Ik gebruik bij poepluiers vaak ook een bakje water met hydrofiel washandje inderdaad, net zo makkelijk.
Maar voor plasluiers (zeker nu ze al 2 is en alles leuker is dan verschoond worden) vind ik lotiondoekjes wel makkelijk.
Qua uitslag heb je volgens mij wel gelijk hoor, mijn oudste heeft heel veel eczeem en kon ook niet tegen de doekjes die ze op het kdv gebruikten.
Ik heb ook al zoveel soorten geprobeerd maar ons zoontje kreeg overal uitslag van. Hele dure en hele goedkope.
De enige waar hij tegen kan zijn verkrijgbaar bij de zeeman! Ze zijn wel vrij nat maar dat vind ik wel prima.
Er zijn er al veel genoemd, maar ik wil de sensitive doekjes van de Lidl nog even noemen. Lekker grote verpakking, ruikt niet en niet zo nat dat je alle poep alleen maar verplaatst.
Thanks voor alle doekjestips! Ik ga de komende weken vergelijkend warenonderzoek doen
Jep, dat zijn ook mijn favorieten!
Ik heb een vraag aan iedereen hier met peuters; ik heb een zoontje van 3 jaar en 4 maanden. Ik loop er tegenaan dat ik hem slecht kan vermaken. Hij heeft een grote hobby en dat is op de iPad spelen. Hij speelt allerlei spelletje van Thomas de trein en kijkt kinderfilmpjes op YouTube. Op de iPad spelen is eigenlijk het enige nog wat hij wil. Zijn speelgoed vindt hij niet echt interessant meer. Hij laat zān Duplo en houten treinbaan al een tijdje links liggen. Alles gaat om die iPad. Daar word ik echt beetje sneu van. Ben de hele dag aan t strijden met hem om wanneer hij mag en als zān tijd over is, is t een groot drama en wil hij eigenlijk niks anders. Het is lastig om hem mee te krijgen naar de speeltuin oid. Zodra hij er is vindt hij het leuk, maar het duurt echt even voor hij mee wil.
Het is een heel slim ventje. Hij speelt graag met wat oudere kinderen en kan heel goed praten.
Hebben jullie tips hoe ik hem binnen huis (kut Corona) kan uitdagen zonder dat er een scherm bij komt kijken? En misschien dan ook iets waar ik zelf niet de hele tijd bij mee hoef te doen.
Dirk scheele is hier ook populair.
De iPad is stuk !!
Of bijv met een dagschema waar je de iPad op indeelt, eventueel gecombineerd met een timetimer of ander soort klokje.
āKijk, we gaan nu dit doen: bijv fruit eten of spelen, en dat duurt tot het klokje klaar is.ā
Je kan de iPad dan ook een beetje gunstig inplannen, bijv voor het eten zodat je rustig kan koken.
De dagritme kaarten die @Peppie noemt, heb ik hier ook hangen. Ik heb er wel een iPad kaartje bijgemaakt maar doordat deze geĆÆntegreerd is in het dagritme heb ik er geen strijd meer om. Die strijd heb ik namelijk wel gehad, met een bloedchagerijnige kleuter tot gevolg.
Wat hier goed werkt zijn van die oefenboekjes met verschillende opdrachten zoals
https://www.bol.com/nl/p/mijn-dubbeldik-speel-oefenboek-eerste-stappen-naar-tellen-schrijven-3-5-jaar/9200000042798047/?bltgh=l4A83tVtuOYC-GotsstPZA.1_4.6.ProductPageUrl
Daarnaast wordt de miniloco ook veel gepakt en zoān magnetisch tekenbord (de theorie van mān man was omdat dat op een iPad lijkt want verder is ze helemaal niet creatief).
Ook hebben we een aantal luisterboeken voor haar met een meeleesboekje erbij. Ze kan nog niet lezen maar kijkt dan plaatjes.
Vanavond de tablet verstoppen en voor je naar bed gaat een mooie treinbaan bouwen. Dan is dat het eerste wat hij ziet morgen
Wat wij verder veel doen met de peuter:
- torens bouwen
- parcours maken en lopen
- hut bouwen onder de tafel
- cake bakken
- kuilen graven in de tuin
- samen in de moestuin werken
- emmer water en de speelgoed auto wassen
- knikkerbaan bouwen
- dansen op muziek
- in de buurt opzoek naar graafmachines
- puzzelen
- verven
- papiertjes aan gort knippen
Heeft iemand ervaring met de uv doek van Cloby?
Ik zoek een doek als zonbescherming voor de kinderwagen en twijfel over deze. Ik vind hem best duur, ben benieuwd of hij dat waard is.
Wij geven geen iPad of telefoon aan de kinderen onder de vier jaar. Zij (2,5 jaar) begrijpt tijd niet. Een timer werkt voor haar ook maar 10 minuten op zn langst.
Wij doen afwisselend dingen met haar en zonder haar, daarnaast kan ze heel goed alleen spelen. Alleen onze situatie is ook nog anders, want ze heeft vaak nog 3 andere kinderen waaruit ze kan kiezen om te spelen. Dus altijd wel vermaak ergens te vinden.
Verder vind ik de tips van @Axolotl heel leuk. Heb ook meteen weer nieuwe ideeƫn voor mijn kinderen.
Wow, wat een reacties en tips! Hartstikke bedankt allemaal!
@Peppie: die kaarten zie ik inderdaad vaker op scholen etc. Inderdaad een goed en leuk idee om zo voor een dag een rooster te maken zodat er minder ruimte voor keuzes is. En wat groep 1/2 materiaal ga ik opzoeken!
