Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Zou ik inderdaad proberen! Voeden op verzoek werkt 2 kanten op; ook op verzoek van jullie en als hij niet wil / geen honger heeft drinkt hij echt niet hoor :wink:

1 like

Helaas mijn puckababy slaapzak valt niet onder de garantie. Op alles zit 6 maand garantie en hij is 1 jaar oud :weary:.

Wel slecht dat de rits er gewoon af gaat in de was.

Nahh, wat stom. Terwijl je de ritsen gewoon dicht had? Raar dat je daar geen garantie op houdt na die zes maanden.

Ja super slecht voor zo’n dure slaapzak

Onze baby is 3wk. Wij houden overdag ook ongeveer 3/3,5 uur aan, maar proberen ook wel te kijken wanneer hij zelf komt. En ‘s nachts sowieso wanneer hij zelf komt, maar dat is heel wisselend. Ergens tussen de 3 en 5 uur. De kraamzorg gaf aan dat het ook niet erg is als er eens 5 uur tussen zit. Maar we zijn met de voedingen een beetje aan het tobben omdat hij zo onrustig blijft, veel spuugt meteen na de voeding, of telkens kleine beetjes tot 2 uur na de voeding als hij in bed ligt.

Aaah, daarom staat er dus op al mn bamboeservies dat het niet in de vaatwasser mag :joy:

1 like

Oooh noooo

Oh dat Liewood setje is hier wel 100x in de vaatwasser geweest maar net stuk gegooid. Maar daar moet ik dus blij om zijn :grinning:

Dan heb ik een goed excuus om een nieuw eet setje te gaan kopen. :sweat_smile:
Wel een nare gedachte hoor.

Oeps. K heeft ook super vaak eten van die bordjes gehad. Super vaak in de vaatwasser geweest ook en in de magnetron etc.

Wooooooops

Wat is de reden dat je dat zou willen? Ik ken dit helemaal niet :slight_smile:

Ik stop het ook in de vaatwasser maar nog niks gebeurd. Bij 1 wel blijvende bananen vlekken.

Droog spul eraf eten kan wel toch. De lepels en beker vond ze al niet prettig van liewood.

Ga je dan wel bedhekje gebruiken? Beetje n=1 verhaal dit maar omdat je nog twijfelt: mijn dochter gaat 's nachts echt haar hele bed door, en ligt het liefst in een hoekje en tegen de zijkant aan. Zij zou denk ik iedere nacht uit bed vallen, en ik denk zelf dat ze nog te klein zou zijn om al te leren dat ze in haar slaap stil ‘moet’ liggen.

Ik weet verder niks over de voordelen van een vloerbed dus misschien went het snel, maar dit was mijn eerste gedachte.

Ik had ook een liewood setje. Vorig jaar voor kerst gekocht. Kommetje was laatst al gebarsten en de rest nu maar weggegooid.

Ben ook wel benieuwd naar het idee erachter. Interessant om te horen. Maar zou met hetzelfde zitten - denk dat mijn dochter in de hoek van haar kamer beland aan het einde van de nacht. Die rolt de hele nacht 360 graden haar bed door.

1 like

Precies. En ik vind het ook een fijn idee dat ze als ze wakker wordt niet kan gaan lopen en klimmen op de meubels, ik laat haar overdag ook nog niet zonder toezicht in haar kamer (ze is 11 maanden).

Maar ik ben ook benieuwd waarom je het wel zou doen, bedoel dit niet als aanval en wil ook niet klinken als je moeder @Konijntje :wink:

1 like

Werkt die twistshake goed? Zie er steeds reclames van voorbij komen.

Die Liewood bordjes mogen wel in de vaatwasser volgens de verpakking. Maar niet in de magnetron.

K. heeft al menig melamine beker (vd hema) gesloopt :shushing_face:. Als die 1 keer verkeerd vallen zit er een barst in. En een glas heeft ze pas 1 gesloopt omdat ze die half op de rand zette ipv op tafel :joy:

Edit: ik heb net ook even het servies gegoogled wat wij hebben gekregen en is letterlijk allemaal melamine of melamine/silliconenmix. Zaten een paar dingen bij die ik echt heeeeeel lelijk vind, maar ach is maar servies dacht ik. Alleen 1 van die borden is echt K. der favoriete bord dus vind het zo sneu dat weg te gooien. Maarja gaan het risico ook niet nemen, is ook al 50x in de vaatwasser geweest.

En onze broodplankjes zijn ook van melamine… maar daar eten we alleen brood vanaf en die spoelen we onder de kraan af, dus dat kan dan denk ik wel?

Edit 2 om mn eigen vraag te beantwoorden

Samenvatting

Ouders van kinderen tot 3 jaar krijgen daarom het advies om alle producten waar melamine in zit alleen te gebruiken voor koude of lauwe maaltijden, en ze niet in de magnetron of (op hoge temperatuur) in de vaatwasser te doen. […] Als er bamboe of maïs in het servies zit, dan is het advies om het ook voor kleine kinderen helemaal niet te gebruiken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5214797/voedingscentrum-bamboe-servies-kinderen-warmte-formaldehyde

2 likes

Mijn verloskundige zei dat dit wel zou kunnen helpen bij mijn baby van 2 weken oud. Ik krijg hem echter niet goed wakker als hij slaapt waardoor hij bozig wakker wordt uiteindelijk en voeden alsnog niet mogelijk is en ik toch op 4/5 uur zit overdag. Ik doe dat dus niet meer :sweat_smile:.

Zolang hij genoeg aankomt en goede volle luiers heeft kon het geen kwaad en zou het ritme vanzelf moeten komen zei de verloskundige dus daar hoop ik maar op!

1 like