Ja zeker, de slaaproutine zit er al bijna een jaar in en die is niet veranderd.
Misschien door een ander slaapritme is ze ook eerder toe aan haar nachtrust; dus die gaan we eens proberen te vervroegen.
Nee dat heb ik destijds al verkocht
Een houten vormenstoof, een badboekje, een hobbelpaard, boekjes?
Die van mij zijn net zo oud en hier wordt veel gespeeld met een houten ark van Noach, met diertjes die ze de hele tijd in en uit de ark halen. Verder zijn een grote kralenspiraal en een ballenbaan lievelings.
Voor hun eerste verjaardag krijgen ze van ons een water/zandtafel. Eerste tijd zonder poten zodat ze er op hun knieƫn aan kunnen zitten.
En van familie een houten loopwagen, eentje waar je de rolweerstand kunt bepalen zodat het in het begin ook geschikt is als ze nog niet lopen en alleen nog staan.
Wat verkoopt beter qua baby kleren
Marktplaats of Vinted ?
Even ongevraagd advies hoor, maar als je baby gewoon doorslaapt als zān speentje uitgevallen is zou ik hem lekker uit laten anders kunnen ze eraan wennen en móet je er straks 7x per nacht uit om hem in te doen haha!
En het is niet goed voor de vorming van de kaak en het gehemelte
@Velvetbetty
Groetjes van een forumlogopedist met verlof die het niet kan laten hier iets over te zeggen
Oh wat goed dat jij er bent ik heb nog een vraag! Ze raden hier aan om vanaf 1 jaar het speentje af te wennen, is daar nog een beste manier voor? Wij hebben het speentje al alleen als er geslapen wordt, dus in bed of de auto (daar pakt hij hem dan zelf) dus niet zo heel veel. Maar dan issie er wel altijd super blij mee.
Ja hallo, ik heb verlof
Dat lijkt mij al prima, hoor. Alleen om in te slapen en daarna uit zān mond halen. Daarna even zijn mondje dichtdoen (zachtjes druk geven op de kin), anders kan hij zich een mondademing en openmondgedrag aan gaan wennen.
Ik vind 1 jaar wel heel jong om het helemaal af te leren. Goed om je bewust te zijn van het speengebruik en je kind niet de hele dag een speen te geven, maar dat doe je dus al niet.
Prima als hij het nodig heeft om in slaap te komen en het daarbij blijft.
Edit: liever dat dan een duim. Een speen kan je later ten minste weggooien als je er echt vanaf wilt
Wij zouden een wippertje krijgen maar diegene weet niet meer waar ie is Dus we gaan zelf op zoek. Iemand nog een aanrader? Ik vind zelf die Doomoo seats er zo chill uitzien maar weet niet of dat wel goed voor zoān kleintje is, niet te zacht ofzo of dat een echt wippertje beter is.
En een voedingsstoel voor later in de babykamer. Welke zijn fijn daarvoor? Dacht aan deze van de ikea:
Haha Duitse tandartsen zijn de strengste mensen op aard! Bedankt voor de tips!
Die stoel is fantastisch!! Ik zeg doen!
Ze gaat overstrekken, rolt op haar zijkant en daarna huilen⦠vind ik niet fijn want als ik het laat doet ze zichzelf pijn en zijn we verder van huis.
@Fredje jij bent van mening dat een speen sowieso niet goed is voor een baby?
Mijn kleine is 7 maanden.
Nee hoor, dat ben ik zeker niet van mening!
Als je puur naar de ontwikkeling van de kaak en het gehemelte kijkt wel, maar een baby heeft nu eenmaal zuigbehoefte en moet prikkels kunnen reguleren.
Ik ben absoluut niet tegen speengebruik, maar zou het voor mijn eigen baby wel proberen te beperken (door het alleen met slapen aan te bieden bijvoorbeeld) en op tijd proberen af te bouwen.
Gelul over speengebruik
Ja, vanaf een jaar is er geen zuigbehoefte meer en gaat het over in een gewoonte, dus ik snap wel dat de tandarts die leeftijd noemt. Maar ik vind het nog wel jong om van de één op de andere dag te stoppen⦠Je kindje kan het ook nodig hebben om de prikkels reguleren aan het einde van de dag en in slaap te komen.
Gewoon verstandig gebruiken en kijken naar wat je kind nodig heeft
@Mhysa ik heb nog ff voor je gekeken en het picknick kleed is er inderdaad niet meer van Hema. Misschien komen ze wel weer in de collectie in andere motiefjes? Deze is heel fijn omdat de onderkant van een soort zeil is waardoor je hem ook in nat gras kunt leggen zonder meteen enorme vlekken of een natte kont te krijgen.
Ik heb het lakentje nog wel en ligt hier in de la edit: ledikant lakentje is t
Top stoel! Heeft alles wat je wil om lekker te kunnen voeden: zitgedeelte is breed genoeg voor jou en om een baby vast te houden. Je kan je armen laten leunen op zijleuningen. De hoge rugleuning geeft genoeg steun waardoor je niet krom hoeft te zitten.
En je kan er zelfs redelijk comfortabel in slapen doordat je hoofd tegen die zijstukken bovenin kan leunen. Is handig als ze wat ouder zijn en door verlatingsangst niet kunnen slapenā¦
Heeft er iemand hier de learning tower van ika gemaakt? En vanaf hoe oud zijn jullie die gaan gebruiken?