Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Iemand tips voor het warm houden ban een peuter?
Hij houdt het echt niet lang vol buiten - ook 2wkn terug met -2 en waterig zonnetje niet.

En dan heeft ie aan:
Beneden: Maillot, spijkerbroek, jogging broek
Boven: romper, trui
Totaal: ielm pak, dan jas eroverheen. Muts over de ielm muts. Handschoentjes. Sjaal. Gevoerde Martens of laarsjes.
(Hij kan nog net lopen zeg maar :joy::joy:)

Nou. Dan is het 15min, en dan is z’n gezicht helemaal paar s (& mag je ook niet aanraken, zal wel zeer doen). En dan begint ie te huilen dat ie het koud heeft
 op het kdv is ie vandaag ook na 10min naar binnen gegaan en op de baby groep gespeeld omdat ie het koud had
 en alle andere kindjes kennelijk niet?

Wat kan ik ‘m nog aantrekken joh :sweat_smile:

Wol of thermospul? Zeeman heeft ook thermoshirts volgens mij. Ik heb K. vd week mijn “bivak”mutsje op gedaan toen we naar huis liepen en de wind heel snijdend was. Dat is zo’n hele dunne en zat bij haar ook prima omdat er veel stretch in zit.

Toen wij in Lapland waren raadden ze een spijkerbroek af met de extreme temperaturen daar (-15 tot -20 overdag toen wij er waren), omdat daar de kou meer intrekt. Mijn vader heeft er heel koppig toch een aangedaan. Due verdween daarna onderin zn koffer. Wat ze ons verder adviseerden (wie weet zit er iets tussen waar je iets aan hebt) niet tĂ©veel lagen aan te doen, omdat de warmte er ook tussen moet kunnen “bewegen”. Dus bv alleen geitenwollensokken in de snowboots die je kreeg en niet meerdere lagen. Of thermolegging, skibroek en dan dat pak wat je kreeg eroverheen. En je wangen ed insmeren met iets vets (maar niet met vaseline want dat sluit de huid af en dan kan het juist bevriezen) omdat je met de extreme kou daar anders na langere tijd een soort brandwonden vd vrieskou kan krijgen. Dus wellicht helpt dat ook tegen het paarse wangen krijgen? Met lipikar ofzo?

2 likes

Misschien juist te veel stugge lagen? Van bewegen word je echt warm en dat kan hij nu misschien niet met al die lagen.

Een ielm pak vond ik niet perse wind/koudicht. Die van ons hebben een skipak aan met daaronder reguliere kleren, jongste van 1 meestal wol. Ik heb het idee dat het skipak goed warmte isoleert.

1 like

Jongens ik dacht altijd JAA LAAAAGJES! Maar niet dus :joy::see_no_evil:

1 like

Die ielm pakken lijken mij ook niet echt warm. S trekt op school en bso aan:

• Een gevoerde spijkerbroek (tip CenA!!) of legging met joggingbroek
  • Hemd passend bij z’n boxer met een thermo shirt en daarover een normale trui of sweater
  • Sokken+ hoogsluitende schoenen
  • Winterjas
  • Sjaal en heb recent een muts van Uggs gekocht die kommen oren beschermen. Hij vind dat echt heerlijk warm.
  • Handschoenen van wol

Nee het ielm pak is idd meer als water afstotend broek (over die Maillot en broek en jogging broek). Want ik trek z’n winterjas er nog over heen aan zegmaar

Kijken of onze zeeman of Hema nog iets aan thermo kleding heeft in 92 :slight_smile:

AH heeft ze deze week in de aanbieding, volgens mij. En anders bij decathlon kijken.

1 like

Ik heb lastminute een skipak via de ruilfacebookpagina van onze woonwijk gescoord. Was een levendige ruilhandel! Want kinderrijke buurt dus iedereen was op zoek en had de winteroutfits van zolder gehaald.

1 like

Heeft iemand ervaring met de Medela Freestyle flex? Hoef niet fulltime te kolven maar wel de komende tijd na elke voeding nakolven en mogelijk straks op werk.

Zit te twijfelen of een honderd euro goedkopere Swing daar niet voldoende voor is
 Maar ik vind het irritant dat die aan een snoer vastzit, ben je toch minder flexibel.

1 like

Ik was er heel tevreden over! Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal anders dan de ziekenhuiskolf.

