Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik heb een witte bank

Ik bedoel

Ik had een witte bank.

Volgende keer gaan we voor iets donkers en gemêleerd :sweat_smile:

5 likes

Wij hebben de Joolz day 3 (helemaal zwart) en ben er heel tevreden over. Achteraf gezien had ik misschien liever Joolz Geo gehad vanwege het opbergvak onderin (echt veeeel meer ruimte zowat een hele boodschappentas kun je er in kwijt). Ik vond deze destijds echter te lomp omdat ik zelf ook vrij klein ben. Toch zou ik nu wel echt voor het praktische gaan.

1 like

Haha, gewoon met iets anders komen dan de drie die @Superkonijn noemt voor nog meer keuzestress.

Ik heb geen ervaring met deze modellen, maar volgens mij maakt het allemaal niet zo gek veel uit… Voor- en nadelen van de wagens opschrijven en dan gewoon tegen elkaar afstrepen? Of misschien is er nog een flink prijsverschil wat je de moeite waard vindt? Nog reviews op internet zoeken?

1 like

Hoe je de keuze maakt: gewoon kiezen :stuck_out_tongue: als je niet kan kiezen, lijken ze allemaal heel erg op elkaar en moet je er lekker gewoon eentje nemen. Als de baby er straks is maken die kleine verschillen toch niet zoveel meer uit. Niet te moeilijk maken :smiley:

3 likes

Wij ook een joolz (Geo). Juist vanwege De dikke banden en hij doet t idd primaaaa op het strand en bos.
We hebben toen met verschillende gereden, maar vond veel andere wagens relatief dunne bandjes en minder stevig voelen.

Zoals de man zei: perfecte wegligging :joy:

Daarnaast ideaal die grote mand onderin, of de duo wagen functie :ok_hand:t2:!

1 like

Wij hebben een dubatti, hij is wel fijn en makkelijk op te klappen. Boodschappen mand hadden we eerst verkeerd om en kwam tegen het wiel aan. Kwamen we afgelopen weekend achter :sweat:
Mand is inderdaad niet zo groot maar ik gebruik het eigenlijk niet. Alleen maxicosi adapter liggen erin. Luiertas hang ik aan de wagen.
Misschien dat ik het later wel meer gebruik.

Wij zijn beide voor Nederlandse maatstaven klein/gemiddeld.
De lange mensen die ik ken gaan vaak om die reden voor een Joolz.

1 like

Ik heb 3 april besteld en gister kwam het binnen, dus nog een weekje geduld!

1 like

Onze dochter wordt volgende maand 1 jaar. Ik ben nu bezig met haar verlanglijstje, maar ik vind het erg lastig. Ze kan nog niet lopen, is nu sinds een maand aan het tijgeren, dus een wobbel of loopfietsje lijkt mij wat voorbarig. Hebben jullie nog tips voor bijvoorbeeld speelgoed wat echt een succes is bij kindjes vanaf 1?

Wij vanaf week 2. Eerste week wel geprobeerd, maar ik sliep zo licht dat ik wakker werd van elk zuchtje, smakje of kreuntje. Op aanraden van de huisarts en verloskundige (ivm mentale klachten) toen naar haar eigen kamertje en dat ging gelijk goed.

Ja, als je 's nachts niet wakker wordt van haar dan zou ik haar ook lekker naast je houden. Hopelijk past het ledikantje naast je bed!

Ik gebruikte een sprei van ons, die was lekker wat dikker en groot.

Geen ervaring met beiden, maar wij hebben de Puckababy mini gebruikt, en dat werkte bij ons wel. Maar waarschijnlijk heb jij die ook al geprobeerd :grinning:

Vanaf week 2. Haar kamertje is naast die van ons, en ik heb ook de babyfoon naast me liggen. Wij hebben het toen gedaan om dat de nachtvoedingen ons op brak als we allebei wakker werden. Zo kon er iig 1 iemand echt slapen. En kan je ook gewoon rustig nog in bed tv kijken, en met elkaar praten. Al slaapt ze overal doorheen, ik voelde me gewoon bezwaard om geluid te maken met haar op de kamer. De babyfoon hoeft eigenlijk niet eens, als ze huilt hoor je dat ook prima zonder. Is meer voor mijn eigen gemoedsrust en als de speen eruit is, kan ik die even terug stoppen zonder dat ze wakker wordt.

