Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Pfff wat kut. Misschien niet wakker maken om 21.30u maar kijken wanneer ze zelf wakker wordt? Misschien is dat bijvoorbeeld 2.00u en kan ze 'm daarna wat langer doortrekkken? Als ze 18.00u moe is, zou ik het ook niet langer rekken… bij ons trok dat weer bij toen het overdag ook beter ging. (Doe je toevallig het 2-3-4 ritme overdag?)

Ja vind het wel spannend omdat het nu zo lekker gaat eigenlijk. Maar wat fijn dat hij al zo goed eet!

Pasta en rijst hebben wij nog niet geprobeerd, pureer je dat dan ook? Hier snapt ie hapjes net pas een beetje, hij vond het lange tijd gewoon niet boeiend haha. Nu doet hij wel echt z’n mond wagenwijd open, maar niet voor alles, hij is wel echt kieskeurig. Afgelopen dagen banaan als fruit en zoete aardappel als groente gedaan en dat was wel een succes! Geef dan nog 1 zo’n groot ijsblokje, deze heb ik nu (die dus erg onhandig zijn, want krijg het er bijna niet uit haha).

Dank @anon37686689 @Printemps @Konijntje, dan ga ik eerst eens Kruidvat proberen, kijken of ie dat wat vindt.

@Superkonijn, thanks, die zien er handig uit! Jammer dat de Zeeman nu dicht is, en zie ze niet online. Ik zal eens kijken of ik zulk soort ook ergens anders online kan vinden!

Heel herkenbaar, B. heeft dit ook heel lang gehad. Wij zijn al heel vroeg gestopt met de avondlfes omdat we het idee hadden dat het haar uit haar diepe slaap haalde. Als ze zelf wakker wordt zou ik de fles geven maar anders gewoon kijken hoe het gaat als je om 18.00 de laatste fles geeft? Hier werd het al vrij snel dat ze dan ergens tussen 03.00-05.00 ergens kwam voor een flesje en daarna nog een paar uurtjes sliep. Veel sterkte in ieder geval zulke nachten zijn killing!

1 like

Zo doen wij het ook idd! Het is even puzzelen als ze al om 18.00 naar bed gaan dus als we thuis zijn krijgt ze gewoon rond 16.00/16.30 al haar avondeten en dan rond 18.00 fles.

Haha ik ben benieuwd, succes! Hier zitten we met 9 maanden nog altijd met een nachtfles dus laat ik ons ‘ritme’ hier maar niet posten :tired_face:

1 like

Lastig als je kleintje je ritme weer zo overhoop gooit dat je in de knoei komt en de dagen steeds vroeger beginnen.
Hier ook een vroege vogel, maar het gaat de laatste week wel weer ietsjes beter!
Volgens mij zitten onze kleintjes een beetje rond dezelfde leeftijd? (Onze zoon is 9m)
Het rommelen begon hier met het vervallen van 3e dutje. Z’n hele ritme totaal overhoop, korte slaapjes, laatste dutje weigeren, maar wel totaal over vermoeid. Maar na wat research kwam ik erachter dat het vroege ontwaken werd veroorzaakt door een te lange wakkertijd na de middagdut.
Wat ik deed, is vroeg ‘gefeest’ (want dat deed hij, om
5u lekker babbelen, gillen etc) zoveel mogelijk proberen te negeren. Bij echt huilen ging ik wel heen om te troosten.
Naast een lange wakkertijd einde dag schijnt het dat je vroeg wakker worden ook in stand houdt door actief te ‘belonen’ met bijv een voeding, uit bed halen etc.
Ik liet hem waar mogelijk echt tot tenminste 6u in bed liggen, bij hem bleek het geen honger te zijn namelijk.
Dan haalde ik hem uit bed, gewoon de dag starten, aankleden, beneden een voeding geven, en dan om 6.45-7u nog een korte powernap van 20 a 30 minuten. Wakker maken, om zodoende proberen weer in een ‘normaal’ dutjes ritme te komen. Dus rond 9/9.30 eerste dutje en zo verder.
Het heeft best wat doorzettingsvermogen gekost, maar nu dik een maand later lijkt hij weer een lekker 2-3-4 ritme op te pakken.

