Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Dan heb ik een goed excuus om een nieuw eet setje te gaan kopen. :sweat_smile:
Wel een nare gedachte hoor.

Oeps. K heeft ook super vaak eten van die bordjes gehad. Super vaak in de vaatwasser geweest ook en in de magnetron etc.

Wooooooops

Wat is de reden dat je dat zou willen? Ik ken dit helemaal niet :slight_smile:

Ik stop het ook in de vaatwasser maar nog niks gebeurd. Bij 1 wel blijvende bananen vlekken.

Droog spul eraf eten kan wel toch. De lepels en beker vond ze al niet prettig van liewood.

Ga je dan wel bedhekje gebruiken? Beetje n=1 verhaal dit maar omdat je nog twijfelt: mijn dochter gaat 's nachts echt haar hele bed door, en ligt het liefst in een hoekje en tegen de zijkant aan. Zij zou denk ik iedere nacht uit bed vallen, en ik denk zelf dat ze nog te klein zou zijn om al te leren dat ze in haar slaap stil ‘moet’ liggen.

Ik weet verder niks over de voordelen van een vloerbed dus misschien went het snel, maar dit was mijn eerste gedachte.

Ik had ook een liewood setje. Vorig jaar voor kerst gekocht. Kommetje was laatst al gebarsten en de rest nu maar weggegooid.

Ben ook wel benieuwd naar het idee erachter. Interessant om te horen. Maar zou met hetzelfde zitten - denk dat mijn dochter in de hoek van haar kamer beland aan het einde van de nacht. Die rolt de hele nacht 360 graden haar bed door.

1 like

Precies. En ik vind het ook een fijn idee dat ze als ze wakker wordt niet kan gaan lopen en klimmen op de meubels, ik laat haar overdag ook nog niet zonder toezicht in haar kamer (ze is 11 maanden).

Maar ik ben ook benieuwd waarom je het wel zou doen, bedoel dit niet als aanval en wil ook niet klinken als je moeder @Konijntje :wink:

1 like

Werkt die twistshake goed? Zie er steeds reclames van voorbij komen.

Die Liewood bordjes mogen wel in de vaatwasser volgens de verpakking. Maar niet in de magnetron.

K. heeft al menig melamine beker (vd hema) gesloopt :shushing_face:. Als die 1 keer verkeerd vallen zit er een barst in. En een glas heeft ze pas 1 gesloopt omdat ze die half op de rand zette ipv op tafel :joy:

Edit: ik heb net ook even het servies gegoogled wat wij hebben gekregen en is letterlijk allemaal melamine of melamine/silliconenmix. Zaten een paar dingen bij die ik echt heeeeeel lelijk vind, maar ach is maar servies dacht ik. Alleen 1 van die borden is echt K. der favoriete bord dus vind het zo sneu dat weg te gooien. Maarja gaan het risico ook niet nemen, is ook al 50x in de vaatwasser geweest.

En onze broodplankjes zijn ook van melamine… maar daar eten we alleen brood vanaf en die spoelen we onder de kraan af, dus dat kan dan denk ik wel?

Edit 2 om mn eigen vraag te beantwoorden

Samenvatting

Ouders van kinderen tot 3 jaar krijgen daarom het advies om alle producten waar melamine in zit alleen te gebruiken voor koude of lauwe maaltijden, en ze niet in de magnetron of (op hoge temperatuur) in de vaatwasser te doen. […] Als er bamboe of maïs in het servies zit, dan is het advies om het ook voor kleine kinderen helemaal niet te gebruiken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5214797/voedingscentrum-bamboe-servies-kinderen-warmte-formaldehyde

2 likes

Mijn verloskundige zei dat dit wel zou kunnen helpen bij mijn baby van 2 weken oud. Ik krijg hem echter niet goed wakker als hij slaapt waardoor hij bozig wakker wordt uiteindelijk en voeden alsnog niet mogelijk is en ik toch op 4/5 uur zit overdag. Ik doe dat dus niet meer :sweat_smile:.

Zolang hij genoeg aankomt en goede volle luiers heeft kon het geen kwaad en zou het ritme vanzelf moeten komen zei de verloskundige dus daar hoop ik maar op!

1 like

Voor degene met een IELM-pak, wat doen jullie daar bij dit weer (het is hier nu 10gr en zonnig) nog onder/over? Haar winterjas lijkt me iets teveel van het goede nu dus ik dacht misschien een vest nog over haar tshirt met lange mouwen? (Dan heeft ze romper korte mouw, tshirt lange mouw, vest, ielmpak).

En dan gooi ik der winterjas wel voor de zekerheid in de wagen.

Ik had gisteren dus al het servies van liewood weggegooid. Maar de bordjes en kommetjes van de Hema kunnen dus ook weg?

Edit: wat gebruiken jullie of gaan jullie nu dan nog gebruiken voor dreumes van anderhalf?

Ja ik zou wel de winterjas er nog over doen, ligt er ook aan wat je gaat doen. Als ze veel gaat bewegen heeft ze t vast snel warm, maar ik weet een beetje hoe het gaat met K haar leeftijd, die staan nog heel veel stil.

1 like

Ja in de speeltuin zal ze het vast niet koud hebben maar we lopen naar mn schoonouders omdat ik even iets na moet meten voor de aannemer dus na de speeltuin gaat ze in de wagen anders zijn we er morgen nog niet.

Gisteren was ik haar lopend ophalen bij de opvang, wilde ze per se zelf lopen. We hebben
een half uur over 1 kilometer ofzo gedaan haha, normaal loop ik 15min van huis naar de opvang. Toen waren we bij de speeltuin en daarna heb ik der in de wagen vastgezet :joy:

Dan ga ik daar maar eens naar kijken.

Zie dat de plastic bordjes van Ikea ook niks bevatten dus ga eens kijken of ik het daar kan afhalen.

Ik ben aan het kijken voor ander kinderservies en in een van de topics werd Ikea kalas getipt. Voor €5,16 in mijn mandje gestopt en nu moet ik €49 betalen als verzendkosten :astonished::rofl::sweat_smile:
Toch maar op zoek naar iets anders.

1 like

Ik heb dit servies besteld van Mushie

Ik doe er nu een tussenjas onder, of zo’n gevoerde regenjas. Borgvest oid zou ook kunnen

1 like