Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Zo’n beestje wat peddelt. Wij hebben een schildpadje gekregen en in het begin ging ze die vooral volgen en dan proberen aan te tikken als hij langs kwam. Of bv in der mond stoppen. Nu kan ze hem ook zelf opdraaien, helemaal trots is ze dan haha. Ik weet niet waar die van ons van is, maar bv Munchkin en Playgro heben er ook.

Of een badboekje, ook lekker om in de mond te stoppen en snel leuk dat dan als het nat wordt er kleurtjes verschijnen (tenminste bij die wij hebben van Nijntje). En als ze iets ouder is, zijn badbekers (die je ook kunt stapelen en met gaatjes erin bv van Munchkin of Mushie) vrij snel leuk.

1 like

Wij hebben deze van oball! Zitten kleine gaatjes onderin voor waterstroompjes en ze kon ze al heel snel goed vastgrijpen. Maar ik zie hierboven ook hele leuke opties misschien maar eens iets erbij halen voor de afwisseling.

5 likes

Wij gaven inderdaad ook die kleinverpakkingen van Tony’s. Die liggen meestal bij de kassa in de supermarkt. Lekker voor bij de thee/ koffie.

1 like

Voor de Lindex fans, de mid season sale is begonnen :smiley:

4 likes

Deze vind L ook altijd het leukste!

1 like

Ja, helaas ook niet zo heel veel items :unamused:

1 like

Ik heb toevallig net iets anders opgemeten en de rolmaat hier nog liggen, onze box is van binnen 75x95cm en zie dat dat ook het formaat boxkleed is wat in deze gaat.

Ik weet niet hoe beweeglijk ze al is? K. vond rond die leeftijd namelijk de box echt niks meer aan alleen maar huilen, ze tijgerde toen al aardig en kroop rond de 6,5 maand. En die werd echt diep ongelukkig in de box, dus deed haar daar alleen in als ik bv ff naar de wc ging ofzo en even privacy wilde. Toen ze 8 maanden was hebben we de box aka opslagplaats die het was geworden opgeruimd.

Nou verschilt het heel erg per kindje en was K. vlot met kruipen en zo’n kindje wat dan ook alleen maar dat wilde.

Zijn ook heel veel kindjes die er wel nog lange tijd prima in gaan en dan beetje gaan zitten spelen, alleen niet de mijne :sweat_smile: maarja dat is het rotte; dat weet je dus niet van te voren. Wat dat betreft is deze box wel nog redelijk okee qua prijs.

Met koken wilde K. ook al vrij snel zien wat ik deed dus dan zette ik haar gewoon in der stoel erbij en gaf haar dan wat groentes die ik al had gesneden ofzo. Of in een draagdoek/ringsling op mn heup.

1 like

Ik zou persoonlijk met 6 maanden geen box meer kopen, maar dat is gebaseerd op mijn eigen kind.

Deed N ook altijd maar sinds een maandje ongeveer slaapt ze verder op haar buik en ook veel vaster!

Ja mijn jongste dochter vindt het ook afschuwelijk. Maar nu (20 maanden) gaat het al een tijdje beter!

1 like

Ja de afgelopen maand is het dus zo dat ik haar wakker achterlaat, dan draait ze op haar buik en gaat ze eerst spelen maar valt ze na zo’n 10 minuten in slaap. Niet altijd hoor, maar 9 van de 10 keer wel.

1 like

Hahaha ja het klinkt wel heel rooskleurig hè haha, gaat echt goed de laatste tijd met slapen maar we hebben ook echt rotweken/-maanden gehad. En gisteren en vandaag is het weer drama. :sweat_smile:

1 like

Als je voor van die beestjes gaat, check wel of er niet zo’n gaatje in zit…
Er komt anders water en sop in een dat gaat schimmelen, zo ranzig… als je er dan in knijpt komt er bruine drab uit…

1 like

Ik moet dus gewoon geduld hebben :joy: lastig wel haha.

Hebben jullie tips voor leuk speelgoed voor een kindje van rond de 2 jaar?
S wordt in mei 2 en ik heb het idee dat hij wel toe is aan wat nieuw en uitdagender speelgoed maar weet niet goed wat ik moet kopen.

Ja is echt intens he!

Is er een verschil tussen een lekschaal en zo’n hakaa kolf? Of zijn die lekschalen niet vacuüm? Iemand aanraders?

Zit nu trouwens te denken dat die hakaa heel onhandig is als je liggend voedt? Hoe werkt dat :grin:

@Maanzaad opzich kun je hem liggend gebruiken, moet je hem er alleen niet afhalen terwijl je nog ligt :joy::joy::joy: jup dat heb ik vorig weekend gedaan :ok_hand:t3::woman_facepalming:t2:

Ik gebruik hem ‘s ochtends vaak, omdat mn borsten dan erg vol zitten en ik maar blijf lekken bij de andere borst (ondanks deurbeul-techniek om het tsr te stoppen, komt gewoon weer terug). Ik gebruik hem dan puur om op te vangen en zodra het lekken is gestopt haal ik hem weer weg om niks over te stimuleren, maar je kunt er ook door hem beter vacuum te zetten en in te knijpen echt mee kolven. Fijne is dat hij gewoon handsfree te gebruiken is (tot 80ml gaat dat ongeveer goed bij mij qua gewicht).

1 like

Omdat ik regelmatig dit soort pakjes hier voorbij zie komen, misschien een leuke tip; Zeeman heeft nu ook van dit soort newbornpakjes. Heb ze vanochtend in het echt gezien en zien er mooi uit vond ik (zeker voor de prijs).

(Fotos van de Ig van zeemand helmond de bus :stuck_out_tongue_winking_eye: want had in die 10min echt geen tijd zelf foto’s te maken hoor haha).

10 likes