Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik ben over 4 weken uitgerekend en wil borstvoeding gaan geven. Maar ik bedacht me gister dat dat misschien niet gaat lukken en dat het dan handig is om wat zaken mbt flesvoeding te hebben. Maar wat heb ik dan nodig? Verschillende flesjes, schoonmaakborstel, droogrek, etc? Iemand die me een beetje een basis kan geven? :grimacing:

1 like

Veel mensen zullen zeggen dat je je daar niet druk over hoeft te maken en dat dingen snel gekocht zijn :stuck_out_tongue: maar ik wilde het ook in huis hebben. Heb geen droogrekken enzo, belangrijkste: voer, flesje en die borsteltjes zijn ook wel handig ja. Zou ook gewoon met 1 flesje beginnen (die van Philips Avent zijn bijv fijn en.m niet duur).

1 like

Haha dat was mijn eerste instelling ook, maar deze hele Corona crisis zorgt er voor dat ik dat toch al geregeld wil hebben :grimacing: Dankjewel!

Heb je al een kolf? Zo ja, zou ik dat merk flesjes kopen. Vond dat zelf heel chill dat ie die flesjes direct op de kolf kon doen haha (luxe dingen)…
Ik zou verder alleen een fles in huis halen, daarmee red je het wel, tot de rest binnen is als het al nodig is :)! Ik heb alleen mijn eigen ervaring maar hier had de kraamzorg en VK altijd wel een portie zakje KV als het noodzakelijk was.

Verder had ik voor m’n bevalling alvast prenataal gekolfd! Hier was het niet nodig maar dat kan je de lucht / ruimte geven de melkproductie op gang te laten komen. Verder alvast goede IBCLC lactatiekundigen opgeschreven hier in de buurt zodat ik dat niet “in the heat of the moment” zou hoeven doen :slight_smile:

& Mocht het je interesseren, er bestaat ook donormelk :slight_smile:!

Ik douche altijd, als hij in badje zit. Lekker multitasken

1 like

Ik zet idd ook vaak het badje in de douche haha. Daar vermaakt ie zich makkelijk een half uur in haha!
Soms kan ik mezelf zelfs afdrogen voor ik hem er uit haal :sweat_smile: :crazy_face:

1 like

Ga ik eens proberen! Thx!

1 like

Thx voor de tips! Ik ga eens proberen haar te laten spelen in de badkamer. Speelgoed blijft een lastige, we hebben echt de wereld aan speelgoed, maar het interesseert haar na 5 minuten al niet meer. Wat haar vooral interesseert is alles wat niet mag, kabels uit de muur trekken, opladers, plantenbladeren kapot trekken, hondenbrokken, telefoons, afstandsbedieningen, wc rollen afrollen in de badkamer, etc… Deze ‘fase’ duurt hier inmiddels 7 maanden. Na hoelang werpt consequent NEE zeggen en afleiden zijn vruchten af? :sweat_smile:

2 likes

Daar is ze schoonmoeder voor, helaas :woozy_face:

2 likes

Heeft iemand tips tegen baby acné? Eigenlijk denk ik dat met rust laten het beste is…
Ze zit er echt onder: wangen, voorhoofd, beetje hoofdhuid, hals, nek. Op haar wangen krabt ze er ook soms aan als ze met haar armen maait.
Ik zorg nu dat het gewoon schoon en droog blijft, maar als iemand een geniale tip heeft, hoor ik het graag :blush:

Oh, juist wel vet? Ik dacht aan normale acné, wat vaak ontstaat bij een vette huid en talgophopingen, dus dacht juist beter niks smeren :sweat_smile:
Dan ga ik het toch lekker insmeren. En idd sokjes om de handen aantrekken tegen het krabben.

Ah, zo. Dat is idd wel logisch. Ik weet dat het vanzelf weggaat, maar dacht dat er misschien iets was waardoor het sneller kan gaan. We wachten het rustig af :slight_smile:
Thanks!

Ik gaf de oudste wel eens een los snoertje. Daar vermaakte zich dan vaak wel een tijd mee. Of een oude afstandsbediening. Dat vinden ze op 1 of andere manier toch het interessantst. En dat vind ik niet erg! De jongste heeft nu ook een beetje die fase. Dus die krijgt die dingen ook nog in d’r hand gepropt. Lekker rustig

1 like

Heeft iemand het boek van peuter tot kleuter gelezen? En is het wat? Ben niet zo van de regimes en ritmes. Maar vind het wel leuk om tips te lezen over hoe om te gaan met opstandige brutale peuter pubertjes.

Haha dit!! Wat is de magic van die afstandsbediening?!

1 like

Ik moest even terug zoeken naar je bericht, maar kun je mij vertellen/laten zien hoe ik het tuigje aan de achterkant moet vastmaken?
Ik heb hem inmiddels binnen maar ik begrijp niets van de karige uitleg op de verpakking hoe ik hem moet bevestigen aan een stoel!

Vraagje. Onze jongste wordt binnenkort 1 en wil zijn eigen prakje niet meer. Hij zit ons elke keer het eten uit de mond te kijken en wil persè eten wat wij eten. De oudste is een verhaal apart qua eten vanwege zijn beperking dus dit is voor ons helemaal nieuw. Ik weet niet zo goed hoe ik de overgang naar met de pot mee eten moet aanpakken, we eten vaak pittig en heftig gekruid eten. Iedereen zegt dat ik het voor ons zelf dan later moet kruiden maar bij gerechten waar het even moet pruttelen werkt dat niet zo :smirk: dus het lijkt mij het makkelijkste om ons menu er wat op aan te passen. Iemand tips voor gerechten die kidsproof zijn? Wij eten vegetarisch. En hoe doe ik dat met stukjes? Gewoon alles wat fijner snijden of toch even met de staafmixer? Stukjes eet hij wel goed maar ik vind het best eng :confused:

Wij geven M eigenlijk altijd al een variant van wat wij eten, en ze is nu net 1 geworden maar eet al een maand of twee zoveel mogelijk hetzelfde als wij, alleen dan zonder zout.

Wij eten zelf niet pittig, maar wel altijd met kruiden. Een kindje mag gewoon kruiden eten, maar als het te pittig is kun je natuurlijk altijd je eten maken, een portie eruit halen en dat in een apart pannetje verder laten pruttelen.

Vandaag aten we een soort auberginestoof met platbrood, dus dat heet M gewoon meegegeten. Gisteren aten we een pasta met tomaten, dat is sowieso favoriet bij haar.
Van de week aten we een keer makreelsalade (ik eet overwegend vegetarisch met af en toe wel vis, maar M krijgt helemaal vega), toen hebben we voor haar bietjes, aardappel en geitenkaas (wat er bij ons ook in zat) gemaakt.
(Vega)kip, kerrie, rijst werd voor haar hetzelfde maar dan geen vegakip maar een gekookt ei.
Zelfgemaakte pizza krijgt zij gewoon een kleine met alleen tomaat en mozzarella.

Bovenstaande was onze afgelopen week, maar ik weet natuurlijk niet wat voor dingen jullie normaal eten, maar ik zou gewoon proberen te kijken hoe je dat aan kan passen naar een kleintje.

2 likes

En pureer je dit dan nog? En mix je alles door elkaar of bordje met bijv losse aardappel, geitenkaas en bietjes?

Ik worstel hier ook nog een beetje mee. Kook nu nog apart voor ze maar heb daar eigenlijk geen zin meer in :joy:

1 like

Ik heb niet meer gepureerd sinds een maand of 4/5 denk ik, geef gewoon hapklare stukjes en geef er een vork bij voor de vorm haha. Help soms wel met wat happen nemen en als ik bijvoorbeeld yoghurt geef voer ik haar wel, maar laat haar verder het grotendeels zelf doen. Dat gaat wel beter sinds ze ongeveer 10 maanden is ofzo, daarvoor voerde ik haar nog wel meer.

1 like