Tips, ervaringen & aanraders #2

Het is jammer dat je doordat je vooraf zoveel bedenkt wat er allemaal moet en niet moet je soms helemaal vergeet naar je kind te kijken en je kind te volgen.

Samenvatting

Ik appte gisteren bijvoorbeeld met een vriendin met een baby van 3 maanden oud en ze klaagde over een late avondfles, dat die kleine helemaal niet wakker te krijgen was en dat ze zo slecht dronk maar ze MOEST en ZOU perse die fles erin proppen.
Toen ons zoontje zo oud was zat ik ook in die modus van ‘hij MOET nu de borst want het is al 3 uur geleden en hij MOET dus nu wakker worden’
Terwijl t ventje gewoon lekker wilde slapen, prima op
gewicht was en zelf uitstekend aan kon geven wanneer hij honger had.
Zucht. Duurde een poos voordat ik dat los kon laten en het zoveel fijner en makkelijker liep. Wilde gisteren allemaal adviezen appen naar die vriendin
maar ik dacht : nee ik doe het niet, ze moet het zelf ondervinden en naar haar baby leren luisteren/kijken.

6 likes

Ah wat goed van je dat je geen goed bedoelde adviezen gaf.

Soms heel lastig, want vertelt ze dit om gewoon even wat frustratie te uitten of even van zich af te typen. Of wil ze toch advies? Ik denk dat als iemand echt advies wil, ze dit dan ook expliciet vragen. En anders dus lekker empathie tonen en ze het zelf laten uitzoeken (op een positieve manier)

1 like

Ja dit heb ik me ook voorgenomen, als mensen er zelf om vragen dan wel je ervaringen/tips delen en anders gewoon een luisterend oor zijn :slightly_smiling_face:

6 likes

Ik hoop dat jullie tips hebben…
Ik ben niet zo goed met (hoofd)haar, ik kan nog net een staart maken maar daar houdt het al wel op :roll_eyes:

Nu ben ik gezegend met een dochter van bijna twee met een flinke bos krullen. Die al snel in een vogelnestje veranderen… het is nu lang genoeg om er een staartje in te doen, maar ik krijg 10 seconden dan is ze er klaar mee.

Wat gebruiken jullie in het haar voor je kindjes? Ik zat te denken aan iets wat het wat zachter maakt, omdat het zo stug en klitterig is, maar mijn eigen serum erin smeren voelt zo raar?

Misschien Naif haarlotion? Maakt het zacht en geeft een heerlijk geurtje.

1 like

Haha gelukkig, het ligt dus niet helemaal aan mij! Voelt af en toe alsof ik mijn kind laat verslonzen met dat haar, maar ik kam het echt meerdere keren per dag! Je ziet er alleen na een tijdje niks meer van :woman_shrugging:

Ga de lotion weer eens een nieuwe kans geven!

Noooo die van mij is wel gisteren geleverd!
Maar die stond voor vorige week woensdag, en verplaatste eke dag tot gisteren

Babyleek hier. Maat 68, hoe snel na de geboorte kan het kindje dit aan? Is alleen nog in die maat en vind het pakje geweldig.
Wil iets kopen voor een vriendin, ze is uitgerekend in september. Is iets met korte mouwtjes is dan oké of kan de baby dit dan nog niet aan?

Duurt vaak even. Mijn kindje is van 31 augustus en kon maat 68 aan in december / januari. Korte mouwen zou ik dan niet meer doen.

2 likes

Verschilt denk ik. Mijn dochter is geboren op 20-09 en kan nu sinds een paar weken 68 aan.

1 like

Woop birthday buddies :tada:

1 like

Die van mij past met 3,5 maand al in 68. Maar zou het ook leuk zijn met een vestje erover? Dan kan het altijd!

1 like

3 likes

Ik zou eerlijk gezegd geen pakje met korte mouwen cadeau doen in die periode/maat.

2 likes

Het verschilt heel erg per kind. Kind 1 zat rond 5 maanden in maat 68. Kind 2 zat rond 3 maanden in 68.

Ik zou voor een september baby niks met korte mouw kopen. Pasgeboren baby hebben vaak lange mouw aan. Als het echt heel warm is leg je ze alleen in een romper. Deze baby kan gok ik pas 68 aan als je al lekker in de herfst zit, misschien zelfs al in de winter.

1 like

Let ook op de sluiting onderaan. Heb pakjes gekregen en gekocht die heel rot zijn met verschonen dus trek ze ook niet aan. Als bij binnenbeentjes knoopjes. Zitten js het wel goed. Alleen via rug is niet handig

1 like

Ik heb naar één pakje, maar vind het zo onhandig. Hij heeft wel knoopjes tussen de benen. Is het het idee dat je dan kan verschonen met alleen die knoopjes open? Dat is me echt nooit gelukt, haha. Moet je dan de beentjes daar eruit wurmen? Nouja, maakt ook niet meer uit, ze is er nu (bijna) uitgegroeid. Denk niet dat er nog meer pakjes in komen hier :sweat_smile:

Ja die doe je open en dan zijn de beentjes vrij.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar losse kleding

Thanks ladies, word dan toch even verder kijken😂

Oh, dan is het bij mijn pakje anders. Die heeft wel knoopjes aan de binnenkant van de benen, maar niet tot beneden. Meer als bij een romper. Heel onlogisch, haha. Of ik begrijp het gewoon niet, ook heel goed mogelijk.