Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Speentje hebben we vannacht ook geprobeerd, soms pakte ze hem wel even maar ze bleef onrustig. Ze moet wel echt boeren anders is ze nog onrustiger en spuugt ze nog meer, er komen ook altijd flinke boertjes uit. Verschonen is ook echt nodig. Misschien inderdaad toch gewoon clusteren of mamahonger… Ze kan dan ook echt uren aan de borst hangen. Vanmorgen dronk ze gewoon weer netjes 2x15 min en viel meteen rustig in slaap. Die feestmomentjes zijn ook altijd 's nachts he :crazy_face:

@Golden het bedje staat al schuin! Ze is al onrustig als we haar nog vast hebben, alsof er nog een boertje dwars zit of dat ze honger heeft.

Ook @Suikerklontje, dank jullie! Ik vind dit zo’n struggle. Wil eigenlijk het liefst wel de hapjes ophogen en dan de laatste (vierde) fles om 7 geven en daarna naar bed en dan die 5e fles overslaan, maar ben zo bang dat hij dan opeens in de nacht gaat komen wat hij nu niet doet haha, tegelijkertijd denk ik dat hij zn flessen minder drinkt als we die hapjes gaan ophogen naar 200gram. Naja misschien moeten we het maar gewoon doen en dan kijken hoe het loopt.

1 like

Haha ja is ook spannend toch! Je kan het in elk geval proberen. N krijgt rond half 7 haar laatste fles (als ze naar bed gaat) en dan 's ochtends pas weer tussen 7 en 8. Een hele enkele keer als ze echt heel wakker of huilerig is 's avonds geven we haar nog een late voeding maar dat komt echt heel zelden voor.

En dit komt echt goed! Ik vond het allemaal zo onzeker met het eten een aantal weken geleden, want het lukte maar niet goed en N wilde veel dingen niet proeven, toen kreeg ik van een aantal hier de tip (ook van jou @Suikerklontje) om gewoon even te wachten, want sommige kindjes zijn er gewoon nog niet aan toe. En nu is eten echt haar grootste hobby en valt het allemaal een beetje op zijn plek en krijgen we na bijna 9 maanden eindelijk een soort van ritme. Beter laat dan nooit! :sweat_smile:

3 likes

Oh thanks voor de tip! Echt leuke rompers! M’n winkelmandje zit al vol alleen jammer dat er geen aanbieding is :joy:

1 like

Ah wat fijn om te horen!! We gaan dit weekend even samen goed zitten voor een ‘nieuw’ schemaatje. Zo is elke overgang weer even het overleggen waard haha! Ik denk dat het komt omdat we nu zo’n lekker ritme hebben haha, bang om het om te gooien, maar het is natuurlijk wel nodig want anders zit hij op z’n 18e nog aan de 5 melkflessen per dag :crazy_face:

1 like

Thanks voor deze tip, gelijk weer een rits besteld!

Wij waren ook ‘bang’ om die laatste fles voor de nacht te laten vallen. Maar vreemd genoeg slaapt onze zoon sinds we daarmee gestopt zijn (rond 7 maand ongeveer) het klokje rond.
Toen hij nog de fles kreeg om 22.30u was hij na 2-en steeds wakker en onrustig. Denk dat de fles hem te zwaar viel ofzo. Sindsdien zit er ook veel meer regelmaat in zijn eetpartoon. Er lijkt ineens een kwartje te zijn hè vallen qua vaste voeding. Daarvoor snapte hij niet wat hij met vast voedsel moest, hij spuugde steeds uit en keek vies. Maar nu sinds een maand of 2 eet hij groente/brood/fruit alsof zijn leven ervan afhangt.
Kijkt ook jaloers naar zijn etende zus, terwijl het hem tot voor kort echt niets interesseerde.
Ineens van de een op andere dag ging er een soort knop om. En ik merk het nu snel genoeg als zijn interesse over is, dan heeft hij genoeg.

Ja, ijsblokjes idd. Makkelijk om wat groente te maken en in te vriezen. Daarna deed ik het in die bevroren blokjes in ziplockzakjes en dan kan je gewoon wat ontdooien als je het nodig hebt.

1 like

Heb zo een babycook, maar gebruik hem niet. Echt zonde van het geld en de ruimte. Vind een staafmixer veel makkelijker en heb van die bakjes met dekjes.

Bedoel je dit? Dit hebben wij gebruikt tot ze zelf stevig kon zitten, ik was er erg tevreden over.

1 like

Wij hadden de babyvoeding stomer/blender in 1 van Phillips. Vonden dat zo ideaal. Altijd verse voeding voor de kleine. Op zondag maakte ik een heel portie voor rest van de week. En dan gewoon kleine tupperware bakjes in de vriezer.

Wij gebruiken deze ook al maanden, echt een topding! Via marktplaats voor 5 euro :grin:

1 like

Welke matras heb je hiervoor op het oog? Volgens mij verkopen ze namelijk geen 140x70 matrassen

Ja badring is echt top! Ik kan haar zelfs in bad zetten en zelf douchen (kan haar dan zien), zo’n top ding. En inderdaad, marktplaats 5 euro.

1 like

Nee hier waren wij ook achter gekomen van de week. Maar wij kopen denk ik een matras bij Babypark of Babydump, daar hebben ze wel van 140x70

1 like

Vraagje over flesvoeding. Wij hebben gisteren van de kinderarts te horen gekregen dat ons zoontje volgende maand mag stoppen met de Hero prematuur flesvoeding, en over mag naar opvolgmelk 2. Hij is dan 8 maanden, 6 maanden gecorrigeerd.

Nu zit ik even te kijken, en er zitten best wel prijsverschillen in. Hero kost bijv. het dubbele van Kruidvat en Nutrilon is nog duurder. Ik dacht een keer gehoord te hebben dat bijna overal hetzelfde inzit. Iemand die weet hoe dit zit? En qua smaakverschil is het misschien even uitproberen ook? Iemand ervaringen in verschillen?

@Sarie wij hebben echt precies hetzelfde! Volgende maand 6 maanden (gecorrigeerd dan) en zitten ook nog op 5 flessen van 180+6. Ik zou ook graag de laatste fles eraf willen omdat we hem daarvoor echt uit een diepe slaap moeten halen, maar ben ook nu al bang voor de nacht, hij slaapt nu zo goed! Voor nu wacht ik nog even omdat hij pas nu een béétje de hapjes begint te snappen, maar ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat!

@Superkonijn welke ijsblokjeshouders gebruik jij? Omdat je zegt dat je dan 5/6 blokjes heeft. Ik heb zo’n ding voor in de vriezer met echt grote blokjes zeg maar, maar dan lijkt me 5/6 zo veel. Vind dat ding van mij ook een onding trouwens, dus wil op zich wel een andere.

Elk merk is goed, het maakt echt niet uit wat je kiest. Nutrilon of Hero is niet beter dan huismerk.

1 like

Weten jullie waar ik dit eind stopje kan halen ?
Zijn dure slaapzak lag kapot in de wasmachine :pleading_face:
Vet slecht wel eigenlijk.

Oké. Ga Google brengt me niet veel verder. Beetje jammer dat alles nu dicht zit :sweat_smile::rofl:

Oh dat verklaart! Ik ben aan het twijfelen tussen een peuterbed of een meegroeibed. Wij willen nog wel meer kindjes dus hopelijk zouden we het bed dan door kunnen geven. Maar een meegroeibed is misschien ook wel fijn.

1 like