Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja, maar ik moet er bij zeggen dat ik eigenlijk alles wel gewoon at, hetzij met mate.

1 like

Wat zijn jullie aanraders voor zwangerschapsbeha’s? Volgens mij kan ik wel een hijskraan gebruiken onderhand. Maar ik ben pas in week 8 dus welke maat koop je in vredesnaam?

Ik ben bij een lingeriezaak geweest. Daar heb ik twee prachtige aangemeten gekregen. Zijn wel meer ‘standaard’ bh’s ipv die zachte. Ik heb een grote cup dus dan is wat ondersteuning ook wel fijn.

1 like

Oke ik eet vanavond een halve pizza tonno :crazy_face:

6 likes

Ik heb een paar voedingsbh’s van de h&m veel gedragen en die vond ik heel fijn. Ligt wel een beetje aan je maat want ik vond ze vrij klein vallen. Ik heb deze:

De rest is nu niet te verkrijgen meer zie ik. Sorry heb je niet veel aan :sweat_smile:

1 like

Ik at geen tonijn. Zo gemist, vooral de pizza tonijn idd haha. Ik denk trouwens dat het niet zoveel kwaad kan als je af en toe wat neemt

1 like

Ik at dat wel af en toe. Bij de zwangerschap van oudste mocht het wel en kwam er bij de tweede pas later achter dat dat niet meer mocht.

1 like

@Printemps @Hedwig @Meave Dankje! Moesten jullie tijdens de zwangerschap nog upgraden naar grotere maten of was 1x aanschaffen genoeg?

Erg leuk om al jullie tips, ervaringen en aanraders te zien! Hoop dat ik in de toekomst ook wat kan bijdragen aan dit topic. Ondertussen ben ik nu 31 weken zwanger en al wat spullen ingeslagen (bij meerdere dingen geïnfluenced door jullie :smiling_face_with_three_hearts:). Nu willen we een aantal spullen toch in het echt bekijken/voelen en heb ik een afspraak gemaakt bij Babypark voor a.s. woensdag. Nu dacht ik, ik kan ook meteen een afspraak maken bij Babydump en daarna daarheen doorrijden. Maar is dat de moeite? Of is het assortiment echt zo goed als hetzelfde? Of kan ik Babydump beter eerst plannen omdat het kleiner is?

Ik vind het wel twee verschillende winkels en gevoelsmatig ook misschien wat goedkoper? Maar kan ook aan de opzet van de winkel liggen hier

1 like

Ik zit nu aan het eind van m’n zwangerschap, maar ben echt behoorlijk gegroeid en als ik de verhalen mag geloven worden ze straks nóg groter. Zeker wel 2 cupmaten, misschien straks wel 3 🥲

1 like

Tijdens de zwangerschap niet maar na bevalling zaten de voedingsbh’s te strak en heb ik een grotere maat besteld. Zijn echt nog 2 maten ongeveer gegroeid. Ik geef wel borstvoeding, kan me voorstellen dat het anders is met kunstvoeding natuurlijk.

1 like

Ik heb een draagzak en een rekbare draagdoek. Voor de draagzak is A. net nog een beetje klein, dus ik heb hem veel in de doek. Maar het lukt mij dus niet om hem echt lekker te knopen.
Ik heb verschillende filmpjes geprobeerd met dezelfde knoop, met dit filmpje zit jij het beste: https://youtu.be/JTeAmMEOccc

Maar zijn hoofd en een deel van zijn nek is hierbij helemaal vrij en daardoor zit hij niet echt lekker rustig. Hij gooit zijn hoofd heen en weer en is veel om zich heen aan het kijken, terwijl het tijd is om te rusten. Hebben jullie aanraders voor een andere knoop?

Zit hij echt goed strakstrak? Want dat scheelt veel vind ik. Je kunt evt ook een spuugdoekje oprollen en in de nek doen of het middenstuk wat hoger trekken en dan terug rollen, zodat er wat meer steun bij de nek ontstaat.

En ik doe wel eens een van de stroken over haar hoofd heen. Zoals hier https://youtu.be/cM3eoQ_xeLQ . Maar ze moeten zich er toch aan over geven, R. zit in het begin vaak heel erg rond te kijken (hoe moe ze ook is), gaat dan net zo lang bewegen en zoeken tot ze rond kan kijken en dan ineens is het goed, legt haar hoofd op mij en is vetrokken.

Ik ken eigenlijk alleen die ene knoop voor een rekbare doek.

Edit; ohja en de schuine stukken echt goed allebei van knie tot knie en ieder stuk goed over beide schouders scheelt ook veel voor hoeveel van de nek en het hoofd er in zit vind ik.

1 like

Ik kan het niet echt terug vinden op m’n telefoon maar heb je hier nog reacties op gehad? Ik zit een beetje met hetzelfde en heb echt het idee dat M op haar speelgoed is uitgekeken.

1 like

Nee, ik heb ook al zitten kijken want hier beetje hetzelfde probleem. Hoop op mooi weer binnenkort want ze vinden vooral speeltuintjes fantastisch momenteel.

Duplo, klei en keukentje is hier een hit.
Met Duplo worden huizen gebouwd, maar ook treinstations en dierentuinen en kinderboerderijen en bruggen over (houten) treinbaan. Die staan dan in brand of overstromen en dan moet de brandweer weer komen (met een springtouw als blus slang haha) wordt er de hele dag ban alles geblust en getakeld :eyes::crazy_face:

Klei kan van alles worden, “koekjes” bakken enzo.

En het keukentje wordt gebruikt voor koken maaar meneer organiseert ook dagelijks een picknick. Bakt een taart “nee mama! Is nog te heet… even wachten- oh. Oh Ping! De taart is Klaar!”
En we picknicken ook in de tent (doek over de tafel). En op het bed. En Duplo kan prima gebakken worden haha

6 likes

A. is ook twee en houdt nu van bouwen. Zowel houten blokken als duplo. Duplo heb ik zo’n set met daarin allerlei dieren en vind ie helemaal leuk. Hierbij moet ik wel spelmaatje zijn, anders is ie wel snel klaar.

Klei vindt hij echt helemaal geweldig, kan hij echt wel een tijd zoet mee zijn.

En hij is helemaal gek met z’n twee babies, voor ze koken en naar bed brengen op kussentjes.
Ik heb van dat houten eetspeelgoed en daar speelt hij ook veel mee.

Oja, en ik heb twee weken terug nadat hij bij de tweejaarcheck van het cb was geweest een dokterskoffertje gekocht en dat vindt ie nu ook helemaal leuk. Hij weet ook waar het voor is omdat hij net geweest is. Superschattig. Hij neemt het ook mee als hij naar opa en oma gaat om ze te onderzoeken :rofl:

Edit: grappig @Fishing beetje zelfde dingen haha!

5 likes

Thanks voor de tips! We hebben eigenlijk alles al wel in huis :sweat_smile: maar het lastige is hier dat ik 2 totaal verschillende kinderen heb. Dochter kan heel lief en zelfstandig spelen, idd met een pop, puzzels vindt ze geweldig of dingen in bakjes stoppen enzo. Zoon daarentegen komt graag alles afpakken of verstoren, zo sneu en irritant. Hij heeft echt een veel kortere aandachtsspanne en houdt ook niet echt van bouwen ofzo nog.
Dus het is vooral voor hem dat ik iets zoek waar hij echt in op kan gaan, maar vooralsnog is hij echt een ventje wat het meest blij is als hij in een speeltuin kan rondsjouwen.

@Dr.Watson @Zitzak hier ook vooral Duplo wat ‘ie leuk vindt, houten Holztiger beestjes (die krijgen dan droge pasta of bonen te eten) en de grote Modü blokken waar we dan stoelen / torens / wagentjes mee bouwen.

Kleien en tekenen zijn ook wel leuk, maar relatief kort. Oh en stickers plakken sinds kort! Dan teken ik bijvoorbeeld een paasei en dan plakt hij er keurig allemaal stickers in. Heel cute.

1 like