Tips, ervaringen & aanraders #2

Oh zoveel herkenning :no_mouth:
Ik heb ook zelf een extra maxi cosi en campingbedje gekocht. Want ze had een hele oude kapotte maxi cosi en een oud ledikant wat ik gewoon echt niet veilig vond.
En nu zeurt ze ook steeds wanneer hij komt slapen en ik vind dat ook niet zo nodig. Want na een dag oppassen heeft t ventje welgeteld een half uur geslapen over de hele dag ipv de nodige 3-4 uur. En dan ben ik altijd 3 dagen bezig hem weer in t ritme te krijgen. Dus dat logeren stel ik nog uit.

Zo klaagmodus uit. Lang leve schoonouders!
Alhoewel, ik heb een hele leuke schoonvader sinds ze gescheiden zijn :grinning:

1 like

@Velvetbetty @Kindercola herkenning alom, helaas.
Ik vind als het om de veiligheid van je kind gaat, dat alles geoorloofd is, poot stijfhoofden.
Ook dat slapen bij opa’s en oma’s. Ik ben er ook niet gerust op.
Heb er met man geregeld discussies over gehad, die vindt het een fijne gedachte om even een ochtendje te kunnen uitslapen. Ik slaap inmiddels al niet meer uit (ben zelfs bij sporadische ‘uitslaapsessies’ tot 7.15u van dochter eerder wakker dan haar) en gerust slaap ik er helemaal niet op.

3 likes

Wij hebben ook gewoon de afspraak dat er niet gelogeerd wordt tot een kind dat zelf aangeeft. En dat zal denk ik niet eerder dan 2/2.5 zijn? Of er moet noodzaak zijn (als bijv baby #2 wordt geboren of een bruiloft verder weg).

Ik heb heel sterk het gevoel: waarom zou ik m’n kind ergens laten logeren omdát zij (opa/oma) het leuk vinden?
En tot 12mnd had ie ook geregeld gewoon de borst in de nacht (dus dat was simpel: dat gaan we niet doen), en nu, 6mnd later, slaapt ie nog altijd bij ons dusseh tja. :crazy_face:

5 likes

Oh dat vind ik wel een hele goede eigenlijk!
Totdat je kind het zelf aangeeft. Die ga ik er ook eens ingooien.
Want inderdaad, t kind heeft er zelf niks aan om nu uit logeren te gaan. Slaapt waarschijnlijk toch slecht want alles is vreemd en vooral als ze nog onder de twee zijn, zijn papa en mama’s geur en aanwezigheid toch het belangrijkste denk ik.

Ik weet nog dat ik vroeger ook een keer bij opa en oma ‘moest’ slapen. Ik vond het verschrikkelijk, een koude donkere kamer op een boerderij. In een hoog stalen bed.
Ik weet nog precies hoe ik me voelde maar mijn moeder zei dat ik hoogstens 3 was toen dat gebeurde. Dus dat heeft wel impact op me gehad.

2 likes

Hier ook, zoontje is 3,5 en heeft maar liefst 1x gelogeerd bij opa oma. Hij is echt gek op mijn schoonouders en ze passen ook op hem (voor dr Corona), maar laten logeren doen wij niet. Hij vond het ook niet leuk. Miste ons zo erg dat wij toen hebben besloten het niet meer te doen.

1 like

Dat lijkt mij ook een te gekke afspraak! Ga ik eens bespreken hier, denk dat mijn vriend het allemaal wel prima vindt.

@Kindercola ik kan nog wel even door gaan met zeuren hoor over die van mij :laughing:
Ze mocht vandaag een fruithapje maken van banaan en appel. “ja ik heb er vers geperste sinaasappel doorheen gedaan.” Dus ja moest ik weer uit leggen dat ik eerst zelf de nieuwe smaken introduceer en dat ze niet maar gelijk alles zelf moet gaan lopen uit proberen. Ze gaat niet dood aan sinaasappel, maar ze doet gewoon niet wat ik vraag.

En oh ja, tip voor de doorkomende tandjes was volgens haar honing smeren.
Ik trok bleek weg toen ze dat zei. "oh dat doen jullie zeker tegenwoordig niet meer?’’

@Heisenberg Ja, helemaal mee eens. Heb de stoel nog eens besproken zo straks en weet je wat ze zei? "Ja is ook niet voor nu hoor, gewoon om vast uit te proberen hoor. Voor straks. Dit is een stoel die in oudere auto’s kan daarom. Dan kan jij hem gebruiken, als je dat wil. Ik: Ik zou het op prijs stellen als jullie dit soort aankopen eerst even bespreken. “Maar we hebben het voor ons gekocht hoor, niet voor jou.” Ja, maar het is mijn kind wat er in zit, zei ik toen. En ja toen begon ze er nog een stuk om heen te lullen, want toegeven zal ze niet. Maar ik denk dat de boodschap duidelijk is.
Uitslapen kan ik ook niet, en slapen doe ik sowieso niet als ze daar slaapt. Dus dat is ook voor mij geen reden, had ik ook allang een keer gezegd.

3 likes

@Unquestionable daar ga je weer!

1 like

Ik weet nog de allereerste keer dat ze op ons zoontje paste. Toen had ik een babyshower van mijn beste vriendin. 5 weken na mijn bevalling. Ik zou max 3 uurtjes weg zijn. Ik had afgekolfde melk in de koelkast gezet, hij had net de borst gehad voor ik wegging en zij zou hem dan na 2,5/3uur een flesje geven.
Kwam ik thuis na 3 uur. Waren er 3 flessen gekolfde melk uit de koelkast weg. Kind was totaal overstuur. Dus ik dacht wtf is er gebeurd?
Zei ze ‘ja hij had zo’n honger, hij bleef maar huilen dus ik heb hem 3 flesjes gegeven maar nu is hij nog meer aan het huilen en oja hij spuugt ook ineens zoveel? Zou je niet stoppen met die borstvoeding, dat lijkt me beter!’
Nou ik was in alle staten dat begrijp je wel.

Oh en hier was de tip voor tandjes:
Een broodkorst met dikke laag boter en suiker!

3 likes

Dat is dus precies wat ik gedaan heb.
Mezelf staande gehouden, toen ze weg was hysterisch gehuild en mijn man moest het ook flink ontgelden. Ik heb er ook idd nog over geappt naar haar bedenk ik me nu :joy:
Oja en mijn eigen moeder gebeld en flink gescholden.

4 likes

Ja shit man, ik had deze actie ff niet aan zien komen. Ik dacht in januari. Dus m’n fotoboek-maak-motivatie was ff weg omdat ik geen tijdsdruk voelde. Morgen maar alles in 1 dag afmaken dan

3 likes

Aangezien het hierboven ook over bekkenbodemfysio gaat. Heeft een van jullie ook ervaring met pijn aan je stuitje? Ik heb hier sinds de bevalling, bijna 7 maand geleden, last van. Had direct na de bevalling enorm pijn aan mijn stuitje. Ik kan nog steeds heel beroerd lang zitten, maar vooral fietsen is een hel. Direct als ik het zadel raak ben ik er al klaar mee.
Ben bij een bekkenbodemfysio, die heeft vooral ggeconstateerd dat mijn bekkenbodem zeer zwak is. Zelfs de zwaarste schokken met elektrostimulatie voel ik niet. De moed begint me een beetje in de schoenen te zakken. Fysio ligt nu natuurlijk stil, maar ik vloog door de sessies heen en kan het me niet lang veroorloven als ik straks zelf moet betalen. Zelf oefenen is lastig omdat ik het allemaal niet goed voel.

Kan zijn dat ik dit straks weer weghaal. Ook wegens herkenbaarheid.

Ja ik heb nog steeds (na 3,5 je) nog steeds last van mijn bekken. Er is uiteindelijk wel diagnose van Bechterew vanuit gekomen. Tijdens zwangerschap had ik er weinig last van, maar na de bevalling vielen mij deze klachten op. Eerst heel lang (zelf) geduid aan ontzwangeren, maar dat bleek helaas anders. Liep ook bij de fysio, was net aan een goed traject begonnen en moest dat helaas staken door de Corona.

Zijn er geen oefeningen die je wel zelf zou kunnen doen?

1 like

Ok ik ga de jaarboeken van de kinderen maken volgende week. Dank voor de tip!!

Goede tip voor Moederdag! Ik ga een mooie album maken van mooie foto’s van mij + broers. En dan wat mooie foto’s van onze mamma met de kleinkinderen. Denk dat ze dat wel echt leuk zal vinden.

2 likes

Deze actie is zeker 2x per jaar! In december of januari? Was die er ook!
Ik maak dus gewoon het fotoboek en wacht op deze actie… Heb ik bij het 0-1jr album ook gedaan haha.

1 like

Pfff ik moet al 5 jaar beginnen aan het eerste fotoboek voor J en dan ook nog voor die drie meiden. Alle foto’s staan ook op de harde schijf niet gesorteerd.

Ik sla deze wel over, want heb echt geen tijd om nu 4 fotoboeken van het eerste jaar te maken. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik heb het uiteindelijk tot 65 ofzo kunnen houden haha. En ik vond het echt moeilijk niet meteen te bestellen. Maar uiteindelijk loonde het flink hihi.

1 like

woooooow. :scream: Ik was al over de zeik toen ze een keer teveel had gemaakt en ik nog alles kolfde. Dat was 45 minuten kolven en pijn wat ik kon weg gooien. Jouw verhaal is wel echt next level hoor…pfff.

Ik ga zondag zijn eerste jaar boek maken.
Welke grote is mooi? Iemand tips voor mij ahah!

Ja en dat is dan kraamverzorgster geweest hè!
Ik word weer boos en verdrietig als ik eraan terug denk :triumph:

1 like