1 like

Hoevaak wassen jullie je kindjes?
Ik heb van eerste kraamverzorgster ‘geleerd’ elke ochtend je kleintje te wassen met een washandje.
En dan het gezichtje, handjes, billen etc.
Kraamverzorgster bij onze tweede deed daar niets mee. Dus uit pure nieuwsgierigheid ben ik benieuwd wat jullie doen?
Ik vind elke dag bad / douchen ook zo’n gedoe namelijk…

Ik was elke dag zijn gezicht, handen en geslachtsdeel, billen. En ik doe hem 2 a 3 keer per week in bad.

1 like

Hier gaan ze 2-3x per week onder de douche, afhankelijk van evt poepexplosies of nachtelijke kots-sessies zoals afgelopen weekend :sweat_smile:

En dan gedurende de dag handen wassen natuurlijk, gezichtje was ik nog ff met een washandje voor het slapen gaan voor de frissigheid.

Iig elke dag wassen met washandje of douchen of in bad.
Laatste tijd wel bijna elke dag douchen want vind ik sneller dan washandje. Badje duurt helemaal lang.
Douchen is echt zo gepiept, met washandje zit ik vaak te klungelen en is alsnog alles nat.

Alleen als ze echt moe is wel washandje.

Onze baby (3.5 week) laat gerust 4.5 uur tussen voedingen overdag, maar 's nachts is hij na een krappe 3 uur al wakker. Is het slim om hem nu overdag elke 3 uur te voeden (en dus ook wakker te maken om te voeden) of zal dat geen zin hebben? We voeden nu dus eigenlijk op verzoek, maar misschien kan hij zijn ritme op die manier omkeren?

Hij heeft het trouwens niet nodig om elke 3 uur gevoed te worden, volgens mij is hij inmiddels wel vijf kilo en hij eet, plast en poept goed.

Ja volgens mij verschilt het ook per gewicht hoe lang er tussen mag zitten. Maar als dat het idee daarachter zit gaan we dat doen.

Ik moet hem alleen nu wakker maken maar hij ligt zo lief op me te slapen. Echt lastig haha. Ik maak er nu maar 3.5 uur van :stuck_out_tongue:

1 like

Zou ik inderdaad proberen! Voeden op verzoek werkt 2 kanten op; ook op verzoek van jullie en als hij niet wil / geen honger heeft drinkt hij echt niet hoor :wink:

1 like

Helaas mijn puckababy slaapzak valt niet onder de garantie. Op alles zit 6 maand garantie en hij is 1 jaar oud :weary:.

Wel slecht dat de rits er gewoon af gaat in de was.

Nahh, wat stom. Terwijl je de ritsen gewoon dicht had? Raar dat je daar geen garantie op houdt na die zes maanden.

Ja super slecht voor zo’n dure slaapzak

Onze baby is 3wk. Wij houden overdag ook ongeveer 3/3,5 uur aan, maar proberen ook wel te kijken wanneer hij zelf komt. En ‘s nachts sowieso wanneer hij zelf komt, maar dat is heel wisselend. Ergens tussen de 3 en 5 uur. De kraamzorg gaf aan dat het ook niet erg is als er eens 5 uur tussen zit. Maar we zijn met de voedingen een beetje aan het tobben omdat hij zo onrustig blijft, veel spuugt meteen na de voeding, of telkens kleine beetjes tot 2 uur na de voeding als hij in bed ligt.

Aaah, daarom staat er dus op al mn bamboeservies dat het niet in de vaatwasser mag :joy:

1 like

Oooh noooo

Oh dat Liewood setje is hier wel 100x in de vaatwasser geweest maar net stuk gegooid. Maar daar moet ik dus blij om zijn :grinning: