Eerlijk; de keren dat wij als gezin met elkaar aan tafel hebben gegeten zijn op 2 handen te tellen zo’n beetje, en K is 16 maanden.
Ik had dit plaatje heel sterk, dat ik gezellig met elkaar aan tafel wilde eten, maar dit is gewoon niet haalbaar voor ons. Werken allebei op 45-60 min reistijd en zijn dus (pre Corona) nooit voor half 7 allebei thuis, en K gaat 7 uur naar bed. Dus hij eet bij de opvang / opa’s en oma’s of vroeg bij ons, en wij koken en eten altijd pas als hij in bed ligt.
En dit ritme zit er nu eigenlijk nog steeds in. Want nog steeds zijn we niet voor half 6 klaar met werken en K ophalen.
Oh ja en aanvullende ‘biecht’: toen hij jong was at hij altijd zelfgemaakte hapjes. Ook zo’n perfect plaatje wat ik in mn hoofd had. Alles gezond en vers en gezellig met elkaar. Inmiddels wijst ‘ie de magnetron aan als hij honger heeft omdat we daarin de potjes of ingevroren maaltjes in klaarmaken.

Ik heb het losgelaten. Ik denk dat we verder namelijk echt hele leuke ouders voor hem zijn. Dus dan maar wat vaker maaltijden uit potjes of de vriezer.

Maar inderdaad ik denk dat het vooral belangrijk is dat jullie fijne en leuke ouders zijn, en dat hij te eten krijgt. Eten uit de vriezer is ook zelf gekookt (denk ik?) en ook met potjes is niks mis. Voor mij heeft vers de voorkeur en dat geef ik dan ook, maar ik kan bij wijze van spreken 1x koken en daar eet ze een hele week van. Ze eet nog niet zoveel natuurlijk. Ik moet nog zien hoe en wat ze eet als ze groter is dus ik mag niks zeggen
En je kunt je tijd maar één keer gebruiken, als dit voor jullie werkt helemaal prima toch? Dan blijft er meer tijd over om nog met K. te spelen voordat hij naar bed gaat, dat is ook heel belangrijk 
Je hebt volgens mij ook echt alles al geprobeerd. Hopelijk komt dat ook snel goed! Scheelt je toch een zorg.