Biotex is nog het proberen waard maar ik acht de kans klein.
Ik heb een dergelijke vlek op witte stof weleens behandeld met waterstofperoxide, toen werd het 90% minder maar niet helemaal dus. Denk alleen dat dat op dit stofje niet kan.
In welke prijsklasse zoeken jullie? Ik heb eentje van Jollein op het oog maar twijfel nog omwille van de prijs
Dr blauwe biotex in de voorwas.
Je kunt het ook nog eerst even voorweken in een bakje met schoonmaakazijn.
Ga ik dat nog even proberen en anders komt dat voor toekomstige andere vlekken vast van pas
@FrauHelga ja op wit is dat idd wel het proberen waard, maar denk niet dat dit shirt er mooier van wordt of misschien een soort heel hip omgekeerd tye-die effect.
Ooh wat een mooie deze
Ik heb een prima luiertas, maar nu ga ik ook twijfelen
Weer een tip van Fredje op mân lijst haha. Logopedie, cadeautjes, je bent van alle markten thuis
(Ik luister nu in de auto naar werk steeds de kletsheads podcast, heel interessant!)
Dit zegt mijn vriend ook altijd als de romper onder de poep zit. Ehhhh, gewoon nee?
Dus eerst ging ik het zelf altijd schoonmaken en laatst ging hij ook aan de slag met ossengalzeep, eindelijk
Hahaha als je bij elke spuitluier een romper weggooit, gaat HEMA in ieder geval niet failliet.
Ik heb regelmatig gedacht âdeze vlek gaat er echt niet uit!â maar met ossengal zijn poepvlekken er bij ons altijd uit gegaan.
Ik krijg ook vrijwel alles schoon met Vanish, ossegalzeep of citroensap. Voel me ook echt een pro vlek verwijderbaar sinds ik moeder ben Weggooien vind ik ook echt zonde en verspilling. Maar een shirt met schimmel waar je al zoveel op geprobeerd heb, zou ik wel als verloren beschouwen.
Echt magisch spul is het hé? Ik krijg ook eigenlijk alles er wel uit. (Schimmel niet denk ik hoor, nog nooit gehad)
Als ik het gebruik vraag ik me er altijd af wie er heeft bedacht ossengal te gebruiken om vlekken te verwijderen, en of dat wel diervriendelijk is. Ga het gelijk even googlen.
Zelfs kerrie heb ik er mee kunnen verwijderen maar dat had wel heel veel sessies nodig. Poep is dan makkelijker.
Volgens mij was ossengal vroeger echt van een os, maar is het tegenwoordig synthetisch. Vind ik wel een fijner idee.
Ossengal werkte hier ook niet op schimmel helaas. Ik denk dat schimmel echt de stof aantast en niet op de stof ligt, zeg maar.
Wat ik zo snel kan vinden is het wel echt gal van runderen wat als ârestafvalâ van de slacht gebruikt wordt. Dus niet vegan maar goed, ik eet ook vlees dus voor mij nu geen reden om het niet te gebruiken.
Ja ik heb ook even gekeken. De Dr Beckmann die ik gebruik is niet vegan. Maar ik gebruik af en toe vlees en ei dus het is ook geen dealbreaker voor mij. Ergens goed dat het gewonnen wordt uit afval. Dat liever dan alles maar weggooien en opnieuw kopen.
Ik prak alles, dus niet echt puree, want er zitten wel wat stukjes in. En soms een stukje brood, of een groter stuk groente om zelf te proberen. Weet niet goed wat Rapley / Kleintjes inhoudt en wat de verschillen zijn en of wat wij doen daar iets mee te maken heeft.
Kleintjes en rap zijn in de basis hetzelfde: je biedt grote stukken. Pureert niks. Laat alle regie bij het kind en voert dus niet.
Kleintjes heeft daar alleen een inteoductieschema bij wat gebaseerd is op allergieĂ«n voorkomen en lief voor de darmen te zijnâŠ
Over combineren bestaat wat discussie. Ik geloof dat 1 van de twee vrij duidelijk zegt niet doen. Omdat je kind anders âleertâ bij puree: heee eten ik moet slikken (want anders stik je, want je hebt puree in je mondje). En als je dat zelfde principe bij stukken toepast, verslikt je kind zich veeel vaker. Want bij stukken moeten ze juist zelf kauwen etc.
Edit: maar ik moet t boek nog een keer lezen als E straks 5mnd is haha. Om weer alles exact te weten
Wat een leuke reactie, thanks!
Een van de redenen waarom ik Kleintjes/Rapley wilde doen is omdat ik mijn dochter zelf de regie wil geven over haar eten en dat ze zelf weet of ze nog trek heeft of vol zit.
In mijn omgeving zie ik te vaak nog dat moeders hun kind willen voeren met een lepel met liedjes/vliegtuigjes/tablet etc etc. Ik zeg niet dat dit elke x bij puree gebeurt maar dit is wel mijn ervaringâŠ
En wat hierboven werd genoemd, ik had echt geen zin in iets apart bereiden, pureren et cetera. Met Rapley krijgt je kind de kale versie van de maaltijd, wat goed werkte voor ons
Met 4 maanden af en toe wat gepureerde groente op een lepel waar hij wat aan likte. Veel stelde dat niet voor.
Ik vind âvoerenâ zoân negatieve term, alsof je het over een dier hebt. Komt misschien ook door mijn werk, collegaâs die het hebben over 'cliĂ«nten âvoerenâ worden altijd gecorrigeerd dat je ze helpt met eten en niet voert.
Denk dat je kind de regie geven altijd kan. Eten is ook één van de weinige dingen waar je kind regie over heeft. Als hij zijn mond niet opendoet of alles uitspuugt, wordt er niet gegeten. Stukjes, hapjes of puree. Zeker bij die eerste ervaringen vind ik het belangrijk het tempo van mijn kind te volgen en haar vooral plezier met eten te laten ervaren.
Oh ik stond er niet bij stil dat het ook een negatieve lading heeft, inderdaad helpen met eten dan.
Regie bij gepureerd eten is ook hoe het hoort natuurlijk, maar ik zie helaas vaak in mijn vriendinnengroep dat zij de autonomie van het kind onvoldoende respecteren en maar dat lepeltje blijven geven ook al zie je signalen zoals wegkijken/mond dicht etc.
Maar gelukkig hoeft het niet altijd zo te gaanđ