@Fishing Haha, daar trapt ie niet in ben ik bang. Gelukkig kan ik hem gewoon opruimen en gaat hij dan niet op zoek, maar hij blijft erom zeuren. Het gunstig inplannen doe ik sowieso. Tijdens het koken mag hij even op de iPad of tv kijken. Echter, de laatste tijd is t een beetje te geworden, ook doordat we nu zoveel thuis zijn en ook door zijn kleine broertje die af en toe wat aandacht nodig heeft enzo. En soms heb ik even een moment voor mezelf nodig en dan komt die iPad ook wel even uit moet ik toegevenā¦
@Hetty Dat boekje lijkt me helemaal wat voor hem! Hij kan prima tellen etc., maar nu kan ik zo het schrijven etc ook een beetje stimuleren. Ga ik bestellen.
@Axolotl Wat een leuke tips! Gaan we mee aan de gang!
@Saturnus Hij heeft een broertje van nu bijna 1. Ik merk wel dat het samen spelen de laatste tijd wel steeds beter gaat. Dus hopelijk gaat dat steeds meer ontwikkelen
Ik heb er wel een, maar geen van de merken die jij noemt. Ik heb sinds kort een Babboe city-e.
De urban arrow vind ik wel heel mooi en fietst fijn maar die prijs heeft me echt tegen gehouden om zo een aan te schaffen, zeker omdat mijn kinderen al wat ouder zijn (2 en 4) en ik dus niet verwacht om nog jaaaaren ermee te doen. Als ik er vanaf hun babytijd een gehad zou hebben, zou ik wel voor de UA gegaan zijn. De Bullitt ken ik niet.
Heb jij al proefritjes met de fietsen gemaakt?
Ik vind mijn bakfiets echt heel fijn, jammer dat ik dat pas zo laat heb ontdekt eigenlijk. De elektrische ondersteuning vind ik wel echt een must ook, daardoor pak ik hem ook veel vaker voor wat langere afstanden ter vervanging van de auto.
Ik heb mijn kinderen niet horen klagen dat ze niet lekker zitten, ze zitten gewoon op die houten bankjes in hun gordel. Maar bij de meeste bakfietsen kunnen er geloof ik wel van die peuterzitjes in gemonteerd worden dus dan zitten ook de kleinere kindjes wat beter.
TLDR: Mān bakfiets is een heel goede aankoop geweest
Waterwipes! In grote verpakkingen kopen bij p.lein dan valt het nog mee haha. Ga normaal ook altijd naar DM hamsteren maar nu helaas niet
Ja in een stad lijkt het me inderdaad helemaal ideaal, ik woon in een dorp en heb sinds ik de fiets heb (half januari, dus niet eens de mooiste maanden) al ruim 400 km ermee gereden met alleen kleine stukjes zoals naar school en boodschappen.
Hier rijden bijna geen bakfietsen dus ik word er ook gewoon al aan herkend
Het is even wennen om mee te fietsen, maar de modellen die jij hebt uitgezocht en die ik ook heb fietsen vrijwel zoals een normale fiets, alleen de bochten moeten wat eerder ingestuurd worden.
Parkeren gaat vrij makkelijk, je hebt wel wat meer ruimte nodig. Hij past dus niet in zoān traditioneel fietsenrek waar je met je voorwiel in rijdt dus daar zet ik hem dan naast maar hij past qua afmeting wel in van die poortjes waar je je gehele fiets in rijdt. Ik heb nog geen parkeerproblemen gehad eigenlijk.
Wij hebben sinds een paar weken een Urban Arrow en het is echt een geweldig ding. We hebben hem tweedehands gekocht en dat was alsnog een dure grap maar scheelde wel behoorlijk met nieuw. Er zit een extra opklapbaar bankje in die van ons, zodat ze straks als ze groter zijn ook tegenover elkaar kunnen.
We hebben er 2 peuterzitjes van Melia bij gekocht, daar kunnen ze in tot 18 maanden. Heb het idee dat ze er lekker in zitten, ze zitten iig breeduit te lachen als we ermee rijden.
Als je twijfelt tussen 2 zou ik altijd even een proefritje maken, dan kan je zoon ook aangeven welke hij fijner vindt zitten.
Beter niet! Ze verbeteren veel maar niet genoeg imo. Zijn veeeeel betere verkrijgbaar voor minder geld.
Is het raar om een soort digitale cadeaulijst voor kraamcadeaus te maken? Ik vind het heel leuk dat iedereen ons van alles wil geven, maar heb eigenlijk geen zin om van dat rommel te krijgen wat we toch niet gebruiken. Maar wil ook weer niet hebberig overkomen haha, wat vinden jullie? (En nog tips voor leuke kraamcadeaus?)
In BE is het helemaal ingeburgerd en is het zelf bijna vreemd als je dit niet hebt. Dus ik ben helemaal pro. Vind het ook echt heel handig om te krijgen en te geven. Maar heb via het forum begrepen dat het bij jullie nog niet helemaal bekend is en sommigen vinden het soms een beetje raar of hebberig?
Maar als je bv. als cadeau suggestie vermeld vind ik het zeker niet vreemd.
Helemaal niet raar. Lijkt mij dat mensen het alleen maar fijn vinden als ze gewenste cadeaus kunnen geven. Wij vroegen om rommel te voorkomen enkel om cadeaubonnen of een lekkere avondmaaltijd maar een cadeaulijst lijkt mij gewoon prima.