Wij hebben trouwens haar ledikant aan het voeteneinde gezet, geen wieg gebruikt.

1 like

Mijn schoonmoeder heeft een speelkleed gemaakt van oude spreien, wat gordijnen stof en gevuld met dat spul wat in dekbedden zit. Een kant is lekker zacht, een kan wat steviger.
Weet niet of je zelf een beetje kan naaien, maar op zich best goed te doen denk ik.

Voor onze dochter die net een beetje ouder is kochten we een schommel van Done By Deer, hangt nu buiten maar kan ook binnen.
Als ze goed zelfstandig kan zitten is dit misschien leuk voor haar? Bij ons in elk geval een schot in de roos! (En ik vind hem qua interieur zelfs redelijk stylish verantwoord!)

2 likes

O die is heel leuk, dankjewel!

1 like

Hier een grote bedsprei van Ikea die lekker zacht is, en gemakkelijk uit te wassen. https://www.ikea.com/nl/nl/p/veketag-sprei-paars-00392343/

Met een beetje geluk online besteld en redelijk snel in huis?

1 like

Graag even van jullie ervaring gebruik maken, onze dreumes is net over op 1 slaapje per dag.
Toen ze nog 2 dutjes deed kwam ze op haar vaste tijden overdag prima in slaap maar wilde ze ‘s avonds niet meer slapen. Dan krijste ze het gerust anderhalf uur uit als we haar in bedje lieten liggen. Op de borst slaap wiegen probeerden we (begon ze alleen maar aan oren, t-shirts, neuzen rand van de fauteuil te frunniken en werd ze alleen maar geactiveerd), in bedje leggen met handje op dr ruggetje, ernaast zitten, alleen laten, elke 5-10 minuten terugkomen, rustig terugleggen etc. Probeerden we. Werkte allemaal niet.
Eerst dacht ik dat het door haar doorkomende kiezen kwam, maar met een zetpil voor slapengaan is het hetzelfde drama. Toen dacht ik dat ze overdag misschien teveel sliep… dus nu over maar 1 slaap overdag. Dat gaat op zich redelijk goed, ze slaapt dan tussen de middag van 12 tot 14.30u ongeveer dus een prima middagdut, en ‘s ochtends heeft ze wel moeite met een dutje minder maar even knuffelen/wandelen om toch tot rust te komen helpt haar daar wel overheen. Na 1,5 week rustig in slaap vallen ‘s avonds is het nu alweer 3 avonden hetzelfde drama met inslapen als eerst. Ze houdt het krijsen en hyperactief zijn rustig 2 uur vol voor ze zich overgeeft aan de slaap.
Als we haar om 18.30/19u op bed leggen geeft ze wel haar vermoeidheidssignalen.
Hebben jullie tips? Ik vind het zo naar om haar zo overstuur te zien. HELP ME OUT!

Ja dus misschien eerder naar bed brengen ‘s avonds? Voordat ze signalen geeft?
Kunnen we altijd eens proberen, dank!

Wij hebben het lakentje van Fedde en Kees gehad, maar vond dat echt een miskoop. T had binnen no time zijn handen er onder vandaan en lag dan alsnog te maaien. Slaapzakje geen ervaring mee, wij gebruikten deze als tussenstap bij afbouwen

https://www.mamaloesbabysjop.nl/love-to-dream-swaddle-up-grey-small-3-6-kg-inbakerslaapzak

Weet niet of je die al geprobeerd hebt maar als je wil stuur ik er eentje naar je op, heb er nog 3 liggen :sweat_smile: