Hier hebben ze een omgekeerd rooster… in de ochtend kunnen ze met gemak 3 uur wakker zijn, dan slapen ze van 10 tot 12. En dan van half 4 tot 5 een middag slaapje. S avonds halen ze met moeite 2 uur wakker, dus om 7 uur fles en dan naar bed. Het heeft mij echt grijze haren gekost maar dit werkt nu. Hopelijk gaan ze niet weer lopen kutten binnenkort.
J (even oud) speelt graag met:
- Duplo
- houten treinbaan van IKEA
- stapelbekers
- houten etenswaren (bijvoorbeeld groenten die met klittenband aan elkaar zitten, dan snijdt ze die door)
- houten theepotjes, kopjes, cupcakes
- boekjes waar flapjes in zitten of knopjes met geluid
- houten blokken
- magisch tekentablet waarbij je de tekening kan uitvegen (HEMA)
- loopkar van Little Dutch, als ik niet oppas stopt ze de poes daar in.
Even gekopieerd voor over een paar maanden
Hier sinds kort ook weer vroeg terug naar bed. Ze is bijna 7 maanden. Heel gek, al maanden bleef ze rustig van 07:30 tot 11 uur wakker. Ik moest haar dan ook echt wakker maken om 07:30…Nu is ze meestal zelf tussen 06:00 en 06:30 wakker en dan gaat ze weer tegen 08:30/09:00 naar bed. Kan ik even rustig douchen en opmaken en ontbijten Ik krijg haar alleen nog niet eerder als 21 uur slapend in de avond.
Hou vooral HEMA in de gaten dan, die hebben zulk leuk houten speelgoed!
Theekopjes met theezakje (waarmee ze ook echt dipt, denk dat ze dat bij mij heeft gezien), rookworst, groenten, taartjes, ik geloof dat er zelfs een houten Senseo en keukenmachine zijn. En niet allemaal heel meisjesachtig of zo dus ook voor jongens geschikt.
Sinds de box bij ons weg is staat er een keukentje. Die moet wel een nieuw verfje krijgen maar ze speelt er nu al heel leuk mee.
Hier gaat de baby ook tussen 9 en 10 in de ochtend slapen. Vaak kan ik dan tot max 12 werken/iets doen omdat ze dan wakkker wordt. In de middag korte dutjes en avond wisselt. Gisteren sliep ze vanaf 17.00 tot 23 en flesje en sliep ze snel weer. Nu kwam om 20.00 voor nog flesje en daarna bed. En nu net weer een flesje.
Wil proberen om deze laatste fles over te slaan en die van 20.00 groter.
Dat het geen Gazelle miss grace is. Ding fietst zo zo zo zwaar.
@Cadeaupapier. I speelde hier veel met haar zandtafel (ook dit jaar weer een hit). En als het warmer was de watertafel. Ook keukentje met spulletjes en pop met poppenwagen.
Oh echt?
Mijn vriendin heeft een mama fiets van Cortina en die vind ik echt veeeel lichter fietsen terwijl die ook zo stevig is. Beste is denk ik gewoon naar de fietsenwinkel en een paar rondjes fietsen.
Ohh misschien daarom. Misschien telt het ook mee dat ik wel een transport rek met mand voor op heb. Moet wel eerlijk zeggen dat nu ik I in een achterzitje heb het ook wel minder zwaar word! En wat je zegt over normale damesfietsen ben ik het ook mee eens hoor, vind dat stevige echt fijn. Zou ook wel echt voor een moeder fiets gaan. Vind de dubbele standaard en in het begin het stuurslot wel handig.
Ik had vorig jaar een Yepp stoeltje gekocht in de veronderstelling dat hij wel op mijn gewone fiets paste (met stuurslot en zo’n dubbele standaard), maar ik kon echt niet meer normaal op- en afstappen. Ik heb toen de Gazelle Bloom moeder fiets gekocht.
www.2dehands.be is de grootste denk ik?
Ah bedankt voor jullie reacties! Ik ga komende week wel even wat fietsen testen bij de fietsenwinkel. Ik twijfelde ook tussen een elektrische of gewone maar m’n kuiten kunnen wel wat gespierder (dan is de miss grace dus een goeie optie )
Een step? Een elektrische stoere auto of motor?
Ken je https://www.zeelandnet.nl/prikbord/ de marktplaats van Zeeland? Hier koopt mijn schoonmoeder vaak dingen.
Wat denken jullie?
Warmte pukkels ?
Allergie zonnebrand?
Of iets anders? Ik weet niet hoe veel hij in de zon heeft gezeten. Hij is bij zijn vader geweest. Hij heeft wel een gevoelig huidje. En ik geef aan dat ik wil dat ze hem in de schaduw houden en goed insmeren. Ga er vanuit dat ze er volwassene mee omgaan.
Ja ik denk het zelf ook. Ik heb nu naif in bestelling. Die ging vorig jaar goed. Hopelijk helpt dat. Etos en vision vallen af .
Wauw, goeie tip! Tot welke leeftijd/lengte is deze ongeveer te gebruiken denk jij?
Wij hebben die ook sinds ons zoontje 1,5 is en hij is er ook echt dol op. Is ook een zeer goede step om het te leren.
Bij Decathlon is echt heel chille! Dochter van 2,5 vindt die echt geweldig.
Moet je wel nog ff een leuk kleurtje voetsteun bij kopen, voor €5
Edit: @Mhysa was me voor dus. Ik had nog niet verder gelezen
M. wordt in juli 3, gaat nu zo:
6.45 wakker
Ontbijten/klaarmaken/tandenpoetsen
8.30 gaat m’n man naar zijn werk
8.45 staan wij (als de peuterbuien meewerken haha) buiten
Lopen rondje door het park/de buurt
10u fruit en cracker eten (en soms wat tv zodat ik ook even ongestoord de wasmachine kan inladen)
Daarna doe ik wat dingen in huis, zoals de afwas/stofzuigen/etc. Hij helpt of danst mee op de muziek (zelf spelen is nu niet echt z’n ding)
Daarna samen spelen/knutselen
11.45 klaarmaken voor een dutje
12-14.30 dutje (lucky bastard)
Na dutje luncht hij wat
Evt weer naar buiten voor een rondje of binnen spelen
Rond 16u nog wat fruit
17.15 eten
Na eten nog even in bad/spelen (gaat niet elke avond in bad)
18.30 klaarmaken voor bed
19u slapen
Gingen in de middag ook vaak langer naar buiten maar hij slaapt ineens zo lang tussen de middag dat daar wat vanaf gesnoept wordt en ik gewoon maar geniet van het lange dutje zolang het er is. Hij speelt nu weinig alleen en staat vaak bij me in de buurt als ik dingen doe, dus het duurt allemaal wat langer dan als ik het zonder hem doe maar hij vindt helpen in huis wel erg leuk.