Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Love de Hema voor babykleertjes. Ik vind de overslagrompers met bamboe heel fijn. Ze hebben ook een dubbele rij knopen onderaan waardoor je ze lang kunt gebruiken.

Zoals deze

Die heb je in meerdere kleuren. Van diezelfde stof heb je ook broekjes en mutsjes, beide vond ik die echt fijn zeker voor de newborn periode (zachte, rekbare stof). Die rompers kun je vaak ook wel op vinted vinden trouwens (als je tweedehands geen probleem vindt).

Zeeman heeft prima en goedkoop beddengoed/hydrofieldoeken/aankleedkussenhoes, en soms ook leuke kleertjes.

Ohja, ik ben laatst ook bij de Hema als een gek aan het rondrennen geweest, toen gaf de medewerker als tip de volgende keer nog een keer tien minuten erbij te reserveren, zodat je wat meer de tijd hebt. Misschien kun je kijken of dat nog kan. Ik vond tien minuten wel echt kort en heb ook niet alles kunnen vinden in die tijd.

edit: haha, precies hetzelfde als wat @Krekel zegt dus

3 likes

@nutsaboutbeauty oh ja, vooral de bamboo rompers inderdaad en die broekjes zijn ook zoooo fijn! Hebben we er ook meerdere van gehad en heel veel gedragen.
@Grey ah die specifieke romper was echt mijn favo :pleading_face: Vooral gecombineerd met het grijze ribbroekje, heeft ze zo vaak gedragen.

2 likes

Jaaa die combinatie heeft ze hier ook vaak aan! Heb nu dat grijze ribbroekje in een maat groter erbij gekocht haha, en in het paarsig (?), die staat er ook leuk bij.

1 like

Ooh ik dacht dat dat niet kon, zou wel fijn zijn want 10 minuten is echt achterlijk kort…

1 like

Ik heb ook veel beddengoed van de Hema! Met name voor het wiegje ( lakentjes, molton, hoeslaken) en voor als de baby iets ouder is de slaapzakken. Ik vind deze vooral heel fijn omdat de halsopeningen vrij klein zijn en ze daarom al best snel geschikt zijn voor baby’s ( hier vanaf 4 weken al gebruikt!).
Verder idd rompers, leggings, hydrofielen, borstel en manicure setje van de Hema.
Zeeman ook de overslag rompers, pyama/onesies/boxpakjes.

Je mocht bij Hema ook de winkel bellen om langer dan 10 minuten te blijven toch? Ik zou ook complete stress krijgen van max 10 minuten :joy:

L haat autorijden. Zelfs een autoritje van 5 min is al teveel. Ze gaat elke keer huilen en houdt niet op, soms gaat ze zelfs zo hard krijsen dat ze erin blijft hangen en ik kan haar niet stil krijgen dan. Ze houdt er volgens mij niet van om vast te zitten want de kinderwagen vindt ze ook niet echt fijn. Iemand hier ook ervaring mee?

Moet je even bellen naar de winkel! Ik heb voor vrijdag een afspraak en kon een dubbele afspraak maken. Uiteindelijk heb ik nu 30 min (moet ook voor ondergoed/sokken enzo kijken voor mezelf).

Wat geef je iemand die een tweede of derde (4e…) kindje heeft gekregen? Ze hebben dan meestal alles wel. Ik vraag het soms ook gerust maar soms krijg ik dan een antwoord als: kijk maar joh.

Boekjes geef ik vaak maar wil ook niet altijd alleen boekjes geven.

Een bon met een rompertje ofzo vind ik op zich kunnen maar het bedrag vind ik dan wat lastig.

Weet iemand misschien waar ik zo’n leuke gebreide trui kan vinden? :heart_eyes: Deze is van Kids of April en kost 32 euro en dat is me echt teveel voor zo’n knoeiende dreumes.

1 like

Ik vond gepersonaliseerde cadeaus leuk. Boeken met hun naam bijvoorbeeld. Of een speenkoord. Anders een cadeaubon ofzo.

Boek met naam vind ik ook leuk maar heb ik aan meerdere vriendinnen al gegeven. Kan het bij een volgende kind natuurlijk ook weer geven maar misschien een beetje gek :slight_smile:

Je mag hier gerust honderd keer op rij met een boekje aan komen zetten, leuk juist. Ik krijg nu met de tweede ook wel die vraag, maar ik vind het juist leuk om iets speciaal voor dit kindje te krijgen. Bv een muziekdoosje, ookal heb ik er al meerdere van mijn dochter.

En dingen gebaseerd op naam/geboortekaartje kan ook altijd. Bv een kapstokje of lampje met de naam, een houten kistje, stoeltje of schilderijtje gebaseerd op het kaartje.

2 likes

De loopy links en het hertje zijn allebei een succes hier! :blush:

2 likes

Is zo’n projector met hartslaggeluiden en white noise een aanrader? :blush: En zo ja, welke raden jullie aan?

Ik vind de hydrofiel luiers van Hema die drie voor 9 euro zijn het fijnste. Ik heb ook Zeeman, Prenatal en Bambino maar die vind ik allemaal minder, die van Hema blijven lekker vierkant.
Van de Zeeman vond ik de pyjama’s met voetjes en knoopjes heel fijn. Geen gedoe met sokjes.

1 like

Wat geven jullie bij de traktatie voor een verjaardag aan de leidsters? Voor de kinderen doe ik een plastic diertje met doosje rozijntjes op de rug, maar weer niks voor de leidsters. Een doos Merci vind ik een beetje afgezaagd.

Tiny Tony, celebrations? Ik weet niet of er per stuk verpakte koeken zijn.
Nu met Pasen zou ook paaseitjes of haasje misschien kunnen.

Ben erg van de chocolade zoals je merkt

1 like

Badspeeltjes, die moet je toch regelmatig vervanger. Die Tikiri vind ik erg mooi, met een rammelaar erin.

Wij hebben 6 van die mini badeendjes in verschillende kleuren en dat vind L echt het allerleukste. Heb ook wat ander bad speelgoed maar die eendjes is het enige waarmee ze speelt haha

1 like

Deze van hema

3 likes