Ja, doe ik ook. Bevalt goed hier!
Ik heb die van doomoo. Kan je in lengte verstellen en bij hoofd gedeelte zit ademend gaas dus mag ook slapen. Zelf niet in de nacht laten slapen alleen overdag. Hoes kan gewassen worden.
Was iets van 70 euro, wel prijzig maar niet zo duur als de sleepyhead.
Ik had er 2 van Blanqi. Zijn wel duur maar geven echt veel steun, zijn van heel fijn zacht materiaal en ik heb er de laatste maanden in gewoond. Deed er dan een lang shirt met blouse of vestje overheen, of een oversized trui.
H&M heb ik ze van
Hmm Ik heb nu deze bijna om de dag aan, en tot nu toe echt goed stevig (week of 7 nu!)
Het is ook hele stevige stofâŠ
MAMA Zachte legging https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0764919001.html
Dankje meiden voor alle reacties! Heb die van de Zeeman gehaald in een maatje groter. En anders pak ik mijn vriend zijn boxers wel haha. Draag nu ook alleen maar zijn shirts dus dat kan er nog wel bij
Wij hebben bewust niet geslaaptraind. Maar heb misschien een (laangâ:joy:) positief verhaal over dat het allemaal goed komt haha
Baby heeft tot ongeveer 9-10mnd in onze armen âinâgeslapen, vooral aan de borst viel ie in slaap. Ook op kdv hebben ze âm altijd in slaap gewiegd (of in hangwieg op de groep of in draagzak). Sliep dan ook kort, 45-60min vaak.
Na 10-11 maanden ging het geleidelijk aan gewoon steeds makkelijk. Hij viel niet meer in slaap aan de borst maar konden hem vaak (9/10x) wel wegleggen met speen en knuffel.
Hij sliep ontzettend veel in de draagzak ook, en liet nooit echt slaapsignalen zien⊠hij ging slapen als hij dat wilde. Als we knuffelden of in de draagzak zat haha. Pas na die 9-10mnd ging ie duidelijk naar structuur van 2 slaapjes toe en nu (15/16mnd naar 1 slaapje). Toen merkte we aan hem dat ie âjengeligâ werd, en door zn voetjes zakte, en op geven moment ook zelf âmelkâ of âbedâ gebaarde
Na deze periode ging ie ook meer en meer doorslapen, daarvoor kwam ie nog zeker 2-3x voor een tiet tussen 20.30-8.30âŠ
We slapen bewust (veilig) samen, dus âs nachts deden we de gesloten cosleeper open en sliep/slaapt in de maternale houding bij mij. Maar inmiddels slaapt ie vaak (eh het is echt op 1 hand te tellen dat ie wakker wordt in de maand) op zn eigen deel de nacht door (20.30-8.00). En in de middag van 12-15âŠ
Als ie âs nachts wakker is fluistert ie wel eens âmama?â En zeg ik: âmama is hier lieverdâ, leg een hand op zn buik of hij kruipt tegen me aan en slaapt verder
Dat was mijn spreekbeurt
Dankjulliewel voor alle baby nest tips!!
@Dr.Watson die van kleine keutel zijn idd heel leuk maar die merk naam staat me zo erg tegen haha, erg he dat zoiets je kan tegenhouden in de aankoop
We gaan voor een sleepy head! Verwachten een zeer grote baby, maar toch maar eerst de deluxe, kunnen we altijd daarna nog de grand aanschaffen. Ons babyTJE moet waarschijnlijk direct maatje 62 aan bij de geboorte haha
Ja ze vallen gewoon op maat. Ik draag normaal xs/s en had van de Blanqi leggings s. Eerst een m omdat ik online las dat ze klein vielen, maar die was echt te wijd om mijn taille dus omgeruild.
Deze legging is echt mijn leven op dit moment. Persoonlijk vind ik hem voor binnen geschikter dan voor buiten. (Valt voor mij in de categorie joggingbroek)
Jaa in deze kleur wel haha! Maar volgens mij hebben ze âm ook jn t zwart hihi
Mijn dochter was 4780 gram maar paste gewoon in 50/56 hoor! Niet lang haha, maar toch.
Edit: ze werd trouwens tijdens zwangerschap al heel gemiddeld ingeschat, terwijl ik altijd al zei dat ze groot zou zijn. Mijn familie maakt alleen maar grote babies
Oh dat zeiden ze hier ook. Klopte geen r**t van. Baby was uiteindelijk 3645 en kon gewoon nog 2 maanden in 50/56. Dus niet druk over maken
Bij mij zeiden ze ook dat de baby heel groot en lang zou zijn. Nou hij was 49 cm en woog 3385 gram. Hij heeft nog 2 maanden in maat 56 gezeten haha. Maar ik had ook heel veel maat 62 gekocht en een paar dingen 56. Je baby groeit er zo in haha
Mijn baby woog iets meer dan 4 kilo (en werd ook al steeds groot geschat) Wij hadden alleen 56 en 62 (van Zara) en één pakje 50 van zijn overgrootmoeder. Daar hebben we hem ingepropt als geboortepakje, maar binnen 2 week kon hij daar echt niet meer in. 56 (en 62 van Zara) kon hij nog wel een tijd aan hoor.
Ik denk dat bij de meeste babyâs de spek er pas later aankomt, wat maakt dat ze een maat 62 goed âopvullenâ. En omdat ze nog wat
âsmalâ zijn na geboorte ze (ongeacht lengte/gewicht - uitzonderingen daargelaten) vaak nog wel de nodige tijd in maat 50/56 kunnen.
Onze dreumes (14 maanden) is inmiddels klaar met haar ochtend dut. Nu alleen nog een middagdut.
Nu ontwaakt ze om 6.30, en douchte ik op mijn dagen thuis tijdens haar ochtendslaapje.
Iemand tips om toch te douchen als ze wakker is?
(Ik weet dat zeer waarschijnlijk het enige juiste antwoord is - als ze nog slaapt voor 6.30u, maar ik ben nog in de ontkenningsfase omdat ik me er niet aan kan overgeven dat ik op vrije dagen al om 6.15u mân nest uit moet ).
Ze is erg ânieuwsgierigâ en trekt daardoor alle laatjes open, wc-rollen compleet los, prullenbakken open etc.
Ik douche vaak âs avonds en ook vaak met dreumes. Die speelt dat beetje in de douche.
Daarna een badjas aan en dan droog ik me af en hij âookâ. Maken er een spelletje van zegmaar.
En dan leg ik het aankleedkussen op de grond jn de badkamer en al zn kleertjes en luier ook. Dus dan kleed ik hem daar aan
Ik heb slaaptraining gedaan vanaf 2 maanden en nu is mijn baby 8 maanden.
Ik heb de methode van âBaby in een droomritmeâ gedaan. Werkt super! Ik kon vanaf 4-5 maanden mijn baby wakker in bedje leggen en ze valt dan zelf in slaap. En ze heeft al een hele tijd een mooi ritme.
Deze methode is zonder laten huilen, en werkt met wakkertijden. Het heeft mij heel erg geholpen!