen; kleur kiezen, grootte, type speldje etc
Ik moet bij froufrou dus altijd denken aan dat paard uit de film de aristokatten. Of zo’n koekje. Maar het is dus ( in het nederlands) een pony.
Oooh brainwave! Misschien heette het paard uit de aristokatten daarom froufou! Omdat het een pony was!
F. ligt te slapen met grotere maat luier om.
En in een romper met lange mouwen, broekje, sokjes en 4 seizoenenslaapzak aan.
Ben benieuwd! Fingers crossed!
Wow!!!
Hier hielp een muziekje of zo’n hartslag geluid app super goed.
Ja een elastiekje! En ik ben dol op Vlaamse woorden, strooi ze vooral rond
Ik lees al jouw berichten altijd met een vlaams accent in mn hoofd haha
@Zitzak ohhh wat een leuke sites! Hier is een speldje binnenkort ook nodig. Haar froufrou komt bijna over haar ogen!
Hier draagt ze een lange mouw romper en maillot. Is dat misschien een optie? Je kan eerst de maillot aandoen en daarna romper dicht doen.
H&M?
E?