1 like

Ik heb de swing en daar zon 9 maanden 3 dagen in de week mee gekolft. Gebruik hem nu weer af en toe en straks als ik weer ga werken vaker, Er kunnen gewoon batterijen in en dan is hij draadloos :slight_smile: dus dat deed ik buiten de deur op locatie, thuis we gewoon in het stopcontact en dat vond ik prima.

1 like

Ah dat was ik nog niet tegengekomen! Dat maakt de keuze een stuk makkelijker. Ik zag mezelf al op de meest gekke plekken zoeken naar een stopcontact :joy:
Bedankt allebei!

2 likes

Onze baby is de laatste nachten heel onrustig, soms overdag ook maar niet altijd. Vannacht was echt drama, ze was van 23.30-04.00 wakker en onrustig.
Ze wil dan steeds drinken, maar spuugt zo veel en vaak. We laten haar veel boertjes doen tussendoor en houden haar rechtop. Ze drinkt (eerst) aan de borst, met dus tussendoor boeren en verschonen. Soms als het lang duurt geven we haar een flesje afgekolfde melk na, soms werkt dat maar soms gaat het maar door. Ze blijft dan onrustig, spugen en constant vragen om meer. Gisteren deed ze het overdag ook, ik heb haar vier keer moeten omkleden omdat ze steeds nat was van het spugen.
Ik heb niet het idee dat ik teveel melk produceer of een sterke tsr heb, dat ze daardoor spuugt, met kolven is de opbrengst niet bijzonder veel. Dit is echt iets van de laatste week ongeveer. Is het gewoon clusteren (kan dat meerdere dagen zijn?) of kan het iets anders zijn? Ze is nu 5 weken.

Iemand tips, ervaring??

M’n vriend gaat nu naar z’n werk en ik was om 6.30 wakker door de peuter, dit wordt een zware dag :weary

Geen tip hier, maar ik leef met je mee. Mijn dochter is de afgelopen dagen om 5 uur wakker :yawning_face:
En dan vaak ook nog in de nacht wakker.

Voor de Hema romper fans: Hema heeft eindelijk weer een nieuwe collectie.
Ook met grotere maten. :grinning:

1 like

Kan je het bedje wat schuin zetten?

1 like

Beetje late reactie hierop maar; wij hadden een peuterbed van petite Amélie, en het bed zelf was echt prima alleen het matras ervan vond ik niet goed. Vrij zacht/slap. Na een half jaar lag onze 2-jarige al in een kuil, dus toen hebben wij bij een beddenwinkel een steviger matras gekocht.

1 like

Clusteren of zuig behoefte? Die van ons konden beide echt uren verwoed op een speen zuigen (& wel gewoon goed aankomen). Als ze dan echt honger hadden spuugde ze de speen wel uit

Of mama honger? Moet ze echt boeren & verschonen? Wij deden dat al vrij snel niet meer, omdat ze daar dan juist weer wakkerder van werden voor m’n gevoel
 (maar weet dat sommige kindjes het wel echt nodig hebben).

1 like

Ik ben even benieuwd. Hoeveel fruit en groente geven/gaven jullie je kindje van 6 maanden? De oefenhapjes zijn dan in principe voorbij. Wij zitten nog op 5 flessen van 180 ml + 6 schepjes voeding en hij krijgt s ochtends fruit ter grootte van een ijsblokje en s middags groente in de grootte van een ijsblokje. Ik denk dat we hem wel meer kunnen gaan geven en dan hopelijk de fles van half 11 s avonds op een gegeven moment kunnen laten vallen. Op internet lees ik of 100 gram of 200 gram per keer, maar dat laatste lijkt me zo veel!

Ben benieuwd naar ervaringen hier.

N at tot een paar weken geleden heel weinig fruit en groenten. Toen hebben we twee weken niks gegeven en sinds kort (ik denk gecorrigeerd zo’n 6 maanden inderdaad) eet ze 200gr fruit en 200gr groenten per keer probleemloos op haha. Je zou het gewoon kunnen proberen, als je kindje niet meer wil, geeft hij het wel aan. N kreeg in het begin ook nog 4 of 5 flessen per dag maar nu zitten we eigenlijk altijd op 3 flessen (ze eet inmiddels ook zo’n twee boterhammen per dag en dan nog vaak tussendoortjes, haha vreetzak) en soms op 4.

1 like

Ik zou langzaam op gaan bouwen. Dus 2 blokjes aanbieden, als die goed opgaan blokje erbij etc.

